Wygenerowa³em na generatorze tonów tony wg czêstotliwo¶ci Horowitza i te wg. siedmiok±ta.
Nie wiem jak je udostêpniæ (link do programiku generuj±cego tony poni¿ej) aby ka¿dy kto chce móg³ sam porównaæ brzmienie.
Siedem tonów z heptagramu granych na generatorze jednocze¶nie daje harmonijne brzmienie, w którym daje siê wyczuæ co¶, co przypomina pulsowanie serca... Jeszcze wiêksz± harmoniê (bez "sercowego pulsowania") uzyskuje siê, gdy gra siê jednocze¶nie piêæ ¶rodkowych tonów. Tony generowane mechanicznie nie brzmi± przyjemnie. Taka ju¿ ich natura. Niemniej s³ychaæ wyra¼nie czy czy ich wspó³brzmienie jest harmonijne czy nie.
Link do generatora tonów:
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Sound_Generators/Tone_and_Waveform_Generator_Download.htmlCiekawostk± jest, ¿e PIÊÆ ¦RODKOWYCH TONÓW generowanych przez siedmiok±t oddzielonych jest od siebie dok³adnie o 108Hz. W ten sposób piêciok±t
zawiera siê w siedmiok±cie...
To wnioskowanie nie jest moim "widzimisiê". Opiera siê na fakcie, ¿e wszystkie wewnêtrzne k±ty piêciok±ta foremnego maj± po 108 stopni! 108 stopni ma tak¿e jeden z k±tów pentagramuK±ty piêciok±ta foremnego
K±ty pentagramu 36, 72 i 108.
Czêstotliwo¶ci z siedmiok±ta. 392 = 3+9+2 = 14 = 1+4 =
5419 = 4+1+9 = 14 = 1+4 =
5527 = 5+2+7 = 14 = 1+4 =
5635 = 6+3+5 = 14 = 1+4 =
5743 = 7+4+3 = 14 = 1+4 =
5851 = 8+5+1 = 14 = 1+4 =
5 950 = 9+5+0 = 14 = 1+4 =
5 1)
419 + 108 = 527
2)
527 + 108 = 635
3)
635 + 108 = 743
4)
743 + 108 = 851
5)
851 Pozosta³y nam dwie "zewnêtrzne" wobec piêciok±ta czêstotliwo¶ci: 392 i 950Dystans miêdzy 392 i kolejn± liczb± 419 wynosi 27
Dystans miêdzy 851 i kolejn± liczb± 950 wynosi 99
27 = 2+7 =
999 = 9+9 = 18 = 1+8 =
9Co ciekawe je¶li 108 podzielimy przez 9 otrzymamy 12...
Co to oznacza? Nie wiem...
Warto zaznaczyæ, ¿e u Horowitza te¿ wystêpuj± owe nieregularno¶ci w odstêpach poszczególnych tonów. Co wiêcej uderzaj±ce jest podobieñstwo wykresu Horowitza do jednego z elementów masoñskiego orderu 33 stopnia z napisem ("Ordo ab Chao") (Porz±dek z Chaosu) oraz Deus Meumque Ius („Bóg i moje Prawo”)
Przypomnê, ¿e bardzo dobrze znany masonom Pitagoras "uwa¿a³ Bóstwo, Logos, za centrum jedno¶ci i ¼ród³o harmonii. [...] Z tego powodu wymagano od kandydata, który stara³ siê o dopuszczenie do misteriów, aby ju¿ wcze¶niej studiowa³ arytmetykê, astronomiê, geometriê i muzykê, czyli nauki uwa¿ane za cztery fundamenty m±dro¶ci. [...] Pitagorejczycy twierdzili, ¿e ¶wiat zosta³ stworzony z chaosu przez d¼wiêk i harmoniê, a wiêc zgodnie z zasadami muzycznych proporcji. (...)
http://www.swietageometria.darmowefora.pl/index.php?topic=27.0Ta nieregularno¶æ odleg³o¶ci w Hertzach w porównaniu do równych odleg³o¶ci wierzcho³ków figur w stopniach k±towych w okrêgu jest zastanawiaj±ca. My¶lê, ¿e trzeba by znale¼æ odpowied¼ na pytanie
jak przeliczaæ odleg³o¶ci k±towe w okrêgu na Hertze?. Sam Horowitz w wyk³adzie "Healing codes..." z 2000 roku mówi, ¿e aby prze³o¿yæ obecnie obowi±zuj±ce czêstotliwo¶ci (Hz) d¼wiêków gamy na "prawdziwe" - te ze staro¿ytnego Solfeggio trzeba prze³o¿yæ system dziesiêtny na system pitagorejski, który wg. niego jest systemem 9 liczbowym, bo ca³a reszta redukuje siê do 9 liczb - jak w numerologii, czyli 10=1+0=1 11=1+1=2 itd.
Czêstotliwo¶ci, które przedstawi³ on w "Pirates of Sacred Spiral" s± pokazywane jako wyniki owych przekszta³ceñ.
BARDZO PROSTY WZÓR
na obliczenie sumy k±tów (i pojedynczego k±ta) dowolnego wielok±ta foremnego.Mno¿ysz ilo¶æ boków wielok±ta razy 180 stopni i od tego co wyjdzie (sumy mno¿enia) odejmujesz 360 stopni
I to wszystko.
Jak chcesz wiedzieæ ile stopni ma jeden k±t wielok±ta, po prostu dzielisz sumê k±tów przez ilo¶æ boków wielok±ta... Wszystkie k±ty wielok±tów foremnych maj± tyle samo stopni.
Na przyk³adzie trójk±ta. Trójk±t ma trzy boki wiêc
3 x 180 =
540 nastêpnie 540 - 360 =
180 Suma wszystkich k±tów trójk±ta = 180
Jeden k±t trójk±ta: 180 / 3 =
60Obliczamy k±ty "naszego" piêciok±ta foremnego
5 x 180 = 900 stopni
900-360 = 540 stopni
540 / 5 = 108 stopni
Ka¿dy k±t piêciok±ta foremnego ma 108 stopni.
Ka¿dy, bo to wielok±t FOREMNY, który ma wszystkie k±ty i boki jednakowe.
EDIT:Co ciekawe obaj autorzy podaj± identyczn± czêstotliwo¶æ podstawowego tonu - odpowiednio 528Hz i 527Hz.
Tak, ton jest identyczny. Ró¿nica 1 Hertza wynika z tego, ¿e Horowitz zaczyna liczenie swoich czêstotliwo¶ci od "0", a autor koncepcji 527Hz zaczyna liczenie swoich czêstotliwo¶ci od 1 - kiedy amplituda d¼wiêku osi±ga szczytow± pozycjê (obrazki poni¿ej)
Dlatego Horowitz licz±c cykle w Hertzach od zera otrzymuje 528Hz, a drugi pan licz±c od jednego otrzymuje 527Hz.
Ró¿nicê w liczeniu ilustruj± poni¿sze obrazki:
Leczenie od 0
Liczenie od amplitudy wychylonej do góry
http://www.rangeguide.net/freewaves.htm