Choose fontsize:
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
 
Strony: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Kartka z kalendarza, dzieñ 10 kwietnia, roku 2010  (Przeczytany 128496 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Echnaton
Aktywny u¿ytkownik
***
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 241



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #140 : Kwiecieñ 29, 2010, 21:56:14 »

Je¿eli kto¶ nie widzia³ wrzucam. Kontrowersyjny dokument Pospieszalskiego.

Solidarni 2010

http://www.youtube.com/watch?v=20Y-jDfCrn4.
Zapisane

Wolno¶æ daje kolosaln± energiê, intensywno¶æ i ¿ywotno¶æ. Tracicie j± zupe³nie, uznaj±c autorytety profesorów, czy duchowych przywódców. Uczuciowo jeste¶cie sentymentalni, ogromnie przywi±zani do jakiego¶ boga, czy jakiejs osoby. Nie daje to energii poniewa¿ kryje w sobie lêk. - Jiddu Krishnamurti
Wagunia
Nowy u¿ytkownik
*
Wiadomo¶ci: 7


Zobacz profil
« Odpowiedz #141 : Maj 12, 2010, 17:07:32 »

Witam Wszystkich

Odczuwam wielki smutek.
Dowiedzia³am siê dzisiaj, ¿e zamordowano cz³owieka, który pierwszy sfilmowa³ samolot po katastrofie.
Widocznie stanowi³ zagro¿enie.

W.
Zapisane
Micha³-Anio³
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 669


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym


Zobacz profil
« Odpowiedz #142 : Maj 21, 2010, 20:10:44 »

Zaczyna siê ostra gra jak to  siê z koñczy?


Informacja, ¿e Tu-154 podchodzi³ do l±dowania prawie do koñca na autopilocie, w 100 proc. potwierdza tezê, ¿e za³ogê wprowadzono w b³±d przy u¿yciu tzw. meaconingu - twierdz± Marek Strassenburg Kleciak, specjalista ds. systemów trójwymiarowej nawigacji, i Hans Dodel, ekspert od systemów nawigacji i wojny elektronicznej, autor ksi±¿ki „Satellitennavigation”.

Z raportu rosyjskiego Miêdzypañstwowego Komitetu Lotniczego wynika (zauwa¿y³a to telewizja TVN24), ¿e samolot prezydencki podchodzi³ do l±dowania na autopilocie, który sterowa³ zarówno wysoko¶ci±, ci±giem, jak i kursem rz±dowej maszyny. Wy³±czenie autopilota nast±pi³o 5,4 sekundy przed uderzeniem w pierwsz± przeszkodê.

To bardzo wa¿na informacja. Autopilot jest urz±dzeniem do automatycznego sterowania samolotem, pobieraj±cym do tego celu dane z GPS i innych wskazañ przyrz±dów pok³adowych. Dodajmy, ¿e wy³±cza siê go jednym ruchem rêki, a wiêc w ci±gu sekundy mo¿na – je¶li jest taka potrzeba – przej¶æ na sterowanie „rêczne”.

Ostatni etap przed l±dowaniem na autopilocie to przelot przez kolejne, blisko obok siebie le¿±ce tzw. waypoints: 10 km przed pasem / wysoko¶æ 500 m, 8 km / 400 m, 6 km / 300 m, 4 km / 200 m, 2 km / 100 m - ten ostatni punkt to tzw punkt decyzji i wysoko¶æ decyzyjna: jesli pilot nie widzi tutaj pasu startowego, to MUSI zrezygnowaæ z l±dowania i polecieæ na inne lotnisko. Tymczasem za³oga polskiego samolotu (w tak trudnych warunkach pogodowych) wy³±czy³a pilota dopiero 5 sekund przed katastrof±, mimo ¿e - jak ju¿ zaznaczyli¶my - mo¿na to zrobiæ w sekundê.

Dziennik "Fakt", powo³uj±c siê na rosyjskiego prokuratora, który s³ysza³ rozmowy w kokpicie, napisa³ kilka dni temu, ¿e parê sekund przed tragedi± piloci - dot±d spokojni - zaczêli wo³aæ: "Daj drugi... W drug±!" Musia³ byæ to po prostu pierwszy moment, w którym za³oga zorientowa³a siê, ¿e jest w z³ym miejscu i na z³ej wysoko¶ci - prawdopodobnie minêli wtedy znajduj±c± siê tam antenê NDB.

Dlaczego piloci schodzili spokojnie do l±dowania na autopilocie i dopiero kilka metrów nad ziemi± zorientowali siê, ¿e samolot jest tak nisko? Wyt³umaczenie jest tylko jedno: autopilot opiera³ siê na b³êdnych danych satelitarnych.

To, ¿e 10 kwietnia pod Smoleñskiem odbiór GPS w Tu-154 by³ zak³ócony – co doprowadzi³o do b³êdu pozycji samolotu w pozycji horyzontalnej – jest oczywiste. Najprostsz± metod± takiej agresji jest meaconing, polegaj±cy na nagraniu sygna³u satelity i ponownym nadaniu go (z niewielkim przesuniêciem w czasie i z wiêksz± moc±) na tej samej czêstotliwo¶ci w celu zmylenia za³ogi samolotu. W przypadku Tu-154, podchodz±cego w³a¶nie do l±dowania, wystarczy³oby niewielkie przek³amanie sygna³u, by doprowadziæ do tragedii. Meaconing mo¿na "ustawiæ" z precyzj± do 0,3 metra, a do zaburzenia prawid³owego dzia³ania mo¿e doj¶æ ze ¼ród³a oddalonego nawet kilkadziesi±t kilometrów od samolotu. W podobny sposób mo¿na te¿ zmyliæ wysoko¶ciomierz radiowy. Gdyby dodaæ do tego przekazanie nieprawdziwej warto¶ci ci¶nienia barometrycznego (Rosjanie nie poinformowali dot±d, jakie ci¶nienie podali dowódcy Tupolewa), za³oga samolotu by³a - nawet przy du¿o lepszej widoczno¶ci ni¿ ta, która panowa³a w Smoleñsku - bez szans. Charakterystyczne ukszta³towanie terenu przed lotniskiem Smoleñsk-Siewiernyj – rozleg³a niecka – stanowi³o dodatkow± gwarancjê powodzenia ataku.

Wskazania wysoko¶ci przez GPS nie by³y prawid³owe, ale mimo wszystko wystarczaj±ce, by uruchomiæ EGPWS (system ostrzegaj±cy pilotów o odleg³o¶ci samolotu od gruntu). System ten w³±cza siê, gdy samolot schodzi poni¿ej 666 metrów nad ziemi±. Piloci s³usznie zignorowali ostrze¿enie EGPWS (jako ¿e jego zadaniem jest ostrzegaæ przed zbli¿aj±c± siê ziemi± i robi on to za ka¿dym razem, kiedy siê l±duje) i lecieli dalej, oczekuj±c, ¿e za jaki¶ czas zobacz± pas startowy. Problem w tym, ¿e EGWPS tak¿e opiera siê na pomiarach po³o¿enia uzyskanego z odbiornika GPS i wysoko¶ci z wysoko¶ciomierza radiowego: Tu-154 wkrótce znalaz³ siê wiêc 5 metrów nad ziemi±. Piloci nie zd±¿yli nawet poszukaæ wzrokiem pasa startowego... Jeszcze raz powtórzmy: skoro samolot lecia³ na w³±czonym autopilocie, to piloci wierzyli, ¿e s± znacznie wy¿ej i w innej pozycji.

Dla laików w±tpi±cych w techniki rodem z Jamesa Bonda: od czasu lotniczych zamachów terrorystycznych w Nowym Jorku na World Trade Center w prawie wszystkich krajach ¶wiata u¿ywa siê meaconingu do ochrony obiektów specjalnego znaczenia, takich jak np. elektrownie atomowe.


Atak na przyrz±dy nawigacyjne mo¿na stwierdziæ po analizie czarnych skrzynek. Niestety, rejestratory lotu to no¶niki magnetyczne i usuniêcie ¶ladów meaconingu – zw³aszcza dla s³u¿b znaj±cych od podszewkê budowê Tu-154 i jego przyrz±dów - nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy, ¿eby nikt im w tym nie przeszkadza³.


Marek Strassenburg Kleciak - specjalista ds. systemów trójwymiarowej nawigacji
Hans Dodel - ekspert od systemów nawigacji i wojny elektronicznej, autor ksi±¿ki „Satellitennavigation”
 
Dok³adna analiza opinii polskiego i niemieckiego eksperta na podstawie najnowszych danych ju¿ w nastêpnym numerze "Gazety Polskiej"


------------------------------------------------------


Z dzisiejszego wydania portalu gazeta.pl. Fragmenty artyku³u pt. „Piloci w¶ciekli na rosyjski raport”:


[...] - Z raportu MAK wynika, ¿e wojskowy pilot lecia³ na ³eb na szyjê, wbrew wszelkim zasadom bezpieczeñstwa, nara¿aj±c ¿ycie pasa¿erów i swoje - podkre¶la oburzony pilot z 36. Specjalnego Pu³ku Lotnictwa Transportowego. - A naszej jednostce przypnie siê ³atkê wariatów. Arek [kpt. Arkadiusz Protasiuk, dowódca za³ogi Tu-154] by³ najspokojniejszym cz³owiekiem na ¶wiecie, wywa¿onym. Nigdy nie zrobi³ niczego przeciwko procedurom.


- Mieli prawo podj±æ próbê podej¶cia do l±dowania - dodaje jeden z oficerów 36. Pu³ku. - Zej¶æ na wysoko¶æ decyzyjn±, a wtedy, kiedy pilot przekonuje siê, ¿e nie wyl±duje, odchodzi znów do góry. Byli poni¿ej tej wysoko¶ci, ale rosyjski raport wci±¿ nie odpowiada na pytanie: dlaczego.

 

¬ród³o: http://niezalezna.pl/article/show/id/34367
Zapisane

Wierzê w sens eksploracji i poznawania ¿ycia, kolekcjonowania wra¿eñ, wiedzy i do¶wiadczeñ. Tylko otwarty i swobodny umys³ jest w stanie odnowiæ ¶wiat
percepcja
Nowy u¿ytkownik
*
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 32


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #143 : Maj 22, 2010, 22:07:57 »

Jak zwykli ludzie (naukowcy, hakerzy - cywile) mog± robiæ takie rzeczy:
http://di.com.pl/news/31611,0,Pokazali_cyberatak_na_samochod.html

to co potrafi± robiæ s³u¿by specjalne/wojsko z samochodami czy samolotami

czy w ten sposób móg³ zgin±æ Geremek, Diana i inni? pewnie tak choæ my siê tego nie dowiemy.

Pozdrawiam
Zapisane
Echnaton
Aktywny u¿ytkownik
***
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 241



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #144 : Maj 23, 2010, 11:36:30 »

Jak zwykli ludzie (naukowcy, hakerzy - cywile) mog± robiæ takie rzeczy:
http://di.com.pl/news/31611,0,Pokazali_cyberatak_na_samochod.html

To, ¿e mog± i potrafi± to dziêki nauce i dobrze, przyczynia siê to do rozwoju ludzko¶ci. Kwestia wykorzystania tych technik w tym zakresie to druga strona monety. Bracia Wright w o¶wiadczeniu po przebytym pierwszym locie napisali, ¿e ich odkrycie na pewno przyczyni sie do pokoju na  swiecie i przekre¶li mo¿liwo¶æ prowadzenia wojen ...zapomnieli dodaæ tylko: w dotychczasowym wymiarze.

Nie zamierzam wprowadzaæ tu spiskowych teorii, ale na targach broni w tamtym roku (nie wiem gdzie to by³o) zosta³a zaprezentowana broñ RÊCZNA (wygl±dem przypominaj±ca panzerfaust) z ma³± skrzyneczk± z boku, do niszczenia elektroniki w samolotach przez jednostki piechoty. Je¿eli ta broñ jest prezentowana na targach, to juz dawno nie jest ¶ci¶le tajnym projektem jakiego¶ mocarstwa. Do miejscowych zmian pogody nie potrzebna jest aparatura typu HAARP. Nie podejrzewam jakiego¶ zamachu na nasz samolot, ale mo¿liwo¶ci do stworzenia niezale¿nie od atmosferycznych takich warunków istniej± od przynajmniej 20 lat.
Zapisane

Wolno¶æ daje kolosaln± energiê, intensywno¶æ i ¿ywotno¶æ. Tracicie j± zupe³nie, uznaj±c autorytety profesorów, czy duchowych przywódców. Uczuciowo jeste¶cie sentymentalni, ogromnie przywi±zani do jakiego¶ boga, czy jakiejs osoby. Nie daje to energii poniewa¿ kryje w sobie lêk. - Jiddu Krishnamurti
Wagunia
Nowy u¿ytkownik
*
Wiadomo¶ci: 7


Zobacz profil
« Odpowiedz #145 : Maj 23, 2010, 15:13:27 »

A ja jestem tego niestety pewna, ¿e to by³ zamach.
pozdr.
W.
Zapisane
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny u¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #146 : Maj 23, 2010, 16:05:39 »

<a href="http://www.youtube.com/v/PptwqDCXFQI&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/PptwqDCXFQI&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;</a>
Zapisane
Echnaton
Aktywny u¿ytkownik
***
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 241



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #147 : Maj 25, 2010, 13:34:18 »

Kto¶ mówi³ pilotom o l±dowaniu

Na minutê przed katastrof± prezydenckiego tupolewa w Smoleñsku w kabinie pilotów by³a osoba spoza za³ogi.

Tak± sensacyjna informacjê ujawni³ przewodnicz±cy Komisji Badania Wypadków Lotniczych Edmund Klich (64 l.). Jego zdaniem to, co ta osoba przekaza³a pilotom, mog³o byæ form± presji na za³ogê. – Ja bym tak to odebra³, gdybym pilotowa³ ten samolot – stwierdzi³ Klich.

Do tej pory z ustaleñ rosyjskiej komisji badaj±cej przyczyny smoleñskiej katastrofy wynika³o, ¿e osoby spoza za³ogi rozmawia³y z pilotami na 16-20 minut przed katastrof± i ¿e ich wypowiedzi nie mia³y wp³ywu na decyzjê o l±dowaniu w Smoleñsku. Teraz jednak wysz³y na jaw nowe, sensacyjne ustalenia ¶ledczych. Jak siê okazuje, do kokpitu na minutê przed l±dowaniem wesz³a osoba spoza za³ogi i rozmawia³a z pilotami. – Teraz wiem wiêcej, bo otrzyma³em pe³ny zapis rozmów – powiedzia³ Edmund Klich w programie „Piaskiem po oczach” w TVN24. Wed³ug niego g³os nagra³ siê po miniêciu drugiej radiolatarni, na 6 km przed lotniskiem. Jego zdaniem, osoba ta musia³a byæ bardzo blisko pilotów, skoro czarne skrzynki, które rejestrowa³y wszystkie rozmowy z kokpitu, jej g³os nagra³y. Kto to by³? Tego Klich nie chcia³ zdradziæ. Nie chcia³ ani potwierdziæ, ani zaprzeczyæ nieoficjalnym informacjom, ¿e móg³ byæ to g³os dowódcy Si³ Powietrznych, gen. Andrzeja B³asika (†48 l.).

– Nie potwierdzam, nie zaprzeczam – mówi³ tajemniczo. – Wiem, ale nie jestem upowa¿niony do zdradzania szczegó³ów. Mam wiedzê, ale nie mogê siê ni± podzieliæ. Klich ujawni³ tylko, ¿e s³owa, które pad³y w kokpicie to nie by³a bezpo¶rednia presja na pilotów. – To nie by³a presja, ¿e „musicie l±dowaæ” – powiedzia³ Klich. – Ale je¶li g³os jest na minutê przed, to sama ¶wiadomo¶æ obecno¶ci jest jak±¶ form± tego, ¿e to jednak wa¿na sprawa. Ja bym to tak odebra³, gdybym pilotowa³ ten samolot...

http://media.wp.pl/kat,1022941,wid,12299956,wiadomosc.html
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2010, 13:37:30 wys³ane przez Echnaton » Zapisane

Wolno¶æ daje kolosaln± energiê, intensywno¶æ i ¿ywotno¶æ. Tracicie j± zupe³nie, uznaj±c autorytety profesorów, czy duchowych przywódców. Uczuciowo jeste¶cie sentymentalni, ogromnie przywi±zani do jakiego¶ boga, czy jakiejs osoby. Nie daje to energii poniewa¿ kryje w sobie lêk. - Jiddu Krishnamurti
Echnaton
Aktywny u¿ytkownik
***
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 241



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #148 : Czerwiec 02, 2010, 12:06:30 »

Pewnie ju¿ znacie nowe fakty w postaci stenogramu przedstawionego przez stronê rosyjsk±.
Ju¿ kipi od nowych spekulacji, czy to pilot jest winny, czy kto¶ tam inny mia³ na niego wp³yw, czy w dalszym ci±gu jeszcze jest jaka¶ mo¿liwo¶æ awari...
Przed kamerami wystêpuj± coraz wiêksi specjali¶ci. Polemika jest coraz trudniej wychwytywalna, za spraw± poszczególnych zwrotów, urz±dzeñ i ich zastosowañ.

Najczê¶ciej jednak specjali¶ci podkre¶laj±, ¿e dziwnie szybko samolot opada³. Nikt z redaktorów nie zapyta³, czy ma to zwi±zek z tym ¿e samolot wlatywa³ w jar, czyli dosyæ g³êbok± nieckê, przez co odleg³o¶æ od zbocza naturalnie szybciej siê skraca³a. Dla mnie jest to pierwsze pytanie które przychodzi mi do g³owy, czytaj±c te zapisy z czarnych skrzynek. Po tych zapisach jest dla mnie zrozumia³e dlaczego tak reagowali piloci, bêd±c na takiej wysoko¶ci... Nie biore tutaj pod uwage podstawowych zaniedbañ i ³amania procedur z widoczno¶ci±.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2010, 00:37:02 wys³ane przez Echnaton » Zapisane

Wolno¶æ daje kolosaln± energiê, intensywno¶æ i ¿ywotno¶æ. Tracicie j± zupe³nie, uznaj±c autorytety profesorów, czy duchowych przywódców. Uczuciowo jeste¶cie sentymentalni, ogromnie przywi±zani do jakiego¶ boga, czy jakiejs osoby. Nie daje to energii poniewa¿ kryje w sobie lêk. - Jiddu Krishnamurti
Raistlin
Nowy u¿ytkownik
*
P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 31


18252176
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #149 : Czerwiec 03, 2010, 16:23:43 »

Analizy Sergieja Amelina





Znalaz³em na paranormalne.pl


Pozdrawiam
Zapisane

"W wszech¶wiecie jest nieskoñczona ilo¶æ informacji które mo¿na pozyskaæ.Wiele z tych informacji nie da siê z rozumieæ logik±. Nie które z nich jest b³êdnych sprzecznych lub nieprawdziwych. INTUICJA jest drog±  która pomaga nam siê pomiêdzy nimi poruszaæ i wybraæ najw³a¶ciwsze"
Strony: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

wyscigi-smierci julandia rekogrupastettin yourlifetoday cybersteam