Tytu³: Czego naucza Kaba³a? Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³-Anio³ Grudzieñ 06, 2009, 16:13:19 Nauka Kaba³y jest wyj±tkowa pod wzglêdem sposobu, w jaki mówi o tobie, czy o mnie, o nas wszystkich. Kaba³a nie dotyczy niczego abstrakcyjnego, dotyczy tylko sposobu, w jaki zostali¶my stworzeni i tego, jak funkcjonujemy na wy¿szych poziomach istnienia. Jedna z jej czê¶ci mówi o opuszczaniu siê wy¿szych si³ ze ¶wiata nieskoñczono¶ci. ¦wiat nieskoñczono¶ci jest naszym stanem pocz±tkowym i w nim istniejemy jako jeden, zjednoczony system dusz, które s± ze sob± ca³kowicie powi±zane. Nastêpnie, ze ¶wiata nieskoñczono¶ci, studiujemy porz±dek opuszczania siê ¶wiatów, sfirot i parcufim do ¶wiata, w którym ¿yjemy. Na ten temat napisanych zosta³o wiele ksi±¿ek, pocz±wszy od patriarchy Abrahama, który cztery tysi±ce lat temu napisa³ ksiêgê zwan± Sefer Jecyra (Ksiêga Stworzenia). Nastêpnym wa¿nym dzie³em jest ksiêga Zohar, napisana w drugim wieku naszej ery. Po ksiêdze Zohar pojawi³y siê prace ARI, znanego szesnastowiecznego kabalisty. W 20 wieku ukaza³y siê dzie³a kabalisty Jehudy Aszlaga. Teksty Aszlaga najbardziej odpowiadaj± naszemu pokoleniu. Opisuj± one podobnie jak inne ¼ród³a kabalistyczne strukturê wy¿szych ¶wiatów - to, jak opuszczaj± siê one i kolejno powo³uj± do istnienia ni¿sze ¶wiaty, jak powsta³ nasz ¶wiat, wszech¶wiat, nasza planeta oraz jak ewoluowa³o ¿ycie. Nauka o tym, jak zosta³ stworzony ten system i jak opuszcza siê on do naszego ¶wiata pozwala nam opanowaæ metodê wej¶cia w niego i zarz±dzania nim. Przede wszystkim studiujemy 6-tomow± ksiêgê Talmud Eser ha-Sfirot (Nauka o 10 sfirotach), napisan± przez J. Aszlaga. Zaprojektowana ona jest jako pomoc naukowa wraz z pytaniami, odpowiedziami, materia³ami do powtarzania i zapamiêtywania, wyja¶nieniami, wykresami i szkicami. Mo¿na nazwaæ j±, je¶li chcesz, fizyk± ¶wiatów wy¿szych, opisuj±c± prawa i si³y zarz±dzaj±ce wszech¶wiatem. Materia³ ten stopniowo transformuje ucznia, poniewa¿ szukaj±c sposobu, aby wej¶æ i zacz±æ ¿yæ w ¶wiecie duchowym, cz³owiek stopniowo dostosowuje siê i dostraja do materia³u. Nauka kaba³y w ogóle nie zajmuje siê tym, co dotyczy ¿ycia w tym ¶wiecie. Przeciwnie, studiuj±c ten system osi±gamy na nowo nasz poziom, na którym znajdowali¶my siê, zanim siê opu¶cili¶my - ten sam poziom, na którym bêdziemy na koñcu naszego podnoszenia siê z tego ¶wiata. W czasie tego podnoszenia, studia Kaba³y buduj± wewn±trz ucznia taki sam system jak wy¿szy system. System ten zaczyna wszystko uporz±dkowywaæ i przejawiaæ siê w cz³owieku, który pragnie go osi±gn±æ i który studiuje go z tym zamiarem. Podobnie jak kropla nasienia potencjalnie mo¿e ewoluowaæ w istotê ludzk±, a nastêpnie rozwin±æ siê do w pe³ni dojrza³ego i doros³ego cz³owieka, nauka Kaba³y rozwija nasze pragnienie osi±gniêcia wy¿szego poziomu istnienia. Z pocz±tku jest to maleñkie pragnienie zwane "punktem w sercu". Ten punkt jest jak zarodek naszych przysz³ych stanów. Poprzez studiowanie struktur wy¿szego ¶wiata, rozwijamy informacjê "genetyczn±" wewn±trz tego punktu, a wraz z jej rozwojem kszta³tuje siê w nas struktura przypominaj±ca wy¿sze poziomy. Dlatego studia te s± tak cenne. Nawet je¶li nie rozumiemy ani jednej rzeczy z tego, co czytamy, zwyczajne próbowanie zrozumienia kabalistycznych tekstów kszta³tuje punkt w sercu, pragnienie Wy¿szego i punkt ten zaczyna siê rozwijaæ. Im bardziej siê rozwija, tym mocniej odczuwamy pojawianie siê nowego stworzenia, nowych i ró¿nych odczuæ ¶wiata wewn±trz nas. W ten sposób, nauka Kaba³y daje nam mo¿liwo¶æ odczucia ¶wiatów wy¿szych, zrozumienia wszystkiego, co nam siê przytrafia i co najwa¿niejsze, mo¿liwo¶æ samodzielnego sterowania tymi procesami. Wiêcej znajdziesz tu: http://www.kabbalah.info/polakab/teksty_wprowadzajace/wstep.php |