Ukryte kamery i mikrofony znalezione w konwerterach telewizyjnych
STANY ZJEDNOCZONE. Kr¹¿¹cy po Internecie i dostêpny na portalu YouTube film ukazuje odkrycie dokonane przez u¿ytkowników telewizyjnych konwertorów: we wprowadzanych obowi¹zkowo przez rz¹d amerykaùski cyfrowych konwertorach, umieszczone zosta³y potajemnie mikrofony i ma³e kamery szpiegowskie.
Na pierwszy rzut oka takie doniesienie wydaje siĂŞ niewiarygodne, jednak tak wielkie i powaÂżane firmy jak Google i Comcast przyznaÂły, Âże majÂą juÂż infrastrukturĂŞ i Âże sÂą gotowe do korzystania z kamer i mikrofonĂłw umieszczonych w popularnych urzÂądzeniach domowych.
Na filmie pokazano produkt firmy Magnavox, model TB110MW9. Jest to cyfrowy konwerter telewizyjny, obowiÂązkowe urzÂądzenie, bez ktĂłrego nie bĂŞdzie moÂżna oglÂądaĂŚ programĂłw telewizyjnych. DecyzjÂą Kongresu StanĂłw Zjednoczonych, z dniem 17 lutego 2009 roku wszystkie stacje telewizyjne nadajÂące w dotychczasowym systemie analogowym zmuszone zostaÂły do emisji programĂłw w systemie cyfrowym, do odbioru ktĂłrego niezbĂŞdne sÂą konwertery.
Idea powszechnego szpiegowania ludzi w ich mieszkaniach – bez ich wiedzy i zgody – nie jest nowa, lecz przy pomocy najnowszych technologii staje siĂŞ ona tania i moÂżliwa. JuÂż teraz Narodowa Agencja BezpieczeĂąstwa NSA przyznaje, Âże jest w stanie, a w praktyce Âśledzi wszystkie rozmowy telefonii naziemnej, komĂłrkowej, faksy i emaile. Jak powiedziaÂł b. analityk NSA, Russell Tice: “Narodowa Agencja BezpieczeĂąstwa ma dostĂŞp do wszystkich po³¹czeĂą komunikacyjnych kaÂżdego mieszkaĂąca Ameryki – faksĂłw, rozmĂłw telefonicznych i ich komunikacji komputerowych. Nie ma znaczenia czy jesteÂś w Kansas, gdzieÂś w Âśrodku kraju i nigdy nie przeprowadziÂłeÂś miĂŞdzynarodowej rozmowy – oni kontrolujÂą wszystkie po³¹czenia telekomunikacyjne.”
JuÂż w poczÂątku lat 90. cyfrowe konwertery telewizji kablowej produkowane przez firmĂŞ Scientific Atlanta posiadaÂły wbudowane – nieujawnione i ukryte – mikrofony, ktĂłre co prawda oficjalnie nie byÂły wykorzystywane, lecz byÂły gotowe do wykorzystania przy planowanej zindywidualizowanej reklamie.
W 2006 roku firma Google przyzna³a, ¿e jest gotowa do u¿ycia wbudowanych w ró¿ne urz¹dzenia mikrofonów, które na podstawie odbieranych dŸwiêków w pomieszczeniu, s¹ w stanie stworzyÌ dok³adny opis odbiorcy i dopasowaÌ do niego zestaw reklam.
W marcu zeszÂłego roku Comcast przyznaÂł, Âże “eksperymentuje z ró¿nymi technologiami z wykorzystaniem kamer wbudowanych w urzÂądzenia, celem stwierdzenia kto jest w twoim pokoju.”
Wydaje siĂŞ, Âże nie tylko wzglĂŞdy czysto techniczne – jak siĂŞ twierdzi oficjalnie – staÂły za przymusowÂą wymianÂą telewizorĂłw lub zakupem cyfrowych konwerterĂłw, lecz takÂże zmianĂŞ tĂŞ wspieraÂło silne lobby przemysÂłu rozrywkowego i reklamowego oraz nigdy nienasycona chĂŞĂŚ niektĂłrych grup do szpiegowania obywateli i prowadzenia zaawansowanej socjotechniki.
Opracowanie: Bibula Information Servic
http://wolnemedia.net/?p=18932