Choose fontsize:
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
 
Strony: « 1 2   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Natura Historii Swiêtej geometri  (Przeczytany 29737 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Maj 13, 2010, 14:07:19 »

Cytat: Ada¶
Wszystko sz³o dobrze, do momentu jak trzeba by³o spirale narysowaæ.
Cytat: Ada¶
Ja znam sposoby rysowania spirali.

Narysuj spirale i na³ó¿ na ni± siatke z trójk±tem
Zapisane
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #11 : Maj 13, 2010, 20:05:04 »

Ada¶, jutro kilka s³ów na ten temat. Mo¿e dam radê dzisiaj. Zobaczê.
Napisz mi czy i jaki masz sposób na rysowanie z³otej spirali. Chyba, ¿e masz na my¶li rysowanie ³uków ³±cz±cych wierzcho³ki kwadratów w Z³otym Prostok±cie le¿±ce "na trasie' przek±tnych.
Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
MEM HEI SHIN
Aktywny u¿ytkownik
***
Wiadomo¶ci: 224


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #12 : Maj 13, 2010, 21:16:42 »

Ja znam sposoby rysowania spirali. Tu w tym rysunku nie wiem jak siê wstrzeliæ, gdzie na tej siatce ostrze cyrkla postawiæ, ile odmierzyæ. Itd.

 Mówisz, ¿e znasz sposoby, tylko nie wiesz gdzie ostrze cyrkla postawiæ ?
Ale za pomoc± cyrkla chyba spirali nie wyrysujesz, bo to nie do tego przyrz±d.
 
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ewolwenta

« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2010, 22:52:57 wys³ane przez MEM HEI SHIN » Zapisane

¦wiat potrzebuje nowej wiedzy, dziêki której nauczyliby¶my siê ws³uchiwaæ w ciszê swego serca.....
Ada¶
Nowy u¿ytkownik
*
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 43

2680916
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #13 : Maj 14, 2010, 13:16:52 »

Zrobi³em to inaczej, pierw narysowa³em spiralê, a nastêpnie na ni± nanios³em ca³± resztê.
Zapisane
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #14 : Maj 14, 2010, 13:19:03 »

A jak narysowa³e¶ spiralê je¶li mo¿na?
Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Ada¶
Nowy u¿ytkownik
*
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 43

2680916
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #15 : Maj 14, 2010, 14:17:41 »

Klasycznie za pomoc± kwadratów, które rysowa³em bardzo delikatnie, spirale poprawi³em cienkopisem. Kwadraty po tym star³em je gumk±. Na rysunku widaæ, i¿ na górnej czê¶ci spirala przecina ósmy okr±g. Wiêc od ¶rodka do koñca spirali podzieli³em przez osiem i wysz³o mi ile powinno byæ po miêdzy okrêgami. Reszta ju¿ prosta. Rysunek wyszed³ mi tak;

« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2010, 23:59:59 wys³ane przez Ada¶ » Zapisane
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #16 : Maj 15, 2010, 13:37:56 »

Cytat: Ada¶
Klasycznie za pomoc± kwadratów, które rysowa³em bardzo delikatnie, spirale poprawi³em cienkopisem. Kwadraty po tym star³em je gumk±. Na rysunku widaæ, i¿ na górnej czê¶ci spirala przecina ósmy okr±g. Wiêc od ¶rodka do koñca spirali podzieli³em przez osiem i wysz³o mi ile powinno byæ po miêdzy okrêgami.

Gratuluje  Chichot

Izotropowa Matryca Wektorowa


W 1978 Hans Cousto, szwajcarski matematyk i muzyk odkry³ naturalne prawo Kosmicznej Oktawy, bêd±cej po³±czeniem naturalnych zjawisk ,takich jak pogoda,kolory,rytmy i d¼wiêki. Wykaza³,ze wibracje poszczególnych planet koreluj± w sposób bezpo¶redni z czêstotliwo¶ciami zjawisk ziemskich. Cousto zawar³ swoje obserwacje w dziele “Kosmiczna Oktawa”, w którym zgodnie z matematycznymi kryteriami szczegó³owo opisa³ relacje jakie istniej± pomiêdzy muzycznymi tonami , kolorami a wibracjami wszech¶wiata. W sposób unikalny przedstawi³ bezpo¶redni zwi±zek danych astronomicznych, tzn. czêstotliwo¶ci orbit planetarnych ,w odniesieniu do staro¿ytnych i nowo¿ytnych obiektów architektury, muzyki oraz medycyny.

Dzieñ ma 24 godziny x 60 Minut x 60 Sekund = 86,400 Sekund. Oznacza to ¿e jego czêstotliwo¶æ wynosi 1/86,400 = 0.00001157 Hz
Czêstotliwo¶æ 0.00001157Hz podniesiona o 24 oktawy wynosi 194.18 Hz, co daje warto¶æ zbli¿on± do tonu G
Rok ma dok³adnie 365.24199 dni. 1/(365.24199 x 86400) = 0.000000031689 Hz podniesione o 32 oktawy, daje ton C# 136.10 Hz =
136.10 Hz podiesione o 2 oktawy daje 544.4hz = kolor zielony



« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2010, 15:46:13 wys³ane przez Lucyfer » Zapisane
Micha³-Anio³
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 669


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : Maj 16, 2010, 14:30:17 »


Liczby pierwsze znane s± matematyce od wielu stuleci. I wci±¿ stanowi± ¼ród³o wielu zagadek i nierozwi±zanych problemów matematycznych. Najtê¿sze umys³y matematyczne do dzi¶ g³owi± siê nas pytaniami typu: czy ka¿da liczba parzysta wiêksza od 2 mo¿e byæ przedstawiona w postaci sumy dwóch liczb pierwszych? Czy ci±g Fibonacciego zawiera nieskoñczenie wiele liczb pierwszych?

Wiêkszo¶æ powinna pamiêtaæ tê definicjê jeszcze ze szko³y: liczba pierwsza to liczba naturalna wiêksza od jedynki, któr± mo¿na podzieliæ bez reszty przez jedynie dwie liczby naturalne: przez jeden oraz przez ni± sam±. Przyk³adowe liczby pierwsze to 2, 3, 5, 7, 11,..., 1789, podczas gdy na przyk³ad 9 ni± nie jest (poniewa¿ dzieli siê przez 3).

Dwójka badaczy z francuskiego Instytutu Matematyki w Luminie dokonali ostatnio prze³omowego odkrycia. Uda³o im siê potwierdziæ hipotezê mówi±c±, ¿e jest tyle samo liczb pierwszych, których zsumowane cyfry daj± w rezultacie liczbê parzyst±, co tych, których cyfry po zsumowaniu daj± liczbê nieparzyst±. Hipotezê tê sformu³owa³ w 1968 roku rosyjski matematyk Aleksander Gelfond. Uzyskanie jego potwierdzenia wymaga³o zaanga¿owania kombinatoryki, analitycznej teorii liczb oraz analizy harmonicznej. To nie tylko sukces sam w sobie, otwiera bowiem drogê do poznania i zrozumienia innych w³a¶ciwo¶ci liczb pierwszych i innych ci±gów liczbowych.

Choæ odkrycie mo¿e wydawaæ siê czysto teoretyczne i abstrakcyjne dla wiêkszo¶ci ludzi, bêdzie mieæ ca³kiem praktyczne zastosowanie: pozwoli na stworzenie lepszych metod generowania liczb pseudolosowych i znajdzie zastosowanie w dziedzinie symulacji cyfrowych, czy kryptografii.

Autorzy rozwi±zania problemu to Christian Mauduit i Joël Rivat z Instytutu Matematyki w Lumine (Institut de Mathématiques de Luminy - CNRS/Université de la Méditerranée).

Poni¿szy film pokazuje ciekaw± metodê znajdowania liczb pierwszych.

<a href="http://www.youtube.com/v/sbjPwyPT1AI&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.youtube.com/v/sbjPwyPT1AI&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowscriptaccess=&quot;always&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; width=&quot;480&quot; height=&quot;385&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/sbjPwyPT1AI&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.youtube.com/v/sbjPwyPT1AI&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowscriptaccess=&quot;always&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; width=&quot;480&quot; height=&quot;385&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;</a>

<a href="http://www.youtube.com/v/__Re3zKM9n8&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.youtube.com/v/__Re3zKM9n8&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowscriptaccess=&quot;always&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; width=&quot;640&quot; height=&quot;385&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/__Re3zKM9n8&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.youtube.com/v/__Re3zKM9n8&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowscriptaccess=&quot;always&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; width=&quot;640&quot; height=&quot;385&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;</a>

http://kopalniawiedzy.pl/liczby-pierwsze-Aleksander-Gelfond-hipoteza-Gelfonda-Christian-Mauduit-Joel-Rivat-10376.html
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2010, 14:36:41 wys³ane przez Micha³-Anio³ » Zapisane

Wierzê w sens eksploracji i poznawania ¿ycia, kolekcjonowania wra¿eñ, wiedzy i do¶wiadczeñ. Tylko otwarty i swobodny umys³ jest w stanie odnowiæ ¶wiat
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #18 : Maj 16, 2010, 20:10:49 »

Harmonograf

<a href="http://www.youtube.com/v/oFfMEm6u0yE&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/oFfMEm6u0yE&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;</a>

Jules Antoine Lissajous (czyt. /lisaʒu/; ur. 4 marca 1822 zm. 24 czerwca 1880) - francuski matematyk i fizyk, by³ zainteresowany falami i opracowa³ optyczn± metodê badania ich wibracji. Chcia³ obserwowaæ fale akustyczne tworzone przez wibracje, które wyra¿ane s± w postaci d¼wiêku.

Jednym z jego wynalazków jest przyrz±d Lissajous tworz±cy krzywe jego imienia. Przyrz±d ten sk³ada³ siê z dwóch protopadle zawieszonych kamertonów, na których zamocowane by³y lustra. Kamertony wprowadzano w wibracje (przewa¿nie o innej wysoko¶ci d¼wiêku, tworz±c w ten sposób okre¶lony harmoniczny interwa³). Strumieñ ¶wiat³a odbity kolejno od luster, pada³ na ¶cianê tworz±c krzyw± Lissajous.

Krzywa Lissajous (wym. lisaʒu) b±d¼ Bowditcha – w matematyce krzywa parametryczna opisuj±ca drgania harmoniczne
Jedn± z metod uzyskiwania krzywych Lissajous jest podanie na wej¶cia oscyloskopu, pracuj±cego w trybie XY, dwóch sygna³ów sinusoidalnych o czêstotliwo¶ciach pozostaj±cych w stosunku . Ciekawy efekt uzyskuje siê równie¿, gdy stosunek tych czêstotliwo¶ci jest minimalnie ró¿ny od ilorazu dwóch niskich liczb naturalnych: dziêki p³ynnej zmianie fazy (parametru δ) uzyskuje siê iluzjê trójwymiarowego obrotu krzywej. W najprostszym przypadku, gdy   uzyskuje siê efekt „obracaj±cej monety”.


Kszta³t krzywych jest szczególnie uzale¿niony od wspó³czynnika . Dla wspó³czynnika równego 1, krzywa jest elips±, ze specjalnymi przypadkami okr±g: oraz odcinek: δ = 0. Inne warto¶ci wspó³czynnika daj± bardziej z³o¿one krzywe, które s± zamkniête, tylko gdy jest liczb± wymiern±.

Przyk³ad krzywej Lissajous o parametrach , a – nieparzyste, b – parzyste,

a = 1, b = 2

Nieparzyste a =1, b=3

Parzyste i nieparzyste

Krzywe Jules Antoine Lissajousa i Figury Ernsta Chladniego






« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2010, 17:31:55 wys³ane przez Lucyfer » Zapisane
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #19 : Maj 17, 2010, 21:36:10 »


<a href="http://www.youtube.com/v/caaEbSqc7Yc&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/caaEbSqc7Yc&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;</a><a href="http://www.youtube.com/v/sHEfEp-vQKE&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/sHEfEp-vQKE&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;</a>
Zapisane
Strony: « 1 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

cybersteam wyscigi-smierci classicdayz rekogrupastettin ganggob