Choose fontsize:
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
 
Strony: « 1 2 3 4 »   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Len Horowitz - "DNA: Piraci ¦wiêtej Spirali"  (Przeczytany 58585 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Lipiec 16, 2009, 10:14:55 »

Cytat: Leszek
Okr±g ma 360 stopni. Dzielimy go na siedem równych czê¶ci, wyznaczaj±cych siedem d¼wiêków gamy.
360:7 = 51,428571428571428571428571428571.......
Zobacz jakie cyfry powtarzaj± siê rytmicznie (i w nieskoñczono¶æ) po przecinku...
51, 428571  428571  428571  428571  428571  428571  428571 .....
Tak. S± to: 4 2 8 5 7 1
Jakich cyfr tu brakuje? Nie ma tego, co jest fundamentem u Horowitza, czyli cyfr 3 - 6 - 9.
Eneagram

oktawy arytmetycznie
1/7=.142857...
2/7=.285714...
3/7=.428571...
4/7=.571428...
5/7=.714285...
6/7=.857142...
7/7= 1
Cytat: Leszek
Wed³ug nauk Ró¿okrzy¿a "ludzki mózg posiada siedem komór wype³nionych eterami. Ka¿da komora ma swój w³asny ton dostrojony do jednego z tonów siedmiokrotnej skali. Oprócz tego ka¿dy cz³owiek posiada swój szczególny ton podstawowy. (...)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Enneagram


Cytat: Marko Rodin
Repeating over the Abha Torus skin is the Antithesis Nexus Key number pattern 9 7 4 3 8 1 6 5 2…which than goes palindrome. In other words as demonstrated here the enneagram is 2D blueprint depiction for a 3D torus that is an omni four dimensional energy machine when rehydrated.


« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2009, 14:46:49 wys³ane przez Lucyfer » Zapisane
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #11 : Lipiec 16, 2009, 11:56:42 »

Wygenerowa³em na generatorze tonów tony wg czêstotliwo¶ci Horowitza i te wg. siedmiok±ta.

Nie wiem jak je udostêpniæ (link do programiku generuj±cego tony poni¿ej) aby ka¿dy kto chce móg³ sam porównaæ brzmienie.
Siedem tonów z heptagramu granych na generatorze jednocze¶nie daje harmonijne brzmienie, w którym daje siê wyczuæ co¶, co przypomina pulsowanie serca... Jeszcze wiêksz± harmoniê (bez "sercowego pulsowania") uzyskuje siê, gdy gra siê jednocze¶nie piêæ ¶rodkowych tonów.
Tony generowane mechanicznie nie brzmi± przyjemnie. Taka ju¿ ich natura. Niemniej s³ychaæ wyra¼nie czy czy ich wspó³brzmienie jest harmonijne czy nie.

Link do generatora tonów:
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Sound_Generators/Tone_and_Waveform_Generator_Download.html

Ciekawostk± jest, ¿e PIÊÆ ¦RODKOWYCH TONÓW generowanych przez siedmiok±t oddzielonych jest od siebie dok³adnie o 108Hz. W ten sposób piêciok±t zawiera siê w siedmiok±cie...
To wnioskowanie nie jest moim "widzimisiê". Opiera siê na fakcie, ¿e wszystkie wewnêtrzne k±ty piêciok±ta foremnego maj± po 108 stopni! 108 stopni ma tak¿e jeden z k±tów pentagramu

K±ty piêciok±ta foremnego
 

K±ty pentagramu 36, 72 i 108.


Czêstotliwo¶ci z siedmiok±ta.
392 = 3+9+2 = 14 = 1+4 = 5
419 = 4+1+9 = 14 = 1+4 = 5
527 = 5+2+7 = 14 = 1+4 = 5
635 = 6+3+5 = 14 = 1+4 = 5
743 = 7+4+3 = 14 = 1+4 = 5
851 = 8+5+1 = 14 = 1+4 = 5
950 = 9+5+0 = 14 = 1+4 = 5

1)  419 + 108 = 527
2)  527 + 108 = 635
3)  635 + 108 = 743
4)  743 + 108 = 851
5)  851

Pozosta³y nam dwie "zewnêtrzne" wobec piêciok±ta czêstotliwo¶ci:  392 i 950
Dystans miêdzy 392 i kolejn± liczb± 419 wynosi 27
Dystans miêdzy 851 i kolejn± liczb± 950 wynosi 99
27 = 2+7 = 9
99 = 9+9 = 18 = 1+8 = 9

Co ciekawe je¶li 108 podzielimy przez 9 otrzymamy 12...
Co to oznacza?  Nie wiem...


Warto zaznaczyæ, ¿e u Horowitza te¿ wystêpuj± owe nieregularno¶ci w odstêpach poszczególnych tonów. Co wiêcej uderzaj±ce jest podobieñstwo wykresu Horowitza do jednego z elementów masoñskiego orderu 33 stopnia z napisem ("Ordo ab Chao") (Porz±dek z Chaosu) oraz Deus Meumque Ius („Bóg i moje Prawo”)

Przypomnê, ¿e bardzo dobrze znany masonom Pitagoras "uwa¿a³ Bóstwo, Logos, za centrum jedno¶ci i ¼ród³o harmonii. [...] Z tego powodu wymagano od kandydata, który stara³ siê o dopuszczenie do misteriów, aby ju¿ wcze¶niej studiowa³ arytmetykê, astronomiê, geometriê i muzykê, czyli nauki uwa¿ane za cztery fundamenty m±dro¶ci. [...] Pitagorejczycy twierdzili, ¿e ¶wiat zosta³ stworzony z chaosu przez d¼wiêk i harmoniê, a wiêc zgodnie z zasadami muzycznych proporcji. (...)
http://www.swietageometria.darmowefora.pl/index.php?topic=27.0

Ta nieregularno¶æ odleg³o¶ci w Hertzach w porównaniu do równych odleg³o¶ci wierzcho³ków figur w stopniach k±towych w okrêgu jest zastanawiaj±ca. My¶lê, ¿e trzeba by znale¼æ odpowied¼ na pytanie jak przeliczaæ odleg³o¶ci k±towe w okrêgu na Hertze?. Sam Horowitz w wyk³adzie "Healing codes..."  z 2000 roku mówi, ¿e aby prze³o¿yæ obecnie obowi±zuj±ce czêstotliwo¶ci (Hz) d¼wiêków gamy na "prawdziwe" - te ze staro¿ytnego Solfeggio trzeba prze³o¿yæ system dziesiêtny na system pitagorejski, który wg. niego jest systemem 9 liczbowym, bo ca³a reszta redukuje siê do 9 liczb - jak w numerologii, czyli 10=1+0=1 11=1+1=2 itd.
Czêstotliwo¶ci, które przedstawi³ on w "Pirates of Sacred Spiral" s± pokazywane jako wyniki owych przekszta³ceñ.


BARDZO PROSTY WZÓR
na obliczenie sumy k±tów (i  pojedynczego k±ta) dowolnego wielok±ta foremnego.


Mno¿ysz ilo¶æ boków wielok±ta razy 180 stopni  i od tego co wyjdzie (sumy mno¿enia) odejmujesz 360 stopni
I to wszystko.
Jak chcesz wiedzieæ ile stopni ma jeden k±t wielok±ta, po prostu dzielisz sumê k±tów przez ilo¶æ boków wielok±ta... Wszystkie k±ty wielok±tów foremnych maj± tyle samo stopni.

Na przyk³adzie trójk±ta. Trójk±t ma trzy boki wiêc
3 x 180 = 540  nastêpnie 540 - 360 = 180 
Suma wszystkich k±tów trójk±ta = 180
Jeden k±t trójk±ta: 180 / 3 = 60

Obliczamy k±ty "naszego" piêciok±ta foremnego
5 x 180 = 900 stopni
900-360 = 540 stopni
540 / 5 = 108  stopni
Ka¿dy k±t piêciok±ta foremnego ma 108 stopni. Ka¿dy, bo to wielok±t FOREMNY, który ma wszystkie k±ty i boki jednakowe.

EDIT:
Co ciekawe obaj autorzy podaj± identyczn± czêstotliwo¶æ podstawowego tonu - odpowiednio 528Hz i 527Hz.
Tak, ton jest identyczny. Ró¿nica 1 Hertza wynika z tego, ¿e Horowitz zaczyna liczenie swoich czêstotliwo¶ci od  "0", a autor koncepcji 527Hz zaczyna liczenie swoich czêstotliwo¶ci od 1 - kiedy amplituda d¼wiêku osi±ga szczytow± pozycjê (obrazki poni¿ej)
Dlatego Horowitz licz±c cykle w Hertzach od zera otrzymuje 528Hz, a drugi pan licz±c od jednego otrzymuje 527Hz.


Ró¿nicê w liczeniu ilustruj± poni¿sze obrazki:
Leczenie od 0

Liczenie od amplitudy wychylonej do góry

http://www.rangeguide.net/freewaves.htm
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2010, 13:30:39 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
(Nie)Ja
Aktywny u¿ytkownik
***
Wiadomo¶ci: 160



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Lipiec 16, 2009, 22:27:48 »

HabibiDah, zobacz na ten sze¶ciok±tny kryszta³ek, na którym jest  napisane 528Hz. Dziwnie siê sk³ada, ¿e to sze¶ciok±t, który jak w filmie Cube zamyka... U Wintera mi³o¶æ jest piêciok±tem - ta mi³o¶æ otwiera, bo piêciok±t to z³ota proporcja...

a nie zak³adasz takiej ewentualno¶ci, ¿e Winter te¿ siê mo¿e czasem myliæ?

Pomy¶l samodzielnie.

postaram siê

przede wszystkim dziêki za "nauczanie obrazkowe" 
obrazy zdecydowanie bardziej do mnie przemawiaj±

pozdrawiam
Zapisane

..podwa¿am wszystko i nie wykluczam niczego..
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #13 : Lipiec 19, 2009, 19:09:44 »

 
Cytat: Habibidah
obrazy zdecydowanie bardziej do mnie przemawiaj±

Do mnie te¿

Zabawa p±czkiem(torus,donat)


Jak zapakowaæ wszystko do p±czka?

1) Krêcenie p±czka(b±czka)


2) Rozpakowanie p±czka


3) £amanie p±czka


4) Sze¶cian w p±czku


5) 




Zapisane
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #14 : Lipiec 21, 2009, 12:27:45 »

No w³a¶nie próbuje my¶leæ samodzielnie. I co mi wychodzi? ¿e..
Gama ma 6 (s³ownie SZE¦Æ) ca³ych tonów.
miêdzy c-d, d-e, f-g, g-a, a-h s± ca³e tony
miêdzy e-f, h-c jest PÓ£ tonu.
Ca³a oktawa to 12 pótonów.
Nie 7, nie 9 ale 6!
To tak a propos naci±gania wszystkiego jak tylko siê da aby udowodniæ z góry za³o¿ne teorie.
http://www.cheops.darmowefora.pl/index.php?topic=272.msg36401#msg36366

Dziêki Jeremiasz!

Twój post zmusi³ mnie do bli¿szego przyjrzenia siê i za to Ci dziêkujê. Ja lubiê konstruktywna krytykê, bo dziêki niej cz³owiek siê po prostu uczy. Tylko to twoje za³o¿enie o naci±ganiu do teorii trochê mi tu zgrzyta. Nie wiem tylko czemu zak³adasz. Ja bym to nazwa³ poszukiwaniem i uczeniem siê... W koñcu dlatego piszê o tym na forum i cieszê siê, ¿e kto¶ siê merytorycznie ustosunkowa³.
Pójd¼my wiêc dalej.

Otó¿ przyjrza³em siê i  sprawa faktycznie jest bardziej z³o¿ona. Dotar³em do pojêæ skali naturalnej i temperowanej, ale...
zacznijmy mo¿e jednak od tego, co zosta³o ju¿ powiedziane. Mo¿e uda siê jako¶ doj¶æ do "¶wiêtej harmonii wszech¶wiata"...
Moja intencj± jest dotarcie do tej harmonii, a jak widaæ istniej± dwa konkurencyjne (?) ko³a muzyczne - Horowitza oparte na 9 i to drugie oparte n 7.

W tym co napisali¶my... prawda le¿y po ¶rodku...
Ja pomyli³em siê pisz±c, ¿e gama ma siedem ca³ych tonów, a Ty pomyli³e¶ siê pisz±c, ¿e gama ma 6 ca³ych tonów
Otó¿ gama rozumiana jako OKTAWA (w odró¿nieniu od gamy chromatycznej, sk³adaj±cej siê z dwunastu pó³tonów) sk³ada siê z piêciu ca³ych tonów i dwóch pó³tonów, czyli 5 + 2. Jest tak niezale¿nie od tego, od którego d¼wiêku zaczniemy graæ gamê - od C, D, E, F etc...
5 ca³ych tonów + 2 pó³tony


Je¶li za³o¿ymy, ¿e porz±dek wy³oni³ siê z chaosu i tworzy on "symfoniê stworzenia", to pewnie da siê ja jako¶ opisaæ.
Nie przes±dzam z góry - jak sugerujesz - co z tego wyjdzie. Mo¿e okazaæ siê, ¿e w rezultacie wszystko od czego wychodzê trzeba bêdzie wyrzuciæ do kosza... Horowitz twierdzi, ¿e wszystko jest poodwracane. Pytanie brzmi czy  jego propozycja nie jest kolejnym odwróceniem (uwagi od) prawdy... Nie wiem. Na tym jednak polega poszukiwanie...

My¶lê, ¿e dobrze jest wyj¶æ od gamy (lub skali) chromatycznej, czyli gamy, w której wszystkie d¼wiêki oddalone s± od siebie o pó³ton (dwana¶cie d¼wiêków w jednej oktawie). Trzynasty d¼wiêk rozpoczyna gamê od nowa. Je¶li zaczêli¶my od C, to bêdzie to 13 d¼wiêkiem bêdzie C1.  Na bazie tych dwunastu pó³tonów stworzono tzw. skale modalne.

"System modalny stworzy³ siedem skal, z których ka¿da jest zbudowana na kolejnych stopniach skali durowej (która w tym systemie jest nazywana skal± joñsk±). Dziêki temu powstaj± skale z ró¿n± kolejno¶ci± wystêpowania interwa³ów tonowych i pó³tonowych, co objawia siê ca³kowicie innym charakterem brzmieniowym poszczególnych skal. System modalny jest konstrukcj± bardzo star± i sprawdzon± - by³ szeroko stosowany w ¦redniowieczu."
http://gitara.pl/skale.html

Interwa³ (³ac. intervallum oznaczaj±ce odleg³o¶æ) to odleg³o¶æ miedzy dwoma d¼wiêkami.

Nie chodzi o to, aby analizowaæ ka¿da z nich, ale o fakt, ¿e ka¿da z nich ma 5 (piêæ) ca³ych tonów i 2 (dwa) pó³tony.
Tak czy inaczej mamy pi±tkê w siódemce... i z tego punktu widzenia nadal obowi±zuje mój podzia³ na 7 i 5.

 
Gama ma wiêc nadal  siedem d¼wiêków w oktawie tyle, ¿e sk³ada siê 5 ca³ych tonów i dwóch pó³tonów.
Horowitz twierdzi, ¿e "¶wiête Solfeggio" sk³ada siê z 6 d¼wiêków. Czy jeden ton rozbito na dwa pó³tony?
Nie wiem. To s± pytania, które sobie zadajê.

Dla zobrazowania podajê te skale modalne. Oto one:


To na razie tyle.

P.S
Jeremiasz, niezale¿nie od wysoko¶ci d¼wiêku w danej skali odleg³o¶ci miêdzy nimi s± takie same, ale W JAKI SPOSÓB Horowitz ustali³, ¿e d¼wiêkiem podstawowym jest 528 albo jak twierdzi ten drugi go¶æ 527?
Innymi s³owy nie wiem jak przetransponowaæ odleg³o¶ci k±towe zawarte w muzycznych ko³ach obu panów na Hertze
Wiesz co¶ na ten temat?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2009, 21:35:13 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #15 : Lipiec 21, 2009, 15:19:10 »

Cytat: Leszek
Jeremiasz, niezale¿nie od wysoko¶ci d¼wiêku w danej skali odleg³o¶ci miêdzy nimi s± takie same, ale W JAKI SPOSÓB Horowitz ustali³, ¿e d¼wiêkiem podstawowym jest 528 albo jak twierdzi ten drugi go¶æ 527?

Czyli mamy nowy interwa³, co¶ pomiêdzy tercj± ma³± i tercj± wielk± 
Tercja ma³a 6/5
Tercja wielka 5/4
Tercja x
527/528 = 5/6

Zapisane
(Nie)Ja
Aktywny u¿ytkownik
***
Wiadomo¶ci: 160



Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : Lipiec 21, 2009, 21:25:45 »

dziêki za p±czka Lucyfer
tego mi by³o trzeba.. choæ wolê tiramisu, ale nie wiem czy nie jest zbyt ma³o fraktalne 
Zapisane

..podwa¿am wszystko i nie wykluczam niczego..
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #17 : Lipiec 21, 2009, 21:34:26 »

dziêki za p±czka Lucyfer
tego mi by³o trzeba.. choæ wolê tiramisu, ale nie wiem czy nie jest zbyt ma³o fraktalne 
Jak warstwy s± proporcjonalne to jest ok, zreszt± zale¿y kto ile ma w talii
Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
(Nie)Ja
Aktywny u¿ytkownik
***
Wiadomo¶ci: 160



Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : Lipiec 21, 2009, 21:37:47 »

Jak warstwy s± proporcjonalne to jest ok, zreszt± zale¿y kto ile ma w talii


có¿ za cudowna wiadomo¶æ
a wiêc zacznê zg³êbiaæ zasady Z³otego Podzia³u na tiramisu.. to mi sie podoba
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2009, 21:42:01 wys³ane przez HabibiDah » Zapisane

..podwa¿am wszystko i nie wykluczam niczego..
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #19 : Lipiec 21, 2009, 21:42:12 »

No to smacznego

« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2009, 09:46:52 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Strony: « 1 2 3 4 »   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

classicdayz apelkaoubkonrad692 cybersteam wyscigi-smierci vfirma