na podstawie: http://vigilantcitizen.com/?p=3486WITAMY W IMAGINARIUM DOKTORA PARNASUSA !“The Imaginarium of Doctor Parnassus” i Ofiarowanie Heatha Ledgera
Apr 5th, 2010 | By Vigilant | Category: Vigilant Reports
Ostatni film Heatha Ledgera oszaÂłamia umysÂł. Od swej enigmatycznej historii owianej tajemnicÂą otaczajÂącÂą jego produkcjĂŞ. “The Imaginarium of Doctor Parnassus” zasÂługuje na dog³êbne zbadanie. Interpretacja jego bogatej symboliki ujawnia widzowi bezczasowe prawdy ezoteryczne jak rĂłwnieÂż zakodowane odniesienia do dzisiejszej okultystycznej kryptokracji. Ten artykuÂł spojrzy na mistyczne znaczenie “The Imaginarium of Doctor Parnassus” i ofiarnÂą naturĂŞ Âśmierci Heatha Ledgera.
WyglÂąda na to, Âże ostatnie filmy aktorĂłw ktĂłrzy zmarli przedwczeÂśnie sÂą czĂŞsto peÂłne symboliki. Jednokrotne obejrzenie trailera dla "The Imaginarium of Doctor Parnassus" byÂło wystarczajÂące by przekonaĂŚ mnie co do g³êbokich ezoterycznych podtekstĂłw tego filmu. Produkcje Terry'ego Gilliam’sa czĂŞsto majÂą do czynienia z okultystycznymi motywami ale ten zdaje siĂŞ byĂŚ niezwykle bogaty. Dlatego wyglÂądaÂłem ku recenzjom filmu i potencjalnym dyskusjom ktĂłre mĂłgÂł wznieciĂŚ. JednakÂże nie znalazÂłem niczego oprĂłcz superlatyw i krytyk mĂłwiÂących o "fantastycznej przygodzie" lub czymÂś w tym rodzaju. Tak wiĂŞc obejrzaÂłem film by oceniĂŚ czy Âźle zinterpretowaÂłem trailer i po pierwszej pó³torej minucie moje wÂątpliwoÂści wyparowaÂły. Film rozpoczyna siĂŞ z czÂłowiekiem (Antonem) przebranym za Merkurego (“Hermesa” GrekĂłw i “Thotha” Egipcjan przedstawiajÂącego Dra. Parnassusa ktĂłry przebrany za mnicha trzyma kwiat lotosu, symbol Wschodniego mistycyzmu. To doœÌ ezoteryczne. Najpierw przyjrzymy siĂŞ ukrytemu znaczeniu filmu i pod¹¿ymy za filmami odnoszÂącymi siĂŞ do Âśmierci Heatha Ledgera.
Ezoteryczne znaczenie historii.G³ówne za³o¿enie "The Imaginarium of Doctor Parnassus" skrywa znaczenie dla tych którzy w s³owach Antona graj¹cego Merkurego maj¹ "oczy do ogl¹dania i uszy do s³uchania". Poni¿ej szybkie podsumowanie tego filmu.
“The Imaginarium of Doctor Parnassus" jest fantastycznÂą bajkÂą z moraÂłem umiejscowiona we wspó³czesnych realiach. Opowiada ona historiĂŞ Dra. Parnassusa i jego nadzwyczajnego ‘Imaginarium’, obwoÂźnego show gdzie czÂłonkowie publicznoÂści otrzymujÂą nieodpartÂą okazjĂŞ by wybraĂŚ pomiĂŞdzy ÂświatÂłem i radoÂściÂą lub ciemnoÂściÂą i grozÂą. PobÂłogosÂławiony nadzwyczajnym darem prowadzenia wyobraÂżeĂą innych ludzi Dr. Parnassus jest przeklĂŞty mrocznym sekretem. Dawno temu zaÂłoÂżyÂł siĂŞ z diabÂłem Mr. Nickiem dziĂŞki czemu wygraÂł nieÂśmiertelnoœÌ. Wiele wiekĂłw póŸniej gdy spotkaÂł swojÂą jedynÂą prawdziwÂą miÂłoœÌ Dr. Parnassus uczyniÂł kolejny zakÂład z diabÂłem wymieniajÂąc swojÂą nieÂśmiertelnoœÌ za mÂłodoœÌ pod warunkiem, Âże gdy pierworodne dziecko osiÂągnie 16 urodziny on lub ona stanie siĂŞ wÂłasnoÂściÂą Mr. Nicka.
Valentina zbliÂża siĂŞ obecnie do tego 'milowego wieku' i Dr. Parnassus jest zdesperowany by uchroniĂŚ jÂą przed nadciÂągajÂącym przeznaczeniem. Mr. Nick zjawia siĂŞ by odebraĂŚ swoje ale, jak zawsze skÂłonny do zakÂładĂłw renegocjuje stawkĂŞ. Teraz ValentinĂŞ zwyciĂŞÂży ten kto pierwszy uwiedzie piĂŞĂŚ dusz. WciÂągajÂąc w to w czasie swojej podró¿y seriĂŞ dzikich, komicznych i barwnych postaci Dr. Parnassus obiecuje rĂŞkĂŞ swojej cĂłrki temu ktĂłry pomoÂże mu wygraĂŚ. W tym porywajÂącym, wybuchowym i cudownie wyobraÂżonym wyÂścigu z czasem Dr. Parnassus musi walczyĂŚ by ocaliĂŚ swojÂą cĂłrkĂŞ w nieskoĂączonym krajobrazie surrealistycznych przeszkĂłd i raz na zawsze naprawiĂŚ b³êdy swej przeszÂłoÂści.” - IMDB
Historia obraca siĂŞ wokó³ klasycznego faustowskiego motywu w ktĂłrym Dr. Parnassus czyni w ciÂągu swego Âżycia ró¿norodne zakÂłady z DiabÂłem (granym przez Toma Waitsa). PatrzÂąc g³êbiej w symbolikĂŞ historii, Dr. Parnassus i jego wĂŞdrowne show sÂą metaforÂą nauk ezoterycznych gÂłoszonych przez wieki poprzez szkoÂły tajemnic. Jest on ludzka manifestacjÂą "ÂścieÂżki ku oÂświeceniu" buddyjskiego "wewnĂŞtrznego Chrystusa" GnostykĂłw. ZapraszajÂąc ludzi do magicznego lustra przenosi ich na plan duchowy gdzie mogÂą wybraĂŚ pomiĂŞdzy duchowym wypeÂłnieniem i oÂświeceniem (reprezentowanym w zaleÂżnoÂści od osoby przez piramidĂŞ lub drabinĂŞ) lub ignorancjÂą i materializmem (reprezentowanym przez pub lub obskurny motel). Dr. Parnassus mĂłwi “Âże, gÂłosi opowieœÌ by podtrzymaĂŚ wszechÂświat,” co jest poetyckim sposobem na powiedzenie, Âże jest narzĂŞdziem dla sekretnych nauk prowadzÂących do iluminacji. UdostĂŞpnia ÂścieÂżkĂŞ ktĂłra pozwala na wspĂłlnotĂŞ pomiĂŞdzy ludzkoÂściÂą i boskoÂściÂą. CaÂła symbolika otaczajÂąca teatr Parnassusa jest inspirowana przez ezoteryczne nauki staroÂżytnych Egipcjan, GrekĂłw, BuddystĂłw i innych szkó³ ezoterycznych. Scena zawiera wiele interesujÂących okultystycznych symboli.
Od Janusa, rzymskiego boga o dwĂłch twarzach do masoĂąskich bliÂźniaczych filarĂłw i WszystkowidzÂącego Oka scena Dra. Parnassusa ujawnia duchowa naturĂŞ jego teatru.ImiĂŞ Parnassusa rĂłwnieÂż odnosi siĂŞ do okultystycznej inicjacji. Jego imiĂŞ wywodzi siĂŞ od GĂłry Parnasu, ÂświĂŞtej gĂłry Dionizosa greckiego boga rytĂłw religii misteriĂłw (znanego rĂłwnieÂż jako rzymski Bachus). GĂłra Parnasu zawieraÂła rĂłwnieÂż sÂłynnÂą WyroczniĂŞ DelfickÂą, mistyczne miejsce gdzie ludzie mogli uzyskaĂŚ duchowe objawienia
PaktujÂąc z DiabÂłem.
Jak wspomnia³em wczeœniej historia nieœmiertelnego Dra. Parnassusa jest analogiczna z ewolucj¹ Misteriów w historii. Ta historia nie zawsze by³a idealna i wiele wp³ywów zmieni³o jej kurs. W filmie mamy ci¹g³¹ wymianê pomiêdzy Drem. Parnassusem i Diab³em i ostatecznie staje siê jasne, ze potrzebuj¹ siebie nawzajem by istnieÌ i pozostaÌ znacz¹cymi. Poprzez ich przepychanki odnawiaj¹ staro¿ytne zasady dualizmu, nieustanne zmagania przeciwnych dobra i z³a, œwiat³a i ciemnoœci. Ta koncepcja jest wizualnie przedstawiana przez masoùski czarno bia³y wzór szachownicy. Podczas t³umaczeni swojej córce jego interesów z Diab³em Dr. Parnassus t³umaczy w zakodowanych okreœleniach naturê swojej esencji. Mo¿e on zostaÌ znaleziony w duszy buddyjskiego mnicha, w Jezusie Chrystusie a nawet w Wolnej Masonerii. Opisuje swój pierwszy zak³ad z Diab³em jako zawody by zobaczyÌ kto pierwszy mo¿e przyci¹gn¹Ì 12 uczniów. Dr. Parnassus pokazuje swojej córce ksiêgê zawieraj¹c¹ symboliczne obrazy.
DiabeÂł jest tam ukazany w otoczeniu duchownych. Parnassus mĂłwi, Âże uÂżywa on “przymusĂłw niebezpieczeĂąstwa, strachu i bajkowego bÂłogosÂławieĂąstwa ignorancji” by przyciÂągn¹Ì uczniĂłw.
Parnassus naucza “potĂŞgi wyobraÂźni by transformowaĂŚ i oÂświeciĂŚ nasze Âżycia”. Jest tutaj wyobraÂżony jako Jezus Chrystus z otwartym trzecim okiem unoszÂący siĂŞ pod Okiem Wielkiego Architekta. ZauwaÂżcie, Âże symbol po lewej jest bardzo podobny do masoĂąskiej kielni i cyrkla.Parnassus wygraÂł pierwszy zakÂład lecz zostaÂł oszukany: DiabeÂł pozwoliÂł mu wygraĂŚ. DiabeÂł wiedziaÂł, Âże z czasem "nikt nie bĂŞdzie chciaÂł sÂłuchaĂŚ historii Parnassusa. Innymi sÂłowy DiabeÂł wiedziaÂł, Âże Âświat powrĂłci do ignorancji odnajdujÂąc siĂŞ ostatecznie w stanie duchowym w ktĂłrym my dzisiaj jesteÂśmy. Show Parnassusa (metafora dla ÂścieÂżki ku iluminacji) jest teraz dziwnÂą nowinkÂą, przydroÂżnÂą ciekawostkÂą ktĂłra jest ignorowana przez codziennych przechodniĂłw ktĂłrzy sÂą zbyt zajĂŞci by zawracaĂŚ sobie gÂłowĂŞ jej naukami.
I wtedy nadchodzi Tony.
Tony (KÂłamca) Liar.
Znaleziony przez wêdrown¹ trupê Parnassusa, Tony Liar (imiê oparte na premierze Brytanii Tonym Blairze) który móg³ lub nie zostaÌ wys³any przez Diab³a. Pomimo jego tajemniczej przesz³oœci Tony w³¹cza siê do show i szybko u¿ywa swojego czaru jednak w nieszczery sposób by przyci¹gn¹Ì ludzi do show. Skupia sie jednak na generowaniu wiêkszej iloœci pieniêdzy i nie jest zainteresowany ich duchowym zbawieniem. W koùcu przekonuje Parnassusa by zmieni³ styl przedstawienia by je bardziej uwspó³czeœniÌ i by zmieniÌ publicznoœÌ, by uczyniÌ j¹... bogatsz¹.

By to zilustrowaĂŚ, Tony pokazuje Parnassusowi zdjĂŞcie dziewczyny w magazynie robiÂącej przed oczami znak "OK", interesujÂące…


Tony powiedziaÂł Parnassusowi by nie ukrywaĂŚ jego
"kontroli umys³u", by byÌ jawnym i osi¹gn¹Ì w³aœciw¹ publicznoœÌ. Oto rezultat:

TrĂłjwymiarowa masoĂąska szachownica prowadzi do "Magicznego lustra", bramy do planu duchowego. Czy masoneria "przepakowaÂła" staroÂżytne Misteria tak by byÂły atrakcyjniejsze dla klas wyÂższych?
Nowa scena jest ustawiona
w eleganckim centrum handlowym.
Zmianie ulega teÂż filozofia: zamiast proÂśby o donacje jest pudÂło wypeÂłnione pieniĂŞdzmi mĂłwiÂące "ProszĂŞ Bierzcie Hojnie". Czysto marketingowa rozrywka i ci ktĂłrzy doÂświadczyli "drugiej strony lustra" wracajÂą caÂłkowicie speÂłnieni zostawiajÂąc za sobÂą pieniÂądze, futra i biÂżuterie.
Tony sam w koĂącu doÂświadcza radoÂści planu duchowego i wspina siĂŞ po drabinie oÂświecenia.
Tony'ego gra tutaj Jude Law, jeden z trzech aktorów którzy zast¹pili Heatha Ledgera po jego przedwczesnej œmierci.Jego wspinaczkê zastêpuje jednak jego k³opotliwa przesz³oœÌ (rosyjska mafia) która go dogania i drabina pêka. Duchowego oœwiecenia nie mo¿e osi¹gn¹Ì ka¿dy. Posmakowa³ jednak¿e uczucia "bycia jak Bóg" .
Ofiara Heatha Ledgera.Podczas gdy „The Imaginarium of Doctor Parnassus” oznajmia inspirujÂąca duchowo teoriĂŞ, istnieje raczej ponura strona tego filmu ktĂłra siĂŞ odnosi do Âśmierci Heatha Ledgera. Koncepcja dualizmu jest obecna w samym filmie gdzie opowieÂści o iluminacji sÂą wymieszane z odniesieniami do czarnej magii i ofiarnej Âśmierci. Dobro i zÂło znĂłw siĂŞ zmaga. Liczne odniesienia do Âśmierci w filmie moÂżna zinterpretowaĂŚ jako hoÂłd dla Heatha Ledgera ale jak oÂświadczyÂł Terry Gilliam nic ze scenariusza nie zostaÂło przepisane po tej tragedii. Tutaj fragment wywiadu z reÂżyserem dla Last Broadcast:
- "Film jest teraz strasznie znaczÂący z powodu Âśmierci Heatha.
- Tak, jest…
- I sÂą w tym filmie odniesienia do Âśmierci ktĂłre zdajÂą siĂŞ byĂŚ strasznie znaczÂące w obliczu tego co sie wydarzyÂło. Czy zauwaÂżyliÂście coÂś z tego po jego Âśmierci?
Odniesienia do Âśmierci byÂły we wszystkich oryginalnych scenariuszach czego ludzie nie rozumiejÂą. Wszyscy myÂślÂą, Âże napisaÂł to rzeczy po smierci Heatha i n ie, nie zmieniliÂśmy ani sÂłowa. I dla mnie to jest w nim takie straszne i upiorne - dlaczego byÂł taki przewidujÂący? Wszystko zdaje siĂŞ byĂŚ o Âśmierci, jest jej tak wiele."
Nie tylko jest tam wiele odniesieù do œmierci, jest tam wiele odniesieù do ofiarnej œmierci. Znaj¹c dziwne okolicznoœci w których Ledger straci³ swoje ¿ycie czy jego œmierÌ mog³a byÌ wynikiem rytualnej ofiary. Czy s¹ w tym filmie kody odnosz¹ce siê do tego? Mo¿e brzmieÌ to nieprawdopodobnie dla przeciêtnej osoby ale dla wtajemniczonego, praktykuj¹cego okultysty przemys³u rozrywkowego jest to zdecydowana mo¿liwoœÌ. Przedstawione tu obserwacje mog¹ byÌ zbiegiem okolicznoœci lub mog³y tam zostaÌ umieszczone celowo. Jedno jest pewne: one tam s¹. Pierwsza osob¹ która zdaje siê byÌ tym wstrz¹œniêta jest sam re¿yser który najwyraŸniej by³ przyjacielem Ledgera. W swoim wywiadzie dla Sun Media Gilliam oœwiadcza:
“SÂą siÂły ktĂłre pracowaÂły przy tym filmie, nie wciÂągajcie mnie w mistyczny nastrĂłj... ale sam film byÂł zrobiony i wspó³ reÂżyserowany przez Heatha Ledgera! ”Dlaczego twierdzisz, Âże inne siÂły pracowaÂły przy stworzeniu tego filmu?
Wisielec.
TuÂż przed tym jak wĂŞdrowna trupa wyciÂąga Tony'ego wiszÂącego pod mostem Dr Parnassus wyciÂąga kartĂŞ Tarota z Wisielcem. Przewiduje ona to co ma siĂŞ wydarzyĂŚ ,ale okultystyczne znaczenie tej karty jest nawet bardziej znaczÂące:
“Ezoterycznie wisielec jest ludzkim duchem zwieszonym z nieba za pojedynczÂą nitkĂŞ. MÂądroœÌ, nie ÂśmierĂŚ jest nagrodÂą za tĂŞ dobrowolna ofiarĂŞ podczas ktĂłrej ludzka dusza zawieszona ponad Âświatem iluzji i medytujÂąca nad jego nierzeczywistoÂściÂą jest nagradzana poprzez osiÂągniĂŞcie samorealizacji.”
- Manly P. Hall, Sekretne Nauki WiekĂłw
Wisielec rzeczywiÂście odnosi siĂŞ do mitu latajÂącego boga ktĂłry popeÂłnia ostateczna ofiarĂŞ w celu uzyskania nieÂśmiertelnoÂści.
“SÂą tam obecne rytualne podobieĂąstwa koncepcji lub wierzeĂą. W staroÂżytnej tradycji wierzono, Âże poprzez po³¹czenie ciaÂła i krwi ZgÂładzonego Boga ludzie staja siĂŞ jednym ze swoim bĂłstwem. W "Ostatniej Wieczerzy" Jezus deklaruje, Âże chleb i wino byÂły jego ciaÂłem i krwiÂą ktĂłre oddaje dla zbawienia ludzi. Jak wierzono krew zawieraÂła si³ê ÂżyciowÂą. ÂŚmierĂŚ krĂłla uwalniaÂła wewnĂŞtrznego ducha. Poprzez dystrybucjĂŞ jego ciaÂła i krwi niebo i ziemia byÂły zjednoczone a jego energia witalna odnawiaÂła krĂłlestwo.
Przejawy Zg³adzonego Boga przybiera³y w ci¹gu wieków ró¿norodne aspekty. Jego wizerunki mo¿na zobaczyÌ w Zielonym Jacku, Zakapturzonym Cz³owieku, Wisielcu Tarota, Panie Wegetacji, ¯niw i wolnych nieska¿onych aspektów lasu ."
I wtedy Anton i Valentina znajdujÂą Tony'ego wiszÂącego pod mostem Blackfriars Bridge.
Poprzednim filmem Ledgera byÂł Mroczny Rycerz w ktĂłrym graÂł Jokera - GÂłupca Tarota, czy GÂłupiec ewoluowaÂł w Wisielca?Ta scena jest zainspirowana autentycznym powieszeniem tam w 1982-im Roberto Calvi (okreÂślanego mianem “BoÂżego bankiera” z powodu swoich relacji z Watykanem. Powieszenie miaÂło miejsce dokÂładnie pod tym samym mostem. ChociaÂż nigdy tego nie potwierdzono istniejÂą silne teorie, Âże ÂśmierĂŚ Roberto Calvi byÂła symbolicznym i rytualnym morderstwem przeprowadzonym przez czarnÂą masoĂąskÂą lo¿ê zwanÂą Propaganda Due, inaczej P2.
Nazwa mostu jest bardzo znaczÂąca:
“ÂŚledztwo pana Calviego wskazuje, Âże jego ojciec zostaÂł uduszony zanim jego ciaÂło wciÂągniĂŞto i zawieszono pod mostem Blackfriars Bridge, prawdopodobnie przez ludzi w maÂłej Âłodzi. WybĂłr mostu rĂłwnieÂż moÂże byĂŚ znaczÂący: czÂłonkowie P2 odnoszÂą siĂŞ do siebie jako do Czarnych Braci “frati neri” – black friars.”
CzoÂło Tony'ego nosi dziwne okultystyczne znaki, jakby do dalszego zaznaczenia u widzĂłw rytualnego znaczenia morderstwa. Phi jest greckÂą literÂą przedstawiajÂącÂą ZÂłoty PodziaÂł, proporcje matematycznÂą ktĂłra jest ekstremalnie waÂżna dla Wolnej Masonerii.[size=110]Dlaczego reÂżyserzy zÂłoÂżyli hoÂłd temu rytualnemu morderstwu?[/size]UmrzeĂŚ mÂłodo.W wyrazistej scenie gdzie Tony (grany przez Johnny'ego Deppa) prowadzi bogatÂą kobietĂŞ poprzez jej Âświat fantazji, pojawiajÂą siĂŞ trzy Âłodzie wiozÂące zdjĂŞcia Rudolpha Valentino, Jamesa Dean i KsiĂŞÂżnej Diany, trzech postaci publicznych ktĂłre zmarÂły przedwczeÂśnie.
Tony przekonuje bogat¹ kobietê by pod¹¿y³a swoj¹ œcie¿k¹ i wziê³a gondole nosz¹c¹ g³owê Anubisa, boga Œmierci. Kobieta widzi zdjêcia i mówi:
“Wszyscy ci ludzie … nie ÂżyjÂą.”Tony odpowiada:
“Tak … niemniej jednak nieÂśmiertelni. Nie zestarzejÂą siĂŞ ani nie utyjÂą. Nie stanÂą siĂŞ chorzy lub uÂłomni. SÂą poza strachem poniewaÂż oni sÂą … na zawsze mÂłodzi. SÂą bogami … i ty moÂżesz do nich do³¹czyĂŚ.”Wtedy dodaje:
“Twoja ofiara musi byĂŚ czysta.”Wszystko to mĂłwi Johnny Depp, aktor ktĂłry zastÂąpiÂł Heatha Ledgera po jego przedwczesnej Âśmierci. MogĂŞ powiedzieĂŚ przynajmniej tyle: dziwny zbieg okolicznoÂści. Ezoteryczne znaczenie tej sceny sugeruje umieranie starego siebie w celu dania narodzin nowemu duchowemu ja. JednakÂże duchowo ta metamorfoza jest otrzymywana poprzez samo poÂświĂŞcenie i pracĂŞ osobistÂą a nie poprzez umieranie mÂłodo. Wszystkie postaci publiczne na Âłodziach zmarÂły w “tajemniczych” okolicznoÂściach. Jakie sÂą tutaj zwiÂązki?
W zeszÂłym roku napisaÂłem artykuÂł, "ÂŚmierĂŚ i MemoriaÂł KsiĂŞÂżnej Diany: Okultystyczne Znaczenie" w ktĂłrym badam moÂżliwÂą ofiarna naturĂŞ jej Âśmierci i symbolikĂŞ "bogini" otaczajÂąca jej memoriaÂł.
Czy to samo przydarzyÂło siĂŞ Ledgerowi?
OkultyÂści wierzÂą, ze okultystyczny rytuaÂł ze swej definicji musi mieĂŚ widowniĂŞ. Im wiĂŞksza liczba ÂświadkĂłw tym lepiej jako, Âże daje ona tym ktĂłrzy wykonujÂą rytuaÂł wiĂŞcej mocy i potencji. Czy ÂśmierĂŚ Ledgera byÂła megarytuaÂłem?




W podsumowaniu:Wiele filmów w karierze Heatha Ledgera obraca siê wokó³ okultystycznych motywów, czy to Zakon, Bracia Grimm lub The Imaginarium of Dr Parnassus. Pomimo pozytywnej lekcji moralnej tego ostatniego filmu wygl¹da to niemal tak jakby zosta³ napisany z wczeœniejsz¹ wiedz¹ o jego œmierci. Jest zdecydowana aura otaczaj¹ca tego aktora i tajemnicze okolicznoœci otaczaj¹ce jego œmierci tylko pog³êbiaj¹ to uczucie. Terry Gilliam powiedzia³ o œmierci Heatha:
“Wszyscy mĂłwiÂą, Âże zmarÂł mÂłodo ale myÂślĂŞ, Âże miaÂł okoÂło 150 lat kiedy zmarÂł. To nie Âżart. Tam byÂła mÂądroœÌ. Nie wiedziaÂłem skÂąd to siĂŞ wziĂŞÂło - nikt z nas nie wiedziaÂł - ale wszyscy ktĂłrzy byli blisko niego mĂłwiÂą to samo.”
Ludzie bliscy Ledgerowi zaobserwowali w nim dziwnÂą transformacjĂŞ podczas krĂŞcenia Batman: The Dark Knight. WkrĂłtce przed ÂśmierciÂą pozowaÂł dla tego dzieÂła sztuki namalowanego przez jego przyjaciela Vincenta Fantauzzo.
Artysta przedstawiÂł Heatha otoczonego przez dwa „duchy umysÂłu” szepczÂące do jego uszu. Vincent twierdzi, Âże szepczÂące duchy reprezentujÂą wewnĂŞtrzne myÂśli Heatha. Co siĂŞ dzieje w jego gÂłowie? Czy byÂł on ofiarÂą kontroli umysÂłu czy opĂŞtania? Czy zostaÂł zÂłoÂżony w ofierze przez okultystyczne bractwo? W tej chwili nie moÂżna daĂŚ Âżadnej pozytywnej odpowiedzi. Wszystko co mogĂŞ na teraz powiedzieĂŚ to to, Âże ostatnia kwestia Heath Ledgera w tym filmie i ostatnia jako aktora to:
Nie strzelajcie do posÂłaĂąca.TÂłumaczyÂł: Redimix davidicke.pl