Tytu³: SHAKESPEARE learned Alchemy as the Student and SPY with JOHN DEE in Prague Wiadomo¶æ wys³ana przez: Leszek Maj 23, 2009, 19:10:20 SHAKESPEARE learned Alchemy as the Student and SPY with JOHN DEE & Kelley - in Prague!!
Konferencja Stars&STones - kwiecieñ 2009r (http://www.goldenmean.info/scienceofalchemy/vincentstars09thumb.jpg) Watch Vincent Bridges:Alchemy&the Shakespheare-John Dee(Angelic) Solution in Educational & How-To | View More Free Videos Online at Veoh.com Aby ogl±dn±æ lub ¶ci±gn±æ z VOEH ca³y film, trzeba ¶ci±gn±æ od nich playera. Je¶li kto¶ jest zainteresowany t³umaczeniem tego filmu, to dysponujê filmem w wersji DVD (za zgod± autora). Wówczas proszê o kontakt na PW lub na maila: lec1@op.pl http://www.goldenmean.info/scienceofalchemy/ Dziêkujê :) Tytu³: SHAKESPEARE & dr JOHN DEE Wiadomo¶æ wys³ana przez: Leszek Maj 27, 2009, 10:23:30 (http://www.goldenmean.info/scienceofalchemy/vincentdee1.gif)
Pozosta³e dwie czê¶ci tekstu: http://www.goldenmean.info/scienceofalchemy/vincentdee2.gif http://www.goldenmean.info/scienceofalchemy/vincentdee3.gif ¬ród³o: http://www.goldenmean.info/scienceofalchemy/ Tytu³: Odp: SHAKESPEARE learned Alchemy - Okultyzm w dawnej Polsce Wiadomo¶æ wys³ana przez: Leszek Sierpieñ 10, 2009, 13:52:32 Okultyzm w dawnej Polsce
Autor: Adrian Zwoliñski Mistrz Twardowski czy Micha³ Sêdziwój to najbardziej znani staropolscy alchemicy, jednak¿e zainteresowanie praktykami magicznymi w dawnej Polsce by³o znacznie szersze, tak¿e w¶ród w³adców, za¶ nasz kraj odwiedzili wówczas inni znani w Europie mistrzowie. Przyjrzyjmy siê historii magii i okultyzmu w dawnej Polsce. (http://infra.org.pl/images/stories/demo/ufo/fotki3/okultw4.jpg) Szarpa³a siê, klnê³a i krzycza³a. Mimo gryz±cego dymu, p³omieni okalaj±cych jej cia³o, og³uszaj±cych wrzasków w¶ciek³ego t³umu, mia³a w sobie si³y, by b³agaæ o lito¶æ – tak mog³y wygl±daæ i z pewno¶ci± wygl±da³y ostatnie chwile czarownicy, okultystki Barbary z Radomia. Ta kobieta, jedna z pierwszych osób skazanych w Polsce za czarostwo, mia³a nieszczê¶cie znale¼æ siê w niew³a¶ciwym miejscu, o niew³a¶ciwym czasie. W Rzeczypospolitej, pod koniec XVI i na pocz±tku XVII wieku, g³ównie za spraw± przet³umaczenia i wydania ,,Malleus Maleficarum”, rozpoczê³o siê prawdziwe polowanie na czarownice. Barbara, córka niejakiego Gaw³a Lemona, wagabundka, przyby³a w 1580 roku do Kalisza. W tym samym roku, burmistrzem miasta mianowano Jana Zeme³ka, znanego lekarza i filozofa, a tak¿e fanatyka religijnego. Dla zaczynaj±cego polityczn± karierê Zeme³ka, mo¿liwo¶æ wykazania siê, poprzez uczestnictwo w procesie o czary, by³a z pewno¶ci± bezcenna. Oskar¿onej nie pomóg³ fakt, i¿ oprócz rzekomego parania siê szatañskimi praktykami, przy³apano j± na kilku kradzie¿ach. Rankiem, 1580 roku, Barbara z Kalisza sp³onê³a na stosie. Jej ¶mieræ stanowi³a zapowied¼ ciê¿kich czasów, dla wrogów w³adzy i Ko¶cio³a Katolickiego, ludzi cierpi±cych na choroby psychiczne oraz tych, którzy mieli nietypowe hobby, jak zielarstwo, zio³olecznictwo, czy alchemia. Wielu z nich, a tak¿e przypadkowe osoby, które pomówiono o u¿ywanie zaklêæ, sta³o siê ofiarami walki z okultyzmem w Polsce. Okultyzm, czyli w du¿ym uogólnieniu praktyki maj±ce oddaæ do dyspozycji okultysty niematerialne si³y rz±dz±ce ¶wiatem, nigdy nie by³ popularny w Rzeczpospolitej. Silne wp³ywy Ko¶cio³a Katolickiego, pó¼niej tak¿e innych ko¶cio³ów chrze¶cijañskich, brak kontaktu z bliskowschodnim mistycyzmem, sprawi³y, ¿e magiczne obrzêdy by³y na ziemiach polskich rzadko praktykowane. Du¿o informacji dotycz±cych okultyzmu w Polsce, dostarczaj± akta s±dowe, ksiêgi parafialne, w których to opisywane s± procesy czarownic, osób maj±cych kontakty z Szatanem. W 1616 roku za leczenie z pomoc± diab³a, sp³onê³a Regina ze Stawiszyna. W Opalenicy, w 1660 roku zamordowano Ewê Ka³uszynê, Dorotê Mielkow±, Jadwigê Rybaczkê, Katarzynê Moskwina, Agnieszkê Odrobinê, za bezczeszczenie hostii, plugawienie krzy¿a, sodomiê, pos³ugiwanie siê sztuk± tajemn± na szkodê mieszkañców. Szacuje siê, ¿e w latach 1580 -1775 stracono oko³o 10-15 tysiêcy ludzi oskar¿onych o okultyzm. Ostatni polski wyrok za czarostwo zapad³ w 1775 roku, w Doruchowie, gdzie na karê ¶mierci skazano czterna¶cie kobiet (trzy z nich zmar³y podczas tortur). Ostatnia tego typu rozprawa w Europie, odby³a siê 21 sierpnia 1811 roku, w Reszel (ziemie warmiñskie Królestwa Pruskiego), gdzie u¶miercono upo¶ledzon± umys³owo Polkê, Barbarê Zdunk, oskar¿on± o uprawianie magii, za pomoc± której, mia³a dokonywaæ podpaleñ. Polskie rytua³y okultystyczne wi±¿± siê z dawnymi wierzeniami S³owian. Religia katolicka i tradycja pogañska, tak jak by³o w wiêkszo¶ci przypadków w Europie, wspó³istnia³y na ziemiach Polan przez d³ugi czas, przenika³y siê nawzajem. Reakcja pogañska w latach 1032-1039, okres, w którym najprawdopodobniej nast±pi³y liczne wyst±pienia nie poddanej chrystianizacji ludno¶ci, odcisnê³a siê w naszej kulturze silnym piêtnem. Politeizm s³owiañski, wiara we wró¿by, demony, duchy i mo¿liwo¶æ ich kontrolowania, funkcjonowa³a jeszcze d³ugo w ¶wiadomo¶ci spo³eczeñstwa. Wspó³czesne szeptuchy, starsze kobiety mieszkaj±ce g³ównie na Podlasiu, maj±ce moc uzdrawiania chorób, poskramiania z³ych duchów, idealnie wpisuj± siê w pogañsk± tradycjê. (http://infra.org.pl/images/stories/FotoSerwis1/fot5/okult5.jpg) Micha³ Sêdziwój Praktycznie nie zachowa³y siê ¿adne zapiski, grymuary, traktuj±ce o demonologii, nekromancji, bêd±ce pochodzenia jednoznacznie polskiego. Rozprawa, któr± mo¿na uznaæ za tekst okultystyczny, jest po¶wiêcona kamieniowi filozoficznemu ,,Tractatus de lapide philosophorum” autorstwa filozofia, alchemika pracuj±cego w Zamku Królewskim na Wawelu, Micha³a Sêdziwója. Jednym z najzuchwalszych polskich magów by³ krakowski adept „czarnej sztuki” Baliñski z Balina zwany Setnikiem. Zagin±³ w niewyja¶nionych okoliczno¶ciach. Najprawdopodobniej zosta³ u¶miercony przez swoich wierzycieli lub pochwycony i skazany na ¶mieræ, gdy¿ pos±dzano go o otrucie króla polskiego i wielkiego ksiêcia litewskiego Aleksandra Jagielloñczyka. Innym szlachcicem, paraj±cym siê sztuk± magiczn±, by³ znany z legend Pan Twardowski, czyli Jan Wawrzyniec Twardowski. ¯y³ on w latach 1515-1573. Praktykowa³ magiê, w szczególno¶ci zajmowa³ siê demonologi±, korzystaj±c z perskich woluminów. W zakrystii ko¶cio³a w Wêgrowie na Mazowszu, 9 czerwca 1811 roku, znaleziono du¿e lustro, na którym znajduje siê ³aciñski napis „Bawi³ tym zwierciad³em Twardowski, wykonuj±c magiczne sztuczki, teraz narzêdzie zabawy zosta³o przeznaczone na s³u¿bê Bogu”. Teodor Narbutt pisa³ o artefakcie w ten sposób: „Uczniowie dawniej ciskali w zwierciad³o ciê¿kimi rzeczami, dlatego, ¿e ukazywa³y im siê postacie wykrzywiaj±ce siê w przera¼liwy sposób. Na ostatek, jeden cisn±wszy kluczami ko¶cielnymi roztrzaska³ zwierciad³o tak, ¿e ju¿ odt±d ukazywaæ masek dziwacznych zaprzesta³o. Starzy pos³ugacze ko¶cielni twierdzili, ¿e sami widzieli w zwierciadle postacie diab³ów. Dlatego wysoko nade drzwiami wchodowymi jest zawieszone i zaniedbaniu oddane”. Ciekawa jest tak¿e relacja z 1624 roku, prawdopodobnie dotycz±ca innego Twardowskiego: „Barbara urodzona z rodziny Radziwi³³ów, do której król tak wielk± pa³a³ mi³o¶ci± i najserdeczniej j± kocha³, tak¿e po jej ¶mierci, przedsiêwzi±³ j± ujrzeæ. Zwo³a³ zewsz±d do Krakowa bieg³ych w czarnoksiêstwie. Znaleziono cz³owieka o nazwisku Twardowski, który zapewnia³, ¿e niezw³ocznie uka¿e królowi Barbarê”. Król Zygmunt III Waza, o którym mowa, mimo dosyæ fanatycznego pojmowania wiary katolickiej, wielokrotnie korzysta³ z us³ug magów, zaklinaczy, fascynowa³ siê alchemi± i z³otnictwem. (http://infra.org.pl/images/stories/FotoSerwis1/fot5/sedziwoj1.jpg) Sêdziwój w towarzystwie Zygmunta III Wazy, Piotra Skargi i dworzan W Rzeczpospolitej, przez pewien okres czasu, na dworze Stefana Batorego, przebywali s³ynni na ca³ym ¶wiecie angielscy okulty¶ci John Dee i Edward Kelley. Doktor Dee znany by³ ze swoich seansów spirytystycznych, nazywano go ,,Merlinem Królowej El¿biety”. Para³ siê czarnoksiêstwem i magi±, pod protekcj± europejskich w³adców. Swoje rozmowy z astralnymi bytami zapisa³ w manuskrypcie ,,A True and Faithful Relation of What Passed for Many Years between Dr J. Dee and Some Spirits”. Dee, 13 maja 1583 roku zawar³ znajomo¶æ z wojewod± Olbrachtem £askim, ambitnym politykiem, szlachcicem zainteresowanym alchemi± i magi±. £aski chcia³ zasiêgn±æ rady Dee w sprawie trapi±cej go podagry. (http://infra.org.pl/images/stories/FotoSerwis1/fot5/okult2.JPG) Dee na cesarskim dworze Dee i Kelley mieli kilka wizji zwi±zanych z polskim wojewod±. Jedn± z nich by³a anielska dziewczynka, niejaka Madini, która zapowiedzia³a, ¿e brytyjscy alchemicy napisz± ksi±¿kê przewy¿szaj±c± swoj± potêg± Bibliê. Magowie zapisywali wiadomo¶ci, przes³ania, podawane im przez istoty nie z tego ¶wiata, za pomoc± tajnych znaków, tak zwanego jêzyka enoickiego. O £askim, anio³ mia³ powiedzieæ: „S³oñce nie zakoñczy swego biegu, gdy zostanie on królem. M±dro¶æ jego wywo³a wielk± zmianê w Polsce, jak i na ca³ym ¶wiecie”. Dalsze seanse spirytystyczne, ju¿ z udzia³em wojewody, zapowiedzia³y nawrócenie siê ¯ydów, Turków, ¶mieræ Batorego w wojnie i przejêcie w³adzy przez £askiego. Po przybyciu do Rzeczypospolitej, Dwójka brytyjskich okultystów przekonywa³a polskiego króla, by ten wywo³a³ wojnê z Czechami, gdy¿ tak podpowiedzia³ im anio³ Uriel. Do koñca nie wiadomo, jaki spiryty¶ci mieliby cel w zorganizowaniu takiej rzezi, gdy¿ w³adca czeski Rudolf, nazywany ,,królem alchemików”, przyj±³ ich na swym dworze bardzo dobrze. Opuszczaj±c Polskê, okulty¶ci rozstali siê. Doktor John wróci³ do Anglii, Kelley po raz kolejny uda³ siê do Pragi, by tam pracowaæ na wyprodukowaniem z³ota dla króla Rudolfa. Prawdopodobnie Stefan Batory poinformowa³ czeskiego w³adcê, o wojennych poradach, jakie dawali mu Anglicy. Kelley w 1595 roku dosta³ siê do wiêzienia, a podczas próby ucieczki, wypad³ z okna i zgin±³. Rudolf II uzna³, ¿e eksperymenty alchemika, zamiast dawaæ mu z³oto, skutecznie odchudzaj± jego skarbiec, dlatego te¿ oskar¿enie o pod¿eganie do wojny, wydawa³o siê dobrym pretekstem, do pozbycia siê problematycznego Kelley’a. To jednak nie koniec polskich akcentów, w historii znanych brytyjskich okultystów. (http://infra.org.pl/images/stories/FotoSerwis1/fot5/okult7.jpg) Edward Kelley Dee, podobnie jak Twardowski, korzysta³ z magicznego zwierciad³a, w którym to objawia³y siê nadprzyrodzone istoty. Lustro jest typowym dla ¶redniowiecza i nowo¿ytno¶ci elementem rytua³ów okultystycznych, gdy¿ jak twierdzono, stanowi ono bramê pomiêdzy wymiarami, odbicie ¶wiata demonów i zjaw. Kolejna wizyta Anglików w Krakowie, jeszcze przed ¶mierci± Kalley’a, mia³a miejsce za panowania Zygmunta III Wazy, w 1587 roku. Król zosta³ ostrze¿ony przez Pañstwo Ko¶cielne, które sugerowa³o, ¿e John Dee praktykuje okultyzm. W³adca Polski zaprosi³ na swój dwór magów, lecz odnosi³ siê w stosunku do nich dosyæ sceptycznie. Wtedy te¿ zasz³o co¶, co uprzedzi³o doktora Johna do eksperymentowania ze zwierciad³em i rozmów z objawiaj±cymi siê w lustrze bytami. Podczas jednego z seansów duchy za¿±da³y, aby Dee i Kelley na jedn± noc zamienili siê ¿onami, co doktorowi najwyra¼niej siê nie spodoba³o. Istnia³a pewna sprzeczno¶æ pomiêdzy szalej±cymi polowaniami na czarownice, czarnoksiê¿ników i s³ug Szatana, a popularno¶ci±, jak± cieszyli siê ró¿ni szarlatani na dworach królewskich. O ile ich obecno¶æ w ¿yciu zafascynowanej alchemi± El¿biety I, czy ob³±kanego schizofrenika Rudolfa II nie budzi du¿ych niejasno¶ci, o tyle zagorza³y katolik Zygmunt III Waza, goszcz±cy na swym zamku magików, jest pewnym fenomenem. O praktykowanie okultyzmu pos±dzano tak¿e niektóre polskie organizacje. Krzy¿acy oskar¿ali organizuj±cy przeciwko nim ruch oporu Zwi±zek Jaszczurczy, i¿ wywo³uje demony i plugawi krzy¿. By³a to, oczywi¶cie, typowa dla Zakonu Naj¶wiêtszej Marii Panny propaganda, gdy¿ jedynym celem Zwi±zku by³o wzniecenie powstania ludno¶ci na ziemiach zakonu i przeciwko zakonowi. Ko¶ció³ Katolicki prze¶ladowa³ nawi±zuj±cy do tradycji gnostycznych Zakon Ró¿okrzy¿owców, do którego nale¿eli miêdzy innymi wspomniany ju¿ Micha³ Sêdziwój, król August II Mocny, czy August Fryderyk Muszyñski, bêd±cy kierownikiem zbiorów sztuki króla Stanis³awa Augusta Poniatowskiego. Wed³ug Pañstwa Ko¶cielnego, Ró¿okrzy¿owcy mieli czciæ demony i pos³ugiwaæ siê piekielnymi jêzykami. Pojawia³y siê tak¿e doniesienia o katolickich mnichach z okolic Wielkopolski, którzy w swych samotniach odrzucali Boga, by pod±¿yæ ¶cie¿k± lewej rêki, uto¿samian± ze z³em i zepsuciem. (http://infra.org.pl/images/stories/FotoSerwis1/fot5/okult6.jpg) W dobie ¶redniowiecza i nowo¿ytno¶ci, w Rzeczypospolitej, okultyzm by³ zjawiskiem marginalnym, lecz w pewien sposób przenikn±³ do polskiej tradycji, gdzie jest obecny do dzi¶. Pamiêtajmy, ¿e narzekaj±c na siedem lat nieszczê¶cia, które ma zapewniæ st³uczone lustro, czy obawiaj±c siê czarnego kota, który przekroczy³ drogê, przywo³ujemy stare, pogañskie gus³a, nadal silnie tkwi±ce w zbiorowej to¿samo¶ci. Wtedy te¿ pojawia siê odwieczne pytanie: mamy do czynienia z zabobonami, czy star±, nieodgadnion± prawd±? ¬ród³o: http://www.paranormalne.eu/historia-/zagadki-dziejow/769-okultyzm-polska Tytu³: Odp: Bacon, Shakespeare and the Rosicrucians Wiadomo¶æ wys³ana przez: Leszek Luty 12, 2010, 22:16:46 Francis Bacon jako Shakespeare...
By³ Szekspir i John Dee niechaj bêdzie Szekspir i Francis Bacon. Ksi±¿ka "Bacon, Shakespeare and the Rosicrucians (1888)" W. F. C. Wigston Most mystical students know that Bacon was Shakespeare, and that he was the Imperator (leader) of the Rosicrucian Order. This book proves this. Contents: John Heydon; The Prophecy of Paracelsus; The Tempest; Venus and Adonis; Freemasonry; Hermetic and Masonic Origins in the Plays; The Winter's Tale; Bacon and Antiquity; Hamlet; Sonnets; and more. Discover the intrigue behind this great emissary of the mystery schools. Essential for Freemasons and Rosicrucians. Publisher: Kessinger Publishing (1997) ISBN: 156459338X (http://i48.tinypic.com/2ykyjc5.jpg) Czy Francios Bacon pisa³ sztuki Szekspira? Ksi±¿ka The Great Cryptogram: Francis Bacon's Cipher in the So-Called Shakespeare Plays (1887) (http://ecx.images-amazon.com/images/I/41KVDK919VL._SS500_.jpg) Contents: The Argument: William Shakespeare did Not Write the Plays; Francis Bacon the Real Author of the Plays; Parallelisms; The Demonstration: The Cipher in the Plays; The Cipher Narrative; Conclusion. Publisher: Kessinger Publishing (1997) ISBN: 1564595390 Obie do ¶ci±gniêcia w j. angielskim: http://www.przeklej.pl/plik/bacon-shakespeare-and-the-rosicrucians-1888-pdf-0009l83hg5a5 http://www.przeklej.pl/plik/the-great-cryptogram-francis-bacon-s-cipher-in-the-so-called-shakespeare-plays-1887-pdf-0009l98hb2mv |