Tytu³: W³adca doskona³y w mikro- i makrokosmosie Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³-Anio³ Styczeñ 08, 2010, 21:58:12 Klucz do prawdziwej Kaba³y
Wiele opisów metod kabalistycznych nie oferuje powa¿nemu uczniowi ¿adnych teoretycznych szczegó³ów, nie mówi±c ju¿ o prawdziwych punkach odniesienia dla ich praktyki. W wiêkszo¶ci podaj± one filozoficzne przedstawienie mikro- i makrokosmosu. Nawet prymitywne nacje, niezale¿nie od rasy czy umiejscowienia, posiada³y w³asn± religiê, czy koncepcjê Boga i w konsekwencji, równie¿ pewien rodzaj teologii. Ka¿da teologia mo¿e byæ podzielona na dwie czê¶ci: czê¶æ egzoteryczn± i ezoteryczn±, gdzie nauki egzoteryczne przeznaczone s± dla zwyk³ych ludzi, a wiedza ezoteryczna jest teologi± wtajemniczonych i wysokich kap³anów. Egzoteryczne nauki nigdy nie zawiera³y niczego o prawdziwej magii czy kabale. Zatem jedynie magowie i kabali¶ci mogli staæ siê wtajemniczonymi ludów prymitywnych. Uczeñ kaba³y nie mo¿e zatem uzyskaæ jakiegokolwiek pogl±du o ideologii kabalistycznej, gdy¿ z jednej strony nie jest w stanie odnale¼æ drogi w tym wielkim popl±taniu opinii, a z drugiej strony wci±¿ jest w ciemno¶ciach z powodu sprzecznych twierdzeñ podawanych w ró¿nych ksi±¿kach. Nauka kaba³y, tj. teurgia, jest bardzo stara i powsta³a w Oriencie. Od zarania czasu, staro¿ytni mêdrcy ukrywali swoje najwiêksze sekrety w uniwersalnym, czyli metaforycznym jêzyku, co mo¿na zobaczyæ na podstawie hieroglifów Egipcjan i innych ludów staro¿ytnych. Staro¿ytni mêdrcy mogli przekazywaæ swoj± wiedzê jedynie w jêzyku metafor, tj. w sposób symboliczny. Zatem rozumienie ich nauk zawsze zale¿a³o od poziomu dojrza³o¶ci danego ucznia. Ca³a m±dro¶æ Orientu zosta³a wy³o¿ona jedynie w jêzyku symbolicznym. M±dro¶æ pozostaje zatem tajemnic± dla niedojrza³ych, czyli dla osób, które nie osi±gnê³y okre¶lonego stanu dojrza³o¶ci poprzez rozwiniêcie swojej indywidualno¶ci pod przewodnictwem mistrza, guru. Dlatego a¿ do dzisiaj wszystkie prawdziwe ksi±¿ki wtajemniczenia zgadzaj± siê ze sob± odno¶nie tego, ¿e bez osobistego guru wtajemniczenie jest nie tylko niemo¿liwe, lecz nawet niebezpieczne. Prawdziwy wtajemniczony musia³ stopniowo t³umaczyæ symboliczne znaczenie zapisów swojemu uczniowi, zgodnie z jego rozwojem i uczy³ go symbolicznego, tj. metaforycznego jêzyka. Uczeñ szybko przyzwyczaja³ siê do jêzyka swojego mistrza i ponownie, by³ w stanie przekazywaæ m±dro¶æ jedynie w tej symbolicznej postaci. Kaba³a jest nauk± liter, nauk± s³owa i jêzyka, lecz nie jêzyka intelektu, a jêzyka uniwersalnego. Okre¶lenie „kaba³a” wywodzi siê z jêzyka hebrajskiego. Niektóre systemy religijne u¿ywaj± innych nazw tej nauki. Na przyk³ad w Indiach i Tybecie, nauka s³ów nazywana jest Tantra. Inne systemy religijne z kolei mówi± o „formu³ach” etc. Za prawdziwego kabalistê mo¿na uwa¿aæ jedynie cz³owieka, który – zgodnie z uniwersalnymi prawami – jest w stanie prawdziwie zmaterializowaæ w sobie bosko¶æ w taki sposób, ¿e bêdzie przemawia³ jako bóstwo. Praktykuj±cy kabalista jest zatem teurgiem, uciele¶nieniem Boga, istot±, która jest w stanie stosowaæ uniwersalne prawa w ten sam sposób, co makrokosmiczny Bóg. Mag, który po swoim wtajemniczeniu i osobistym rozwoju ku doskona³o¶ci, zrealizowa³ wewn±trz siebie po³±czenie ze swoim Bóstwem, mo¿e zgodnie z tym dzia³aæ. Tak samo mo¿e to robiæ i kabalista, z t± jedyn± ró¿nic±, ¿e kabalista do zewnêtrznego wyra¿ania swojego boskiego ducha u¿ywa Boskiego S³owa. Ka¿dy prawdziwy mag, posiadaj±c w³adzê nad uniwersalnymi prawami, mo¿e staæ siê kabalist± poprzez nabycie wiedzy o praktycznej kabale. Struktury kaba³y przytaczane w wielu ksi±¿kach z pewno¶ci± odpowiadaj± teoretykowi, który chce poznaæ zasady, lecz s± ca³kowicie niewystarczaj±ce w odniesieniu do praktyki, która pozwala na w³a¶ciwe stosowanie mocy s³owa. Funkcjonowanie i wspó³dzia³anie pomiêdzy cia³em, dusz± i duchem odbywa siê w ka¿dym cz³owieku automatycznie, czy jest on wtajemniczony w naukê hermetyczn±, czy nie. Dla kabalisty jest to tabliczka mno¿enia: zna on wszystkie procesy i jest tym samym w stanie u³o¿yæ swoje ¿ycie zgodnie z uniwersalnymi prawami. Ta wiedza odró¿nia wtajemniczonego od nie-wtajemniczonego, gdy¿ wtajemniczony, nauczywszy siê praw, wie jak praktycznie je wykorzystywaæ i jest w stanie równowa¿yæ wszelk± dysharmoniê pomiêdzy cia³em, dusz± i duchem. Poza tym, wtajemniczony poprzez swoje ¶wiadome podej¶cie do uniwersalnych praw, jest w stanie prowadziæ rozwa¿ne ¿ycie w zgodzie z tymi prawami i kroczyæ ¶cie¿k± do doskona³o¶ci. Patrz±c pod tym k±tem, widaæ ju¿, ¿e wtajemniczenie jest czym¶ bardzo wyj±tkowym, oferuj±cym szczególne spojrzenie na ¿ycie. Wtajemniczony patrzy na ¶wiat zupe³nie innymi oczyma ni¿ pozostali ludzie. Ró¿ne przeciwno¶ci losu, na jakie nara¿ony jest wtajemniczony, nigdy nie uderz± go mocno i on nigdy nie bêdzie cierpia³. Widaæ to wyra¼nie po rozwa¿eniu tego, co zosta³o powy¿ej powiedziane. Z kabalistycznego punktu widzenia, cz³owiek jest doskona³ym uciele¶nieniem wszech¶wiata, gdy¿ zosta³ stworzony na obraz Boga. Cz³owiek jest najwy¿sz± istot± na naszej ziemi i wszystko, co w du¿ej skali ma miejsce we wszech¶wiecie, ma równie¿ miejsce – w ma³ej skali – w cz³owieku. Widziany z hermetycznego punktu widzenia, cz³owiek przedstawia miniaturowy ¶wiat, tj. mikrokosmos, w przeciwieñstwie do wszech¶wiata, makrokosmosu. Zatem, z hermetycznego punktu widzenia, prawdziwy kabalista jest najwy¿szym wtajemniczonym, gdy¿ dzia³a on jako Bóg w miniaturowym ¶wiecie, mikrokosmosie, a stosuj±c prawa analogii, mo¿e staæ siê równie¿ aktywny w makrokosmosie. Na drodze do doskona³o¶ci nie powinno byæ po¶piechu. Doskona³o¶æ we wszystkim wymaga czasu i dojrza³o¶ci. Z hermetycznego punktu widzenia istniej± w³a¶ciwie tylko dwie drogi: droga do „¶wiêto¶ci” i droga do „doskona³o¶ci”. Droga do ¶wiêto¶ci ma tak wiele systemów,jak wiele istnieje religii na ziemi. Ten, kto wybiera drogê do ¶wiêto¶ci, decyduje siê na realizowanie w sobie tylko jednego b±d¼ kilku boskich aspektów i zazwyczaj jest uwa¿any za symbol danej boskiej idei. Poza kilkoma wyj±tkami, jego ¶wiêto¶æ staje siê przeszkod± – bior±c pod uwagê ¶wiat, czy mniej dojrza³ych ludzi – gdy¿ z powodu dewocji swoich uczniów, wyznawców, na¶ladowców etc., czêsto jest on hamowany w swojej misji, zadaniu i rozwoju. Nie trzeba specjalnie podkre¶laæ, ¿e zrozumienie fundamentalnych prawd, tj. praw uniwersalnych, wymaga magicznej równowagi na wszystkich trzech p³aszczyznach. Ten, kto ¶ci¶le stosuje siê do uniwersalnych praw na wszystkich trzech p³aszczyznach, kto rozumie je wyra¼nie i ca³kowicie nad nimi panuje, jest nie tylko panem swojego miniaturowego ¶wiata, lecz równie¿ panem wszech¶wiata. Ekspert kaba³y zaznajamia siê z ró¿nymi rodzajami wyliczeñ i bêdzie w stanie idee wyraziæ poprzez liczby, lub odwrotnie, przekszta³caæ liczby w idee. Co wiêcej, bêdzie móg³ rzekszta³caæ je na liczby i ubieraæ liczby w litery. Czyni±c to, mo¿e on poznawaæ w³asn± ja¼ñ, a tym samym, równie¿ Boga. Kabalista bêdzie rozumia³ doskona³o¶æ praw, bêdzie wiedzia³, ¿e dobro i z³o, brane dos³ownie, s± jedynie religijnymi wyra¿eniami, bo w rzeczywisto¶ci oba pierwiastki, tj. pozytywny i negatywny, s± konieczne, gdy¿ jeden nie mo¿e istnieæ bez drugiego. Kabalista zawsze bêdzie kierowa³ siê ku dobremu i nigdy nie bêdzie gardzi³ negatywnym; bêdzie stara³ siê je opanowaæ, gdy¿ Stwórca nie stworzy³ niczego nieprzydatnego. Ca³± ksi±¿kê znajdziesz tu: http://franzbardon.pl/pliki/KluczDoPrawdziwejKabaly.pdf |