Choose fontsize:
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
 
Strony: 1   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: W³adca doskona³y w mikro- i makrokosmosie  (Przeczytany 4182 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Micha³-Anio³
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 669


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym


Zobacz profil
« : Styczeñ 08, 2010, 21:58:12 »

Klucz do prawdziwej Kaba³y

Wiele opisów metod kabalistycznych nie oferuje powa¿nemu uczniowi ¿adnych
teoretycznych szczegó³ów, nie mówi±c ju¿ o prawdziwych punkach odniesienia dla ich
praktyki. W wiêkszo¶ci podaj± one filozoficzne przedstawienie mikro- i makrokosmosu.
Nawet prymitywne nacje, niezale¿nie od rasy czy umiejscowienia, posiada³y w³asn± religiê,
czy koncepcjê Boga i w konsekwencji, równie¿ pewien rodzaj teologii. Ka¿da teologia mo¿e
byæ podzielona na dwie czê¶ci: czê¶æ egzoteryczn± i ezoteryczn±, gdzie nauki egzoteryczne
przeznaczone s± dla zwyk³ych ludzi, a wiedza ezoteryczna jest teologi± wtajemniczonych i
wysokich kap³anów. Egzoteryczne nauki nigdy nie zawiera³y niczego o prawdziwej magii czy
kabale. Zatem jedynie magowie i kabali¶ci mogli staæ siê wtajemniczonymi ludów
prymitywnych.

Uczeñ kaba³y nie mo¿e zatem uzyskaæ jakiegokolwiek pogl±du o ideologii kabalistycznej,
gdy¿ z jednej strony nie jest w stanie odnale¼æ drogi w tym wielkim popl±taniu opinii, a z
drugiej strony wci±¿ jest w ciemno¶ciach z powodu sprzecznych twierdzeñ podawanych w
ró¿nych ksi±¿kach.


Nauka kaba³y, tj. teurgia, jest bardzo stara i powsta³a w Oriencie. Od zarania czasu, staro¿ytni
mêdrcy ukrywali swoje najwiêksze sekrety w uniwersalnym, czyli metaforycznym jêzyku, co
mo¿na zobaczyæ na podstawie hieroglifów Egipcjan i innych ludów staro¿ytnych. Staro¿ytni
mêdrcy mogli przekazywaæ swoj± wiedzê jedynie w jêzyku metafor, tj. w sposób
symboliczny. Zatem rozumienie ich nauk zawsze zale¿a³o od poziomu dojrza³o¶ci danego
ucznia. Ca³a m±dro¶æ Orientu zosta³a wy³o¿ona jedynie w jêzyku symbolicznym. M±dro¶æ
pozostaje zatem tajemnic± dla niedojrza³ych, czyli dla osób, które nie osi±gnê³y okre¶lonego
stanu dojrza³o¶ci poprzez rozwiniêcie swojej indywidualno¶ci pod przewodnictwem mistrza,
guru. Dlatego a¿ do dzisiaj wszystkie prawdziwe ksi±¿ki wtajemniczenia zgadzaj± siê ze sob±
odno¶nie tego, ¿e bez osobistego guru wtajemniczenie jest nie tylko niemo¿liwe, lecz nawet
niebezpieczne. Prawdziwy wtajemniczony musia³ stopniowo t³umaczyæ symboliczne
znaczenie zapisów swojemu uczniowi, zgodnie z jego rozwojem i uczy³ go symbolicznego, tj.
metaforycznego jêzyka. Uczeñ szybko przyzwyczaja³ siê do jêzyka swojego mistrza i
ponownie, by³ w stanie przekazywaæ m±dro¶æ jedynie w tej symbolicznej postaci.
Kaba³a jest nauk± liter, nauk± s³owa i jêzyka, lecz nie jêzyka intelektu, a jêzyka
uniwersalnego. Okre¶lenie „kaba³a” wywodzi siê z jêzyka hebrajskiego. Niektóre systemy
religijne u¿ywaj± innych nazw tej nauki. Na przyk³ad w Indiach i Tybecie, nauka s³ów
nazywana jest Tantra. Inne systemy religijne z kolei mówi± o „formu³ach” etc.
Za prawdziwego kabalistê mo¿na uwa¿aæ jedynie cz³owieka, który – zgodnie z
uniwersalnymi prawami – jest w stanie prawdziwie zmaterializowaæ w sobie bosko¶æ w taki
sposób, ¿e bêdzie przemawia³ jako bóstwo. Praktykuj±cy kabalista jest zatem teurgiem,
uciele¶nieniem Boga, istot±, która jest w stanie stosowaæ uniwersalne prawa w ten sam
sposób, co makrokosmiczny Bóg.
Mag, który po swoim wtajemniczeniu i osobistym rozwoju ku doskona³o¶ci, zrealizowa³
wewn±trz siebie po³±czenie ze swoim Bóstwem, mo¿e zgodnie z tym dzia³aæ. Tak samo mo¿e
to robiæ i kabalista, z t± jedyn± ró¿nic±, ¿e kabalista do zewnêtrznego wyra¿ania swojego
boskiego ducha u¿ywa Boskiego S³owa. Ka¿dy prawdziwy mag, posiadaj±c w³adzê nad
uniwersalnymi prawami, mo¿e staæ siê kabalist± poprzez nabycie wiedzy o praktycznej
kabale. Struktury kaba³y przytaczane w wielu ksi±¿kach z pewno¶ci± odpowiadaj±
teoretykowi, który chce poznaæ zasady, lecz s± ca³kowicie niewystarczaj±ce w odniesieniu do
praktyki, która pozwala na w³a¶ciwe stosowanie mocy s³owa.
Funkcjonowanie i wspó³dzia³anie pomiêdzy cia³em, dusz± i duchem odbywa siê w ka¿dym
cz³owieku automatycznie, czy jest on wtajemniczony w naukê hermetyczn±, czy nie. Dla
kabalisty jest to tabliczka mno¿enia: zna on wszystkie procesy i jest tym samym w stanie
u³o¿yæ swoje ¿ycie zgodnie z uniwersalnymi prawami.
Ta wiedza odró¿nia wtajemniczonego od nie-wtajemniczonego, gdy¿ wtajemniczony,
nauczywszy siê praw, wie jak praktycznie je wykorzystywaæ i jest w stanie równowa¿yæ
wszelk± dysharmoniê pomiêdzy cia³em, dusz± i duchem. Poza tym, wtajemniczony poprzez
swoje ¶wiadome podej¶cie do uniwersalnych praw, jest w stanie prowadziæ rozwa¿ne ¿ycie w
zgodzie z tymi prawami i kroczyæ ¶cie¿k± do doskona³o¶ci. Patrz±c pod tym k±tem, widaæ ju¿,
¿e wtajemniczenie jest czym¶ bardzo wyj±tkowym, oferuj±cym szczególne spojrzenie na
¿ycie. Wtajemniczony patrzy na ¶wiat zupe³nie innymi oczyma ni¿ pozostali ludzie. Ró¿ne
przeciwno¶ci losu, na jakie nara¿ony jest wtajemniczony, nigdy nie uderz± go mocno i on
nigdy nie bêdzie cierpia³. Widaæ to wyra¼nie po rozwa¿eniu tego, co zosta³o powy¿ej
powiedziane.
Z kabalistycznego punktu widzenia, cz³owiek jest doskona³ym uciele¶nieniem wszech¶wiata,
gdy¿ zosta³ stworzony na obraz Boga. Cz³owiek jest najwy¿sz± istot± na naszej ziemi i
wszystko, co w du¿ej skali ma miejsce we wszech¶wiecie, ma równie¿ miejsce – w ma³ej
skali – w cz³owieku. Widziany z hermetycznego punktu widzenia, cz³owiek przedstawia
miniaturowy ¶wiat, tj. mikrokosmos, w przeciwieñstwie do wszech¶wiata, makrokosmosu.
Zatem, z hermetycznego punktu widzenia, prawdziwy kabalista jest najwy¿szym
wtajemniczonym, gdy¿ dzia³a on jako Bóg w miniaturowym ¶wiecie, mikrokosmosie, a
stosuj±c prawa analogii, mo¿e staæ siê równie¿ aktywny w makrokosmosie.

Na drodze do doskona³o¶ci nie powinno byæ po¶piechu. Doskona³o¶æ we wszystkim wymaga
czasu i dojrza³o¶ci. Z hermetycznego punktu widzenia istniej± w³a¶ciwie tylko dwie drogi:
droga do „¶wiêto¶ci” i droga do „doskona³o¶ci”. Droga do ¶wiêto¶ci ma tak wiele systemów,jak wiele istnieje religii na ziemi. Ten, kto wybiera drogê do ¶wiêto¶ci, decyduje siê na    realizowanie w sobie tylko jednego b±d¼ kilku boskich aspektów i zazwyczaj jest uwa¿any za symbol danej boskiej idei. Poza kilkoma wyj±tkami, jego ¶wiêto¶æ staje siê przeszkod± –
bior±c pod uwagê ¶wiat, czy mniej dojrza³ych ludzi – gdy¿ z powodu dewocji swoich
uczniów, wyznawców, na¶ladowców etc., czêsto jest on hamowany w swojej misji, zadaniu i rozwoju.
Nie trzeba specjalnie podkre¶laæ, ¿e zrozumienie fundamentalnych
prawd, tj. praw uniwersalnych, wymaga magicznej równowagi na wszystkich trzech p³aszczyznach. Ten, kto ¶ci¶le stosuje siê do uniwersalnych praw na wszystkich trzech
p³aszczyznach, kto rozumie je wyra¼nie i ca³kowicie nad nimi panuje, jest nie tylko panem
swojego miniaturowego ¶wiata, lecz równie¿ panem wszech¶wiata.
Ekspert kaba³y zaznajamia siê z ró¿nymi rodzajami wyliczeñ i bêdzie w stanie idee wyraziæ poprzez liczby, lub odwrotnie, przekszta³caæ liczby w idee. Co wiêcej, bêdzie móg³ rzekszta³caæ je na liczby i ubieraæ liczby w litery. Czyni±c to, mo¿e on poznawaæ w³asn± ja¼ñ, a tym samym, równie¿ Boga. Kabalista bêdzie rozumia³ doskona³o¶æ praw, bêdzie wiedzia³, ¿e dobro i z³o, brane dos³ownie, s± jedynie religijnymi wyra¿eniami, bo w rzeczywisto¶ci oba pierwiastki, tj. pozytywny i negatywny, s± konieczne, gdy¿ jeden nie mo¿e istnieæ bez drugiego. Kabalista zawsze bêdzie kierowa³ siê ku dobremu i nigdy nie bêdzie gardzi³ negatywnym; bêdzie stara³ siê je opanowaæ, gdy¿ Stwórca nie stworzy³ niczego nieprzydatnego.

Ca³± ksi±¿kê znajdziesz tu:
http://franzbardon.pl/pliki/KluczDoPrawdziwejKabaly.pdf
« Ostatnia zmiana: Styczeñ 08, 2010, 22:33:16 wys³ane przez Micha³-Anio³ » Zapisane

Wierzê w sens eksploracji i poznawania ¿ycia, kolekcjonowania wra¿eñ, wiedzy i do¶wiadczeñ. Tylko otwarty i swobodny umys³ jest w stanie odnowiæ ¶wiat
Strony: 1   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

rekogrupastettin vfirma ganggob julandia yourlifetoday