Programowanie Umys³u – Szukamy ratunku – usi³ujemy dotrzeæ w g³±b siebie, rozpoznaæ i rozwi±zaæ problem, czyli jak mówi± fachowcy-odblokowaæ pamiêæ cia³a,udro¿niæ przep³yw energii
Zdumiewaj±ce, ile w nas siedzi od urodzenia: dobrego i z³ego. Zdumiewaj±ce, jak ma³o siebie znamy. Jak niewiele o sobie wiemy… Bod¼ce, jakim jeste¶my
poddani zaraz po naszym przyj¶ciu na ¶wiat, a nawet, co nie budzi ju¿ w±tpliwo¶ci – podczas ¿ycia p³odowego – rze¼bi± w organizmie przysz³y wizerunek,
tworz± matrycê, wed³ug której bêdziemy postêpowaæ w ¿yciu.Informacje te zapisane s± w genach, my¶lach, ciele, w ka¿dej komórce. Jesl ic:h tak wiele, i¿ nie jeste¶my w stanie na obecnym etapie rozwoju (wszak wykorzystujemy wci±¿ jedynie kilkana¶cie procent mózgu) ¶wiadomie ich odtworzyæ. Pod¶wiadomo¶æ, nasza baza danych, zawiera³a wszystkie informacje, jakie
kiedykolwiek zapisali¶my. To ona bowiem jesl g³ównym „³apaczem” informacji, pracuje ze znakomicie wiêkszym „silnikiem”, na du¿o szybszych obrotach i
rejestruje oraz przyswaja kilka tysiêcy razy szybciej i wiêcej od ¶wiadomo¶ci stanowi±cej system operacyjny. Dlatego posiadany przez nas zasób wiedzy jest
znacznie wiêkszy, ni¿ mogliby¶my siê po naszych dokonaniach spodziewaæ. Ta pod¶wiadoma informacja jesl zapisana tak¿e w ciele, które potrafi przekazaæ j±
naszej ¶wiadomo¶ci, je¶li tylko umiejêtnie bêdziemy z nim rozmawiaæ. Wiêcej – cia³o umie obej¶æ nasz system przekonañ.Ograniczaj±ce przekonania to
najczê¶ciej kompleksy, fobie, stereotypy, w¶ród których jeste¶my wychowywani, wszystkie nasze „nie mogê”, „nie potrafiê” w wieku dojrza³ym bardzo nam
przeszkadzaj± i odbijaj± siê psychiczn± czkawk±. Szukamy ratunku – usi³ujemy dotrzeæ w g³±b siebie, rozpoznaæ i rozwi±zaæ problem, czyli jak mówi± fachowcy
- odblokowaæ pamiêæ cia³a, udro¿niæ przep³yw energii.Jak widaæ, w ka¿dym systemie, nawet tym ocieraj±cym siê o jak najbardziej naukow± psychologiê – ca³a
zabawa polega na udro¿nieniu kana³ów energetycznych i uwolnieniu stresu. W stresie, w lêku cz³owiek dzia³a jak koñ doro¿karski.
To docieranie do pok³adów naszego cia³a, szukanie tam odpowiedzi na nasze psychiczno u³omno¶ci, utrudniaj±ce czasem spokojne funkcjonowanie znane by³o, jak
wszystkie tego typu metody, od tysiêcy lat. Dzi¶ wiele starych metod w obliczu zmian rzeczywisto¶ci wymaga skrojenia ich na now± miarê. Trudno znale¼æ by kogo¶ w Polsce, kto dzi¶ rozmawiaj±c z I Chingiem, rzuca³by bambusowymi patyczkami. ,najczê¶ciej u¿ywa siê trzech monet,patyczków – s± to ³odygi krwawnika.Metoda Programowania Umys³u, po polsku zwana jest metod± jednolitego umys³u, poniewa¿ ³±czy w sobie trzy najwa¿niejsze elementy naszego wspó³istnienia ze ¶wiatem: cia³o fizyczne, cia³o emocjonalne i cia³o mentalne.A nierzadko liczy siê na losowy rzut za pomoc± klawiatury komputera. Forma wydaje siê byæ mniej wa¿na – istotne jesl mentalne nastawienie do problemu. Notabene: najczê¶ciej ci, którzy korzystaj± z komputera, traktuj± to jako zabawê, st±d efekty takiej „rozmowy” s± ¿adne.Podobnie jest z prac± z cia³em. Zasada jest jedna: musimy odczytaæ jego kod i przes³anie, procedury za¶ temu s³u¿±ce zmieniaj± siê na tyle, na ile ka¿dy z
pragn±cych rozwin±æ metodê wniesie w ten dialog swoje spostrze¿enia, poszerzy o kolejn± dziedzinê oddzia³ywania lub wprowadzi co¶ nowego.Metoda
Programowania Umys³u,po polsku zwana jest metod± jednolitego umys³u, poniewa¿ ³±czy w sobie trzy najwa¿niejsze elementy naszego wspó³istnienia ze ¶wiatem:
cia³o fizyczne, c ia³o emocjonalne i cia³o mentalne. Nale¿y do nurtu kinezjologicznego, opracowana za¶ zosta³a przez Amerykanów: Gordona Stokersa, Daniela
Whitesidea i Candance Collewaya. W Polsce spopularyzowa³a j± i prowadzi³a jej kurs Carol A. Honz, pedagog, psycholog, kobieta wszechstronna i serdeczna,
„wmawiaj±ca” ludziom, ¿e szczê¶cie i dostatek s± ich naturalnym udzia³em. Prawie trzyletni kurs czyni³ absolwenta fachowcem, bêd±cym w stanie odblokowaæ
drugiemu cz³owiekowi stresy odpowiedzialne za to, ¿e nie chce byæ szczê¶liwym i bogatym, a umi³owa³ sobie „cierpieæ za miliony” (jakie to polskie).Od samego
urodzenia jeste¶my programowani negatywnie: chc±, ¿eby¶my byli doskonali. Po kolei: rodzice, nauczyciele, prze³o¿eni w pracy. Nie potrafimy sprostaæ tym
zadaniom, zadowoliæ wszystkich na kolejnych etapach naszego ¿ycia. Ro¶nie nasza frustracja, nie jeste¶my dobrzy tacy, jacy jeste¶my: nie nadajemy siê do
niczego, nie potrafimy, nie zas³ugujemy wiêc na nagrodê, zdrowie, dobrobyt. I z tym psychicznym garbem przechodzimy przez ¿ycie. Stan psychiczny rzutuje (to
w koñcu nic nowego) na sferê fizyczn±. Stresy odk³adaj± siê w krêgos³upie, nerwach, w komórkach naszego cia³a. Ka¿da z nich ma zakodowan± nasz± psychiczn±
poniewierkê.Wystarczy dotrzeæ do tej informacji, pouk³adanej jak w bibliotece w naszych komórkach, odczytaæ j±, odblokowaæ miêsieñ odpowiedzialny za ten
fatalny zapis i porozmawiaæ z cia³em. Aby powsta³ zapis, potrzeba 3-15 sekund.Przekonania, ¿e ¿yjemy w nieprzyjaznym ¶wiecie powstaj± do 10 roku ¿ycia.
U wielu zaczyna siê to ju¿ w ¿yciu p³odowym lub w czasie porodu. Jak zostali¶my przyjêci na tym ¶wiecie? Na poziomie ¶wiadomym tego nie wiemy. Wie to nasza
pod¶wiadomo¶æ.Zdumiewaj±ce, jakim jesLe¶my k³êbkiem stresów. Zdumiewaj±ce, jak bardzo te stresy w sobie pielêgnujemy, obawiaj±c siê zerwaæ z zakorzenionymi nawykami,
boj±c jakichkolwiek zmian, bo kto nam zagwarantuje, ¿e bêd± one pozytywne. A tak – jako¶ sobie z tymi naszymi kompleksami przebiedujemy do koñca naszych
dni. Aby nie by³o gorzej. I takie te¿ minimalistyczne ¿yczenia fundujemy sobie nawzajem na pocz±tku ka¿dego roku, ¿ycz±c: oby nie by³ gorszy.Sk±d to siê
bierze? Obawa, strach, nieufno¶æ, lêk, stres zawsze wytwarzaj± w organizmie odruch obronny, podobnie jak robi to cia³o, kul±c siê przed atakiem napastnika.
W tylnej czê¶ci naszego mózgu powstaje reakcja emocjonalna i w³±cza siê polecenie, które funkcjonuje tam od chwili, kiedy zeszli¶my z drzewa: „walcz albo
uciekaj”. To instynkt. Nie ma on nic wspólnego z tymi czê¶ciami mózgu z przodu, które to bêd± owo wydarzenie odpowiednio syntetyzowaæ (prawa pó³kula) lub
analizowaæ (lewa). Negatywne emocje blokuj± przep³yw energii lub, wielokrotnie powtarzane (ci±g³y stres), wytwarzaj± miedzy synapsami sta³e po³±czenia,
które nakazuj± nam wci±¿ „wpadaæ” w ¶ci¶le okre¶lone zachowanie. I lak tworzy siê b³êdne ko³o, z którego nie potrafimy wyj¶æ.Rozmaite zdarzenia, które mia³y
miejsce w dzieciñstwie, mog± powodowaæ negatywne zachowania u cz³owieka doros³ego. W³a¶nie dlatego i¿ raz wybrana ¶cie¿ka reakcji utrwali³a siê i
funkcjonuje ju¿ w mózgu jako szeroka autostrada – twierdzi Barbara Pietrak i podaje przyk³ad pewnej t³umaczki, która podczas bardzo wa¿nego spotkania
nagle… zaniemówi³a. Nie potrafi³a przet³umaczyæ wiêcej ani jednego s³owa. Wyk³ad na chwilê przerwano. Poniewa¿ Barbara by³a na sali, posz³a z kobiet± do
osobnego pokoju i po krótkiej rozmowie okaza³o siê, ¿e podczas prowadzenia wyk³adu i t³umaczenia na salê wesz³a osoba nies³ychanie podobna do profesorki na
studiach, która wielokrotnie z³o¶liwie j± oblewa³a. Pod¶wiadomo¶æ rozpozna³a zagro¿enie i skierowa³a emocje na tor, który wielokrotnie kosztowa³ tê m³od±
osobê wiele stresów.Naszym zadaniem jest, aby ten tok my¶lenia, negatywn± emocjê zniwelowaæ. To po³±czenie w mózgu wytrzeæ: jak gumk±. W tym celu podczas
spotkania wracamy do zdarzenia sprzed wiciu nawet lat i prosimy klienta, aby przypomnia³ sobie wszystkie szczegó³y tamtego zdarzenia: jakie to by³y
okoliczno¶ci, kto w nich uczestniczy³, jak wygl±da³o pomieszczenie. Bez hipnozy wracamy w przesz³o¶æ do zdarzenia, które tkwi tam „nie rozgryzione” do dzi¶,
nie „przepracowane” ¶wiadomie i nie rozpoznane jako z³e i szkodliwe wiele lal pó¼niej. Kiedy umys³ u¶wiadomi sobie powtarzany wielokrotnie b³±d,nastêpuje
odblokowanie ¶cie¿ki i problem sprzed lat przestaje stanowiæ problem dzisiaj – mówi Ma³gorzata Samp³awska. – Zwykle udaje siê odblokowaæ stres szybko. Z
regu³y na jednym spotkaniu pracuje siê z jednym problemem. Czasami okazuje siê, ¿e jest to problem priorytetowy i uwalnia równie¿ inne fx)krewne problemy.
Efektywno¶æ pracy zale¿y od otwarto¶ci i gotowo¶ci do uwolnienia ograniczaj±cego przekonania czy zachowania, które d³ugo nam „dobrze s³u¿y³o”.
Rozmaite zdarzenia, które mia³y miejsce w dzieciñstwie, mog± powodowaæ negatywne zachowania u cz³owieka doros³ego.Dlatego i¿ raz wybrana ¶cie¿ka reakcji
utrwali³a siê i funkcjonuje ju¿ w mózgu jako szeroka autostrada.Tak d³ugo wierzyli¶my w to „uniwersalne k³amstwo”…Instruktorka lub instruktor staje
naprzeciw klienta i testuj±c miê¶nie, lekko naciska na nadgarstki, wyczuwa napiêcia i zadaj±c pytania 0 czas, w jakim to napiêcie wyst±pi³o, dochodzi do
momentu powstania wydarzenia, które mia³o tak niekorzystny wp³yw, ¿e spowodowa³o ograniczenia we wspó³czesnym ¿yciu.
Te problemy to: nieumiejêtno¶æ wspó³pracy z lud¼mi (partnerem, z rodzicami, dzieæmi), alergie, depresje, uzale¿nienia, obsesje, wreszcie wszelkie fobie
nêkaj±ce doros³ych. K³opoty dzieciêce to: dysleksja, dysgrafia, bo-ja¼ñ przed wypowiedzi±, trudne przyswajanie wiedzy w szkole, nadpobudliwo¶æ, trema, ADHD, (nadwra¿liwo¶æ na kontakt, dotyk) i nienazwane jeszcze dot±d problemy, wynikaj±ce z zapisanych w pod¶wiadomo¶ci i ciele nieprzezwyciê¿onych
lêków.Spójrzmy na wyszczególnione poni¿ej typy. Czy¿ nie odnajdziemy siebie w tych psychicznych wizerunkach, obleczonych w pytania? Czy to nie my w³a¶nie
jeste¶my? Praca nad zmian± takich stanowisk – to praca z Programowania Umys³u. Praca, której efekty powoduj±, ¿e diametralnie
zmienia siê rzeczywisto¶æ przedstawiona we fragmentach cytowanych ni¿ej punktów widzenia. Do pracy nad tymi szkodliwymi psychicznymi schematami u¿ywa siê
ró¿nych technik i korekcji oraz esencji chemicznych substacji zapachowych miedzy innymi
olejków ró¿anych.Odpowiednio zastosowane rozpuszczaj± one poni¿sze negatywne stany emocjonalne i mentalne:
Podczas sesji prowadz±ca wielokrotnie pyta cia³o, czy ma zgodê na dalsze dzia³ania. Im g³êbiej jeste¶my w terapii, tym pytania mog± byæ coraz bardziej
k³opotliwe, naruszaj±ce intymno¶æ klienta, jego pod¶wiadomo¶æ decyduje, czy chce uwolniæ siê od k³opotów od razu, czy te¿ nie jest jeszcze na to ca³kiem
przygotowana i zdobycie zgody wymaga kolejnych zabiegów i rozmów.W wielu krajach Europy (Wêgry, Szwajcaria) osoby pos³uguj±ce siê metod± Programowania Umys³u zatrudniane s± w poradniach pedagogiczno-psychologicz-nych, w przychodniach s³u¿by zdrowia itd. Studiuj± j± nie tylko nauczyciele, psycholodzy, lekarze i pielêgniarki, ale równie¿ rodzice, czêsto uczestnicz±cy w kursach wraz z dzieæmi. Namacalnym rezultatem tej metody jest najczê¶ciej natychmiastowa poprawa w nauce, polepszenie samopoczucia, zdrowia oraz poziomu i jako¶ci ¿ycia.
Metoda Programowania Umys³u pomaga w otwieraniu naszych skrytych mo¿liwo¶ci. Otwieranie nowych drzwi do bardziej twórczego, zadowalaj±cego ¿ycia odbywa siê
w sposób ³agodny, nieinwazyjny, skuteczny i trwa³y.Metoda Programowania Umys³u pomaga w otwieraniu naszych skrytych mo¿liwo¶ci. Otwieranie nowych drzwi do bardziej twórczego, zadowalaj±cego ¿ycia odbywa siê w sposób ³agodny, nieinwazyjny, skuteczny i trwa³y. Techniki stoswane s± w celu usuniêcia blokad i udro¿nienia ¶cie¿ek neurologicznych s± bardzo proste… -
- Tak proste, ¿e trudno uwierzyæ w b³yskawicznie przychodz±ce efekty.Znamy siebie naprawdê w niewielu procentach. W kilkunastu procentach wykorzystujemy
swój mózg. To ogromna strata…Metoda Programowania Umys³u pozwala na poszerzenie mo¿liwo¶ci naszego mózgu, ¿e dziêki niej i tworzeniu nowych,
nietoksycznych po³±czeñ jego mo¿liwo¶ci znacznie wzrastaj±.
http://grawitacja44.wordpress.com/2009/12/12/programowanie-umyslu-szukamy-ratunku-usilujemy-dotrzec-w-glab-siebie-rozpoznac-i-rozwiazac-problem-czyli-jak-mowia-fachowcy-odblokowac-pamiec-cialaudroznic-przeplyw-energii/