Nauka KabaÂły jest wyjÂątkowa pod wzglĂŞdem sposobu, w jaki mĂłwi o tobie, czy o mnie, o nas wszystkich. KabaÂła nie dotyczy niczego abstrakcyjnego, dotyczy tylko sposobu, w jaki zostaliÂśmy stworzeni i tego, jak funkcjonujemy na wyÂższych poziomach istnienia.
Jedna z jej czĂŞÂści mĂłwi o opuszczaniu siĂŞ wyÂższych siÂł ze Âświata nieskoĂączonoÂści. ÂŚwiat nieskoĂączonoÂści jest naszym stanem poczÂątkowym i w nim istniejemy jako jeden, zjednoczony system dusz, ktĂłre sÂą ze sobÂą caÂłkowicie powiÂązane. NastĂŞpnie, ze Âświata nieskoĂączonoÂści, studiujemy porzÂądek opuszczania siĂŞ ÂświatĂłw, sfirot i parcufim do Âświata, w ktĂłrym Âżyjemy.
Na ten temat napisanych zosta³o wiele ksi¹¿ek, pocz¹wszy od patriarchy Abrahama, który cztery tysi¹ce lat temu napisa³ ksiêgê zwan¹ Sefer Jecyra (Ksiêga Stworzenia). Nastêpnym wa¿nym dzie³em jest ksiêga Zohar, napisana w drugim wieku naszej ery. Po ksiêdze Zohar pojawi³y siê prace ARI, znanego szesnastowiecznego kabalisty. W 20 wieku ukaza³y siê dzie³a kabalisty Jehudy Aszlaga.
Teksty Aszlaga najbardziej odpowiadajÂą naszemu pokoleniu. OpisujÂą one podobnie jak inne ÂźrĂłdÂła kabalistyczne strukturĂŞ wyÂższych ÂświatĂłw - to, jak opuszczajÂą siĂŞ one i kolejno powoÂłujÂą do istnienia niÂższe Âświaty, jak powstaÂł nasz Âświat, wszechÂświat, nasza planeta oraz jak ewoluowaÂło Âżycie. Nauka o tym, jak zostaÂł stworzony ten system i jak opuszcza siĂŞ on do naszego Âświata pozwala nam opanowaĂŚ metodĂŞ wejÂścia w niego i zarzÂądzania nim.
Przede wszystkim studiujemy 6-tomowÂą ksiĂŞgĂŞ Talmud Eser ha-Sfirot (Nauka o 10 sfirotach), napisanÂą przez J. Aszlaga. Zaprojektowana ona jest jako pomoc naukowa wraz z pytaniami, odpowiedziami, materiaÂłami do powtarzania i zapamiĂŞtywania, wyjaÂśnieniami, wykresami i szkicami. MoÂżna nazwaĂŚ jÂą, jeÂśli chcesz, fizykÂą ÂświatĂłw wyÂższych, opisujÂącÂą prawa i siÂły zarzÂądzajÂące wszechÂświatem.
Materia³ ten stopniowo transformuje ucznia, poniewa¿ szukaj¹c sposobu, aby wejœÌ i zacz¹Ì ¿yÌ w œwiecie duchowym, cz³owiek stopniowo dostosowuje siê i dostraja do materia³u.
Nauka kabaÂły w ogĂłle nie zajmuje siĂŞ tym, co dotyczy Âżycia w tym Âświecie. Przeciwnie, studiujÂąc ten system osiÂągamy na nowo nasz poziom, na ktĂłrym znajdowaliÂśmy siĂŞ, zanim siĂŞ opuÂściliÂśmy - ten sam poziom, na ktĂłrym bĂŞdziemy na koĂącu naszego podnoszenia siĂŞ z tego Âświata. W czasie tego podnoszenia, studia KabaÂły budujÂą wewnÂątrz ucznia taki sam system jak wyÂższy system.
System ten zaczyna wszystko uporz¹dkowywaÌ i przejawiaÌ siê w cz³owieku, który pragnie go osi¹gn¹Ì i który studiuje go z tym zamiarem. Podobnie jak kropla nasienia potencjalnie mo¿e ewoluowaÌ w istotê ludzk¹, a nastêpnie rozwin¹Ì siê do w pe³ni dojrza³ego i doros³ego cz³owieka, nauka Kaba³y rozwija nasze pragnienie osi¹gniêcia wy¿szego poziomu istnienia.
Z poczÂątku jest to maleĂąkie pragnienie zwane "punktem w sercu". Ten punkt jest jak zarodek naszych przyszÂłych stanĂłw. Poprzez studiowanie struktur wyÂższego Âświata, rozwijamy informacjĂŞ "genetycznÂą" wewnÂątrz tego punktu, a wraz z jej rozwojem ksztaÂłtuje siĂŞ w nas struktura przypominajÂąca wyÂższe poziomy.
Dlatego studia te s¹ tak cenne. Nawet jeœli nie rozumiemy ani jednej rzeczy z tego, co czytamy, zwyczajne próbowanie zrozumienia kabalistycznych tekstów kszta³tuje punkt w sercu, pragnienie Wy¿szego i punkt ten zaczyna siê rozwijaÌ. Im bardziej siê rozwija, tym mocniej odczuwamy pojawianie siê nowego stworzenia, nowych i ró¿nych odczuÌ œwiata wewn¹trz nas.
W ten sposób, nauka Kaba³y daje nam mo¿liwoœÌ odczucia œwiatów wy¿szych, zrozumienia wszystkiego, co nam siê przytrafia i co najwa¿niejsze, mo¿liwoœÌ samodzielnego sterowania tymi procesami.
WiĂŞcej znajdziesz tu:
http://www.kabbalah.info/polakab/teksty_wprowadzajace/wstep.php