Choose fontsize:
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
 
Strony: 1   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Filozofia Platona  (Przeczytany 16706 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Micha³-Anio³
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 669


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym


Zobacz profil
« : Czerwiec 15, 2010, 22:57:01 »

Filozofia Platona autor: Odoaker Barbarius Germanin

Platon /427-347pne./mia³ umrzeæ w dzieñ swoich urodzin podczas uczty, usn±³ /mia³ ¶mieræ spokojn±/ Uczeñ Sokratesa, po ¶mierci Sokretesa za³o¿y³ w³asn± szko³ê filozoficzn±, która nosi³a nazwê akademii.Pisa³ dzie³a filozoficzne które maj± oryginaln± formê dialogu filozoficznego. Dzieje dialogu na Platonie siê zakoñczy³y.
Teoria idei: G³ównym pytaniem filozofii Platona by³o pytanie o to, co jest rzeczywisto¶ci±, która odpowiada pojêciom ogólnym. Inaczej mo¿na powiedzieæ, ¿e Platon pyta³ o przedmiot pojêæ ogólnych. Logika wyró¿nia 3 rodzaje pojêæ: -- pojêcia ogólne tym siê charakteryzuj±, ¿e maj± wiêcej ni¿ jeden desygnat /odpowiednik realny pojêcia/ pojêcie ogólne: stó³ desygnat: wszystkie sto³y -- pojêcia jednostkowe pojêcia, które posiadaj± tylko jeden desygnat np.: g³ówna rzeka polski Wis³a -- pojêcia puste nie maj± ¿adnego desygnatu, np.: pegaz Odpowiadaj±c na pytanie Platon wykorzysta³ dwie tradycje, tj. tradycje sokrateñsk± i heraklitejsk±. Pogl±d Sokratesa o sta³o¶ci i niezmienno¶ci pojêæ etycznych rozszerzy³ Platon na wszystkie pojêcia ogólne, za³o¿y³ dalej, ¿e pojêcia musz± mieæ swoje realne odpowiedniki, tak jak maj± je pojêcia jednostkowe. Odpowiedników tych nie znalaz³ Platon w ¶wiecie materialnym poniewa¿ pojêciom tym odpowiada³a sta³o¶æ, a ¶wiat który nas otacza jest ¶wiatem zmienny.Pogl±d o zmienno¶ci ¶wiata przyj±³ Platon za Heraklitem. Odpowiedniki pojêæ ogólnych istnia³y w platoñskim ¶wiecie idei- pozamaterialnych. ¶wiat idei platoñskiej by³ uporz±dkowany w sposób hierarchii- czny na szczycie tego ¶wiata znajdowa³y siê 3 idee: piêkno, prawda, dobro. Obraz platoñskiej jaskini: kajdaniarze - ludzie cienie - ¶wiat, który nas otacza rzeczywisto¶æ - ¶wiat idei ¶wiat³o - idea dobra Relacja miêdzy ¶wiatem rzeczy a ¶wiatem idei: - ¶wiat rzeczy by³ wg. Platona zmienny; - ¶wiat idei to ¶wiat sta³y, niezmienny, - ¶wiat rzeczy by³ ¶wiatem niedoskona³ym w odró¿nieniu od ¶wiata idei, - ¶wiat rzeczy ¶wiat skoñczony, ¶wiat idei ¶wiat nieskoñczony, by³ to ¶wiat istniej±cy wiecznie a nawet odwiecznie, - ¶wiat rzeczy by³ materialny ¶wiat idei by³ idealny. Idealizm platoñski by³ idealizmem obiektywnym, poniewa¿ bytem prawdziwym dla niego by³ ¶wiat idei, który istnia³ niezale¿nie od cz³owieka ,a tak¿e niezale¿nie od ¶wiata materialnego. Platon o powstaniu ¶wiata: Twierdzi³, ¿e na pocz±tku istnia³y 3 czynniki: 1. nieukszta³towana materia, któr± mo¿na porównaæ do materia³u; 2. ¶wiat idei, który s³u¿y³ jako doskona³y wzorzec; 3. bóg Demiurg tzn. budowniczy, budowa³ z danego materia³u maj±c wzorzec, nie by³ stwórc± by³ budowniczym. Platon pocz±tkowo odmówi³ rzeczom jak±kolwiek warto¶æ /¶wiat materialny nie ma warto¶ci/, potem jednak musia³ przyznaæ, ¿e w wytworze jakim jest ¶wiat materialny musi znale¼æ siê chocia¿ cieñ doskona³o¶ci wzorca. Platon zacz±³ tego wzorca doskona³o¶ci poszukiwaæ i znalaz³ ten ¶lad w celowo¶ci, która wg. niego t³umaczy³a prawid³owo¶æi w ¶wiecie. Pogl±d filozoficzny, który t³umaczy³ prawid³owo¶æi w ¶wiecie celowo¶ci± ,nosi nazwê teologii albo finalim. Platoñska nauka o duszy: Nauka o duszy obok teorii idei jest drug± czê¶ci± platoñskiego idealizmu. Nauka o duszy sk³ada siê: --funkcje duszy Platon wyró¿ni³ 3 funkcje: * funkcja biologiczna, t³umaczy³, ¿e dusza warunkuje ¿ycie, nie by³ to pogl±d nowy, nowo¶ci± by³o to, ¿e dusza zosta³a pojêta jako niematerialna. Ten pogl±d Platona przejmie tradycja chrze¶cijañska. * funkcja poznawcza, £±czy³a siê ona z odpowiedzi± na pytanie sk±d wiemy o istnieniu ¶wiata idei. Platon twierdzi³, ¿e wiedzê o istnieniu ¶wiata idei zawdziêczamy duszy, bowiem dusza nasza kiedy¶ w tym ¶wiecie przebywa³a, ale zaci±¿y³ na niej grzech i za karê zosta³a z³±czona z cia³em. Kiedy dusza odkupi swoje winy bêdzie mog³a na powrót istnieæ niezale¿nie od cia³a. motyw odkupienia win - motyw eschatologiczny Wg. Platona dusza przypomina sobie na drodze anamnezy ,pierwotny pobyt w ¶wiecie idei. anamneza - przypominanie sobie Tak wiêc wiedza o ¶wiecie idei by³a wg. Platona wiedz± wrodzon±. Taki pogl±d filozoficzny, który zak³ada istnienie wiedzy wrodzonej to natywizm wrodzony. Natywizm jest czê¶ci± sk³adniow± postawy racjonalistycznej. Platon by³ racjonalist±. * funkcja religijna Jej tre¶ci± by³ pogl±d, ¿e dusza ludzka jest nie¶miertelna. Pogl±d przejmie tradycja chrze¶cijañska. Dokona³ te¿ Platon podzia³u duszy na 3 czê¶ci: -- dusza rozumna - pierwsza czê¶æ by³a to dusza we w³a¶ciwym tego s³owa znaczeniu; -- dusza impulsywna - inaczej nazywana popêdliw±; -- dusza zmys³owa - po¿±dliwa. Platoñska teoria 4 cnót: Ka¿dej czê¶ci duszy przypisa³ cnotê. -- dusza rozumna - cnota m±dro¶ci; -- dusza impulsywna - cnota mêstwa; -- dusza zmys³owa - cnota panowania nad sob±. Doda³ 4 cnotê by³a to sprawiedliwo¶æ, mia³a ona cechy ³±cz±ce. Teoria ta by³a punktem wyj¶cia dla teorii idealnego pañstwa. Teoria idealnego pañstwa: W³adzê w idealnym pañstwie Platona mieli sprawowaæ dysponenci cnoty I tj. m±dro¶ci, czyli filozofowie. Druga grupa to dysponenci mêstwa - stra¿nicy inaczej wojsko. Grupa trzecia - rzemie¶lnicy. Pañstwo to mia³o byæ hierarchiczne i stanowe (nie by³o demokratyczne.) Niepo¿±dane grupy mia³y byæ si³± usuniête, (niepo¿±dani byli arty¶ci.) Pozostawi³ jednak Platon poetów, t³umaczy³ ten fakt tym, ¿e dla Platona poezja nie by³a sztuk± a tym samym poeta nie by³ artyst±.
Platoñska koncepcja mi³o¶ci: mi³o¶æ platoniczna Platon wyró¿ni³ w uczuciu mi³o¶ci 2 fazy: 1faza: fascynacja piêknem zewnêtrznym, czyli piêknem cia³a, faza mi³o¶ci zmys³owej; 2 faza: fascynacja piêknem wewnêtrznym, duchowym. Faza druga jest faz± lepsz±, nie mo¿e zrealizowaæ siê bez przej¶cia przez fazê pierwsz±. Wg. Platona faza 2 mo¿e zaistnieæ miêdzy mê¿czyzn± a ch³opcem.
http://historica.pl/index.php?section=rzym&dzial_id=24&page=3&action=forumWiecej&id=326470
Zapisane

Wierzê w sens eksploracji i poznawania ¿ycia, kolekcjonowania wra¿eñ, wiedzy i do¶wiadczeñ. Tylko otwarty i swobodny umys³ jest w stanie odnowiæ ¶wiat
radoslaw
Aktywny u¿ytkownik
***
Wiadomo¶ci: 209



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Lipiec 03, 2010, 13:50:29 »


"
Brytyjscy naukowcy odkryli ukryte „sekretne wiadomo¶ci” w staro¿ytnych tekstach Platona


Jego prace by³y badane i dyskutowane przez ponad 2000 lat przez najwiêksze umys³y w historii. Ale okazuje siê, ¿e grecki filozof Platon ma jeszcze kilka niespodzianek ukrytych w zanadrzu.

Platon


W swym niezwyk³ym odkryciu, brytyjski naukowiec twierdzi, ¿e odkry³ szereg tajnych wiadomo¶ci ukrytych w niektórych z najbardziej wp³ywowych i docenianych tekstach staro¿ytnego ¶wiata.

Kody wskazuj±, ¿e Platon by³ tajnym zwolennikiem filozofii Pitagorasa , i ¿e dzieli³ z nim przekonanie o tym, ¿e tajemnica wszech¶wiata le¿y w liczbach i matematyce.

Twierdzenie, ¿e staro¿ytny tekst zawiera "grypsy" powinien byæ potraktowany z du¿ym przymru¿eniem oka.
Jednak najnowsze badania prowadzone s± przez szanowany Uniwersytet w Manchesterze, a ich wyniki zosta³y zatwierdzone do publikacji przez wiod±ce czasopisma akademickie. Platon, który zmar³ oko³o 347 roku p.n.e, by³ prawdopodobnie najwiêkszym ze wszystkich greckich filozofów. Ze swoim mentorem Sokratesem oraz swym uczniem - Arystotelesem, po³o¿yli podwaliny zachodniej filozofii i nauki.

Wed³ug dr Jaya Kennedy'ego, jedno z najwa¿niejszych przekonañ Platona zosta³o ukryte w jego twórczo¶ci literackiej.
„Ksi±¿ki Platona odegra³y wa¿n± rolê w powstaniu kultury zachodniej ale s± pe³ne tajemnic” - powiedzia³ dr Kennedy.

„W staro¿ytno¶ci, wielu jego zwolenników wiedzia³o, ¿e ksi±¿ki zawiera³y ukryte wiadomo¶ci i tajne kody, lecz pogl±d ten zosta³ odrzucony przez wspó³czesnych uczonych”.

„To d³uga i ekscytuj±ca historia, w zasadzie za³ama³em ju¿ kod. Konsekwentnie wykaza³em, ¿e ksi±¿ki zawieraj± kody i symbole, a ich odkrycie ujawnia ukryt± filozofiê Platona” - doda³. „Rezultat by³o niesamowity - to by³o jak otwarcie grobu i znalezienie nowego zestawu Ewangelii napisanego przez Jezusa Chrystusa”.

Klucz do rozwik³ania Kodeksu Platona le¿a³ w greckiej skali muzycznej, popularnej w¶ród zwolenników wcze¶niejszego greckiego filozofa – Pitagorasa. Dr Kennedy odkry³ ¿e kluczowa frazy, s³owa i tematy pojawiaj± siê w regularnych odstêpach we wszystkich pismach Platona i pasuj± do rozstawu w/w 12 notatek w skali muzycznej.

Jego najbardziej znane dzie³o - „Republika” na przyk³ad, sk³ada siê z 12.000 homeryckich wierszy . Dr Kennedy stwierdzi³, ¿e co ka¿de 1000 linii, Platon powraca do tematu muzycznego. W innym dialogu - „Sympozjum” - s³owa opisuj±ce harmoniê i jedno¶æ, s± regularnie rozmieszczone w tych samych odstêpach.

W greckiej skali muzycznej niektóre notatki s± harmoniczne, lub mi³e dla ucha. Inne za¶ dysonansowe lub zgrzypi±ce, i powinny byæ poprzedzone innymi w celu zmniejszenia napiêcia muzycznego które tworz±. Informacje harmoniczne w swych dzie³ach Platon powi±za³ z mi³o¶ci± i rado¶ci±, informacje dysonansowe notatki powi±za³ z wojn± lub ¶mierci±.

Dr Kennedy, którego wyniki badan zosta³y publikowane w czasopi¶mie „Apeiron” uwa¿a, ¿e symbolika ta by³a oczywista dla staro¿ytnych zwolenników Pitagorasa.
„Kiedy czytamy jego ksi±¿ki, nasze emocje wzlatuj± i opadaj± jak w skali muzycznej. Platon gra ze swoimi czytelnikami jak na instrumentach muzycznych” powiedzia³.

Wieki wcze¶niej Pitagoras o¶wiadczy³, ¿e planety i gwiazdy wytwarzaj± nies³yszaln± muzykê, „harmoniê sfer”, i ¿e tajemnica wszech¶wiata le¿y w matematyce.
Obecno¶æ i charakter ukryty kodu wskazuj±, ¿e Platon byæ mo¿e by³ zwolennikiem tego samego pogl±du i to 2000 lat przed narodzinami wspó³czesnej nauki, pozostawiaj±c w swoich pismach dowody na to, ¿e matematyka i logiczne zasady rz±dz± wszech¶wiatem, nie bogowie.

Dr Kennedy twierdzi, ¿e Platon nie stosuje kodu dla przyjemno¶ci, ale dla w³asnego bezpieczeñstwa. Jego nauczyciel - Sokrates zosta³ stracony za g³oszenie herezji. Tajemnica by³a czym¶ normalnym w czasach staro¿ytnych, zw³aszcza w dziedzinie wiedzy ezoterycznej i religijnej, lecz dla Platona by³a to sprawa ¿ycia i ¶mierci.

Platon prowadzi³ ciekawe ¿ycie. Napisa³ co najmniej 30 ksi±¿ek i za³o¿y³ pierwszy na ¶wiecie uniwersytet, zwany Akademi±. Pozwoli³ kobietom na studia w Akademii, a tak¿e w w przeciwieñstwie do tradycji swych czasów, by³ jednym z pierwszych obroñców romantycznej mi³o¶ci - przeciwieñstwa aran¿owanych ma³¿eñstw i broni³ homoseksualizmu. Dr Kennedy doda³ - „To jest pocz±tek czego¶ wielkiego. Wszystkie 2000 stron zawiera ukryte symbole”.
"

T³umaczenie: antietam z forum www.paranormalne.pl na podstawie http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1290576/British-scientist-uncovers-secret-messages-hidden-Platos-ancient-text.html
Zapisane
Micha³-Anio³
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 669


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Sierpieñ 09, 2010, 15:23:12 »

Formy geometryczne sk³adaj±ce siê na Bry³ê „AMAZ” to fizyczny model budowy materii wszech¶wiata. Formy te wystêpuj± w ka¿dej skali budowy materii pocz±wszy od d¼wiêku, poprzez budowê pierwiastków, na krystalicznej budowie cz±steczek chemicznych skoñczywszy. Podobnie zbudowane s± galaktyki i ca³y wszech¶wiat. U¿yte tu pojêcie d¼wiêku, ma zupe³nie inne znaczenie ni¿ to, jakim pos³uguje siê klasyczna fizyka. D¼wiêk jest z jednej strony rzeczywist± mas±, z której tworzy siê materia a z drugiej uwalnia siê z tej masy pod wp³ywem otoczenia.

Wielki filozof Platon zrozumia³ istotê budowy wszech¶wiata i wyodrêbni³ pewne formy geometrii, które przedstawiaj± opisywane poni¿ej bry³y. Jego dorobek uzmys³awia cz³owiekowi przestrzeñ. Wzajemna konfiguracja tych bry³ jest opisana w rozdziale „Bry³y platonowskie”.

Równie¿ wielu innych filozofów i mistyków korzysta³o z ró¿nych form geometrii przestrzennej. Utworzyli oni wiele znaków i form posiadaj±cych szczególne w³a¶ciwo¶ci i symbolizuj±cych ¶rodowisko ¿ycia cz³owieka. W konstrukcji geometrycznej bry³y „AMAZ” pokazane s± wzorce wszystkich u¿ytych przez tych my¶licieli kszta³tów i form. Bry³a „AMAZ” jest wiêc najbardziej skondensowanym zbiorem wzorców struktury wszech¶wiata.

Bry³a "AMAZ" ujmuje w swojej konstrukcji praktycznie wszystkie mo¿liwe do zaistnienia formy materii i energii. Przedstawia niezniszczalny wzorzec zapisany w strukturze d¼wiêku wszech¶wiata. D¼wiêk wszech¶wiata jest u³o¿ony w pierwotne wzorce, które s± podstaw± budowy wszelkich form ¿ycia i ewolucji wszech¶wiata. Kolejne coraz bardziej z³o¿one postacie materii i energii, a¿ do istot inteligentnych w³±cznie zachowuj± w swojej konstrukcji takie wzorce. Jest to mo¿liwe dziêki pamiêci magnetycznej.

Materia wszech¶wiata sk³ada siê z trzech rodzajów masy: magnetycznej, d¼wiêkowej i ¶wiat³a. Najwiêksz± jest masa o charakterze magnetycznym, wielokrotnie mniejsz± mas± jest masa d¼wiêku a masa w postaci pêdz±cych fotonów, czyli ¶wiat³o wchodzi w sk³ad materii tylko wówczas, gdy znajdzie siê w przestrzeni i czasie tworzenia materii.

Masa o charakterze magnetycznym, ³±cz±c siê w systemy magnetyczne, tworzy okre¶lone zbiory zawiaduj±ce zachowaniem siê masy d¼wiêku i ¶wiat³a w zakresie swojego dzia³ania. Wielko¶æ cz±stek masy d¼wiêkowej jest bardzo ma³a, ale cz±stki te s± bardzo zagêszczone. Metody znane cz³owiekowi nie pozwalaj± na bezpo¶rednie zaobserwowanie tej masy, ale umo¿liwiaj± zarejestrowanie jej wp³ywu na otoczenie. Podobnie dzieje siê to w przypadku niektórych obiektów astronomicznych, których istnienie mo¿emy stwierdziæ jedynie poprzez ich wp³yw na inne obiekty, daj±ce siê zaobserwowaæ przez nasze przyrz±dy.

Wzorce geometrii przestrzennej, przedstawione przez Bry³ê "AMAZ" obrazuj± zespó³ magnetyczny. Taka idealna krystaliczno¶æ, dziêki swoim proporcjom posiada silny zespó³ magnetyczny, bardzo odporny na dzia³anie zewnêtrznych pól magnetycznych. Powielanie tego uk³adu krystalicznego jest form± pamiêci magnetycznej, która powtarza ten wzorzec w ca³ym ¶rodowisku d¼wiêku wszech¶wiata, tworz±c jego nienaruszalno¶æ i mo¿liwo¶æ korzystania z niego w kszta³cie wzorcowym na dowolnym etapie tworzenia i ¿ycia.

Istnieje mo¿liwo¶æ wykorzystania tych cech, przez zastosowanie cech krystalicznej geometrii na przyk³ad w konstrukcjach budowlanych. Szerzej tematyka ta jest opisywana w dziale dotycz±cym konstrukcji „AMADEOS”. Pozwala ona na budowanie bardzo lekkich obiektów przestrzennych o olbrzymiej wytrzyma³o¶ci, przy zastosowaniu bardzo ma³ej ilo¶ci materia³u. Obiekty te s± wyj±tkowo odporne na zewnêtrzne wp³ywy dynamiczne, takie jak na przyk³ad trzêsienia ziemi, huragany czy celowe uderzenia terrorystyczne.

Formy tej geometrii w pierwotnej postaci d¼wiêkowej istniej± równie¿ obecnie wokó³ nas. Dostêp do tych form ma ka¿dy i ka¿dy mo¿e z nich skorzystaæ.

EZOTERYCZNE ODNIESIENIA DO GEOMETRII UJÊTEJ W BRYLE „AMAZ”

Ezoteryka zajmuje siê ¶rodowiskiem dzia³ania mas rozrzedzonych tak dalece, ¿e nauka do niedawna nie dysponowa³a przyrz±dami do ich rejestracji. Pierwszym znanym przyrz±dem do rejestracji tego ¶rodowiska jest aparat do zdjêæ Kirljanowskich. Rejestruje on zagêszczone stany tego ¶rodowiska wystêpuj±ce wokó³ form biologicznych takich jak ro¶liny i zwierzêta a w szczególno¶ci wokó³ cia³a cz³owieka.

Kluczow± tez± przedstawianej tu teorii ewolucji biologii wszech¶wiata, jest uznanie, ¿e ta rozrzedzona masa to woda. Najwiêksze jej skupisko jest wokó³ obiektów biologii, ¿yj±cej na bazie wody, poniewa¿ komórkowy proces oczyszczania wydala wodê poza organizm biologiczny. Woda ta posiada pamiêæ komórkow± danego organizmu, dziêki czemu mo¿na za jej po¶rednictwem okre¶liæ niektóre stany jego zdrowia. Woda charakteryzuje siê szczególnymi cechami, które opisane s± w dziale „¯ycie w ¶rodowisku wodnym”. To te cechy umo¿liwiaj± przeniesienie ¿ycia z biologii w niematerialne sfery duchowe.

Istnienie form rozrzedzonych wywodz±cych siê z biologii w szczególny sposób zachowuje pierwotny charakter krystaliczny. W trakcie procesu rozrzedzania biologicznego ¶rodowiska wodnego, w pierwszej kolejno¶ci destrukcji podlegaj± magnetyczne zespo³y nieposiadaj±ce odpowiednich proporcji ich budowy geometrycznej (krystalicznej). Rozrzedzenie to polega na wzajemnym oddaleniu zespo³ów magnetycznych, co tworzy z materii formê „eteryczn±”. Forma taka, je¿eli posiada prawid³ow± strukturê krystaliczn±, istniej±c w pozamaterialnej przestrzeni wszech¶wiata, bardzo korzystnie oddzia³ywuje na ¶rodowisko biologiczne. Takie oddzia³ywanie jest mo¿liwe dziêki wspólnej – wodnej p³aszczy¼nie ¿ycia.

Dziêki specyficznemu charakterowi wody jakim jest ró¿norodno¶æ jej stanów, mo¿e ona w ró¿nym czasie znajdowaæ siê w ciele cz³owieka lub w jego ¶rodowisku. W postaci mikrocz±stek jest przenoszona przez wiatr lub ¶rodowiska wodne w dowolne miejsce na ziemi. Podczas kontaktu z cia³em biologicznym zostaje pobierana przez komórki, tam w jej krystaliczno¶ci zapisuje siê informacja o stanie potrzeb i procesów ¿yciowych komórki. W komórce woda ta s³u¿y do celów oczyszczania. Przy okazji zbiera informacje o stanie tej komórki i zachowuje je przez bardzo d³ugi czas. Po wydaleniu z organizmu, woda powraca do stanu mikrocz±stek pozostawiaj±c zanieczyszczenia w pobli¿u cia³a biologicznego, które oczy¶ci³a i jest gotowa do ponownego wch³oniêcia przez komórki innego osobnika. W nowym ¶rodowisku pozostawia czê¶æ informacji, które niesie z poprzednich ¶rodowisk. Taka wymiana wody jest form± najbardziej dok³adnej wymiany informacji pomiêdzy ró¿nymi istotami czy organizmami biologicznymi.

Woda ze ¼róde³ g³êbokich (na przyk³ad oligoceñska) nie zawiera w sobie zapisu uformowanego w ¶rodowiskach magnetycznych, które zarz±dzaj± ¿yciem komórek ró¿nych organizmów ¿yj±cych na ziemi. Woda ta po prostu nie by³a „u¿ywana” przez procesy biologiczne. Taka woda umo¿liwia cz³owiekowi zdecydowanie lepsz± mo¿liwo¶æ oczyszczenia. Obecnie cz³owiek ¿yj±c w swoim ¶rodowisku walki, rywalizacji i wielu negatywnych emocji zanieczyszcza tworzone eteryczne formy wodne, które w zwi±zku z tym posiadaj± zak³ócon± krystaliczno¶æ i nie mog± w³a¶ciwie korzystnie wp³ywaæ na biologiê ¿ycia na ziemi. Jest to proces, który wi±¿e siê z ca³ym cyklem samozag³ady, niew³a¶ciwie rozwijaj±cej siê cywilizacji. Woda taka u¿ywana przez cz³owieka w kolejnych, nastêpuj±cych po sobie procesach oczyszczania posiada coraz bardziej zaburzon± strukturê krystaliczn±, co mo¿e doprowadziæ do ¶mierci pojedynczych organizmów biologicznych lub ca³ych populacji gatunków. Ka¿dy cz³owiek ma mo¿liwo¶æ usuniêcia nagromadzonych zaburzeñ krystaliczno¶ci wody poprzez wewnêtrzn± zmianê swego zachowania w sferze psycho- emocjonalnej.

ODDZIA£YWANIE ENERGII KSZTA£TU

Znane jest oddzia³ywanie promieniowania kszta³tu na cz³owieka. Nie jest tajemnic±, ¿e jedne kszta³ty oddzia³ywuj± pozytywnie a inne negatywnie. Wiedzê tê posiadali ju¿ staro¿ytni, tworz±c przedmioty o okre¶lonym kszta³cie po to by siê zabezpieczyæ lub wzmocniæ. Równie¿ w kszta³cie ukryta jest tajemnica dzia³ania talizmanów i amuletów. Wiêkszo¶æ kszta³tów, które ludzie zastosowali dla swoich potrzeb, ma swoje ¼ród³o w ¶wiêtej geometrii.

Istniej± kszta³ty szczególne, które zastosowane w formie przestrzennej lub p³askiej powodowa³y najwiêcej pozytywnych efektów. Wszystkie bry³y wywodz±ce siê z ostros³upa, szczególnie o podstawie kwadratu lub trójk±ta cechuje bardzo silne promieniowanie, natomiast figury geometryczne w formie wieloboków (5, 6, 8, 12 boków) by³y i s± w szczególny sposób doceniane przez ludzi. Figury te maj± pozytywny wp³yw na los. Dla przyk³adu: Gwiazda Dawida, pentagram, heksagram, dalekowschodnia Bagu³a w formie o¶mioboku, gwiazda dwunastoramienna to te najbardziej znane z u¿ywanych figur geometrycznych. Szczególne uznanie w¶ród ludzi uzyska³y przestrzenne bry³y. Najbardziej znan± z nich jest Arka Przymierza, o proporcjach 2,5 ³okcia d³ugo¶ci, 1,5 ³okcia szeroko¶ci i 1,5 ³okcia wysoko¶ci. Daje to matematyczn± proporcjê: 5:3:3. Równie¿ bardzo znan± bry³± jest ¦wiêty Grall, okre¶lany ju¿ tysi±ce lat temu jako ska³a, która jak wiadomo jest form± krystaliczn±. Taka ska³a by³a stosowana jako ¼ród³o mocy. Musia³a, wiêc posiadaæ bardzo proporcjonalne formy przestrzenne. Najcenniejsze kamienie szlachetne takie jak diament, szlifowane s± w ten sposób by uzyskaæ formy krystaliczne. Kryszta³ górski (kwarc krystaliczny, krzemian) posiada naturalne fasety o kszta³cie proporcjonalnych uk³adów geometrycznych. Kryszta³ górski jest najbardziej rozpowszechnion± form± kamienia pó³szlachetnego u¿ywanego w ezoteryce. Szczególnie poszukiwane i cenione s± bry³y zbudowane proporcjonalnie i symetrycznie.

Bardzo ceniona w ezoteryce jest forma ko³a i kuli, jak równie¿ zwi±zana z nimi elipsa. Wiêkszo¶æ mandali swoje formy graficzne ma rozlokowane na obwodach i na powierzchni ko³a. Kule cennych minera³ów stanowi± szczególne amulety, do wrêcz magicznych mo¿liwo¶ci kulistych kryszta³ów.

Wszystkie opisane wy¿ej figury i bry³y geometryczne zawarte s± w konstrukcji przestrzennej Bry³y "AMAZ".

Z konstrukcj± Bry³y „AMAZ” wi±¿e siê szereg bardzo wa¿nych, uznawanych za ¶wiête liczb:

Liczba 72 okre¶lana w Starym Testamencie jako tzw. liczba „Dru¿yny Boga”, w konstrukcji bry³y wystêpuje sze¶ciokrotnie. Liczba 72 jest baz± tworzenia siê krystalicznego Gralla, w którym wystêpuje piêciokrotnie. Okre¶la elementy konstrukcyjne tej krystalicznej formy kryszta³u górskiego w taki sposób, ¿e poza sze¶cianem i ostros³upami o podstawie kwadratu na jego ¶cianach, wszystkie pozosta³e krawêdzie i ¶ciany to zawsze ilo¶æ po 72. Taki proces tworzy formê bry³y posiadaj±c± 48 wierzcho³ków. Po po³±czeniu tych wierzcho³ków powstaje bry³a o wizerunku kryszta³u górskiego, posiadaj±ca 8 symetrycznie rozlokowanych grup sk³adaj±cych siê z 13 faset ka¿da. Je¿eli po³±czymy ca³± konstrukcjê tej bry³y przestrzennymi krzy¿ami, które wynikaj± z po³o¿enia 24 ostros³upów pierwszego rzêdu i 6 przek±tnych ¶cian sze¶cianu, to powstanie tzw. Bia³y Krzy¿ z³o¿ony z 13 przestrzennych krzy¿y wzajemnie ze sob± po³±czonych.

Krystaliczny Grall, tak jak ca³a Bry³a "AMAZ", jak widaæ z opisu, oparty jest na wielu istotnych dla cz³owieka liczbach takich jak: 72, 6, 8, 12, 13, 14 i 48.

Liczba 21 jest szczególnie traktowana przez ludzi z punktu widzenia losowego szczê¶cia i materialnego dobrobytu. Potwierdzenie tego znajdujemy w informacjach przekazanych przez Templariuszy. Pisz± oni, ¿e tajemnica tej liczby jest ukryta w trzech formach geometrycznych: kwadracie, prostok±cie i okrêgu. Bry³a "AMAZ" równie¿ w tym przypadku rozwi±zuje tê kwestiê geometryczn±. Przede wszystkim 6 wêz³ów le¿±cych na przeciêciu p³aszczyzn 3 okrêgów posiada po 21 prêtów konstrukcyjnych, tam siê zbiegaj±cych. Poza tym, je¿eli przedstawimy rzut p³aski bry³y po uprzednim wyprowadzeniu promieni z jej centrum przez wierzcho³ki potrójnej Arki Przymierza, to rzut tych promieni pokazuje 20 punktów na okrêgu poziomym ulokowanym w Bryle „AMAZ” - horyzoncie – bêd±cym synonimem ¿ycia cz³owieka na ziemi. ¯aden z tych 20 punktów nie pokrywa siê z Bia³ym Krzy¿em. Bior±c pod uwagê, ¿e liczba 21 opisana przez Templariuszy i znana w historii dotyczy losu cz³owieka, to na horyzoncie bry³y nale¿y przedstawiæ punkt istotny dla cz³owieka. Jest to punkt nr 1 umiejscowiony na jednym z ramion Krzy¿a, które dalej jest jego prost± drog± do celu ¿ycia. Ten punkt wraz z pozosta³ymi dwudziestoma okre¶lonymi przez rzut poziomy promieni daje liczbê 21. Wszystkie te punkty znajduj± siê na okrêgu poziomym a wiêc na horyzoncie ¿ycia cz³owieka, a wynikaj±c z promieni emanuj±cych z centrum bry³y przez istotne jej elementy konstrukcyjne, ¶wiadcz± o powi±zaniach z systemem uk³adania losu dla cz³owieka.

- liczba 144 - jest to liczba szczególna, jako ¿e zastosowana zosta³a w napisanym przez ¦w. Jana objawieniu, inaczej w Apokalipsie, które otrzyma³ od Boga. Zastosowana zosta³a wiele razy a u¿ycie jej w konstrukcji Bry³y "AMAZ" zaowocowa³o wynikiem liczbowym mówi±cym o d³ugo¶ci ³okcia jako staro¿ytnej miary d³ugo¶ci. Jest to liczba 48.

W kulturach egipskiej, greckiej i ¿ydowskiej przyjêto ró¿ne d³ugo¶ci ³okcia, które w systemie metrycznym odpowiadaj± d³ugo¶ciom 53,5, 46 i 45 cm. Zastosowanie którejkolwiek z tych d³ugo¶ci w proporcjach Arki Przymierza uniemo¿liwia uzyskanie liczby 72 zwanej w Starym Testamencie tzw. liczb± „Dru¿yny Boga”. Wyka¿emy poni¿ej, ¿e rzeczywista d³ugo¶æ ³okcia wynosi 48 cm. Przyjêcie ³okcia 48 cm daje nam wymiar wysoko¶ci i szeroko¶ci arki 72 cm (2,5 ³okcia x 1,5 ³okcia x 1,5 ³okcia – czyli 120 x 72 x 72). Ca³a matematyka Potrójnej Arki Przymierza jest opisana w osobnym rozdziale i jej efektem jest liczba 144.000 przedstawiona w Apokalipsie ¦w. Jana.

Bry³a "AMAZ" pokazuje liczbê 48 a wiêc rzeczywist± d³ugo¶æ ³okcia, przyjêtego jako jednostka d³ugo¶ci Arki Przymierza i jest to jeden z dwóch wymiarów potrójnej Arki Przymierza.

Andrzej Struski
http://www.andrzejstruski.com/articles_35_GEOMETRIA-PLATONOWSKA-%26%238211%3B-BRYLY-AMAZ.html




Bry³a AMAZ

Bry³a ta to geometryczny wzór materii wszech¶wiata. Ujmuje w swojej konstrukcji praktycznie wszystkie mo¿liwe do zaistnienia formy materii i energii. Jest niezniszczalnym wzorcem pierwotnym wszelkich form ¿ycia i ewolucji wszech-¶wiata. Wzór ten istnia³ ju¿ w przestrzeni przed atomowej. To wed³ug jego magnetycznej konstrukcji formowane by³y i s± kszta³ty d¼wiêku – materia³u, z którego powstaj± miêdzy innymi atomy. Formy tej geometrii w pierwotnej postaci d¼wiêkowej istniej± równie¿ obecnie wokó³ nas. Dostêp do tych form ma ka¿dy i ka¿dy mo¿e z nich skorzystaæ. Chc±c przedstawiæ przestrzeñ w postaci geometrycznej, Platon wyodrêbni³ pewne formy geometrii tu przedstawionych bry³, które wynikaj± z wzorców wszech-¶wiata. Równie¿ wielu innych filozofów i mistyków korzysta³o z ró¿nych form geometrii przestrzennej. Utworzyli oni wiele znaków i form posiadaj±cych szczególne w³a¶ciwo¶ci i symbolizuj±cych ¶rodowisko ¿ycia cz³owieka. Konstrukcja geometryczna bry³y „AMAZ” opisuje wszystkie tu przedstawione kszta³ty i formy, jest, wiêc kwintesencj± struktury wszech¶wiata.




   


WALORY U¯YTKOWE BRY£Y „AMAZ”

Konstrukcja przestrzenna Bry³y "AMAZ" obrazuj±ca swym kszta³tem geometryczne wzorce ¿ycia wszech¶wiata posiada cechy istotne dla cz³owieka.

Najwa¿niejsz± jest jej promieniowanie kszta³tu, w którym zawarta jest informacja w postaci d¼wiêku. Charakter d¼wiêku jest uzale¿niony od ruchu Bry³y i miejsca jej pobudzenia.

Kolejn± cech± Bry³y jest mo¿liwo¶æ wzrokowego odbioru wzajemnego po³o¿enia bry³ geometrycznych w niej wystêpuj±cych. Studiowanie kszta³tów Bry³y daje znakomity efekt w postaci odzyskania zatraconej wyobra¼ni przestrzennej lub jej rozwoju.

Bry³a "AMAZ" znajduj±ca siê w otoczeniu cz³owieka stoj±c lub poruszaj±c siê oddzia³uje na ¶rodowisko d¼wiêkowe, bêd±ce podstaw± budowy otaczaj±cej nas materii. Dodatkowo, pobudzanie Bry³y przez jej uderzanie powoduje emisjê s³yszalnych dla ucha d¼wiêków o ró¿nej sile i tonacji w zale¿no¶ci od si³y i miejsca pobudzenia. D¼wiêki te wp³ywaj± znakomicie na harmoniê otoczenia i cz³owieka.

Nie mniej istotnym walorem tej Bry³y jest przyjazny i harmonijny dla wzroku kszta³t, stanowi±cy ciekawy element dekoracyjny.

KOLORY:

Zastosowanie kolorów dla oznaczenia poszczególnych form geometrycznych pozwala na w³a¶ciwe wykorzystanie walorów poznawczych i estetycznych Bry³y.

ca³y text dot.budowy w/w bry³y tutaj:
http://www.andrzejstruski.com/articles_34_Bryla-AMAZ.html
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 09, 2010, 15:29:57 wys³ane przez Micha³-Anio³ » Zapisane

Wierzê w sens eksploracji i poznawania ¿ycia, kolekcjonowania wra¿eñ, wiedzy i do¶wiadczeñ. Tylko otwarty i swobodny umys³ jest w stanie odnowiæ ¶wiat
Micha³-Anio³
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 669


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Sierpieñ 09, 2010, 16:28:21 »

Platon w mistrzowski sposób ukazuje tak wa¿ne kwestie, jak odniesienie cia³a sta³ego do figur geometrycznych, czy materii do ca³ostek, form geometrycznych o idealnych proporcjach.

Cyt. „Platon uznawa³ bowiem, ¿e materia zbudowana jest z ca³ostek i nie jest podzielna, a ca³ostki te maj± charakter idealny. Nie s± bowiem cia³ami sta³ymi, lecz figurami geometrycznymi”.

W tre¶ci tego cytatu, s± ujête wskazania, które mówi± o ca³ostkach, materii i cia³ach sta³ych. Materia zbudowana z ca³ostek o idealnym charakterze, jak równie¿ w takiej postaci, która jest niepodzielna, to ¼ród³o, z którego w procesie ewolucji, powsta³a materia i ¿ycie wszech¶wiata.
Te ca³ostki o idealnym charakterze, to nic innego jak czworo¶ciany, idealnego charakteru pierwociny materialnych form przestrzennych. Bry³a czworo¶cianu, jako jedyna z wszystkich bry³ posiada tyle samo wierzcho³ków ile ¶cian. £±cz±c siê wzajemnie wierzcho³kami, tworzy przestrzeñ geometryczn± materii zbudowan± z ca³ostek.
Materia jednorodna konstrukcyjnie, utworzona ze zbioru czworo¶cianów nie jest jednorodna w kwestii zagêszczenia masy tej materii. Taka niejednorodnie roz³o¿ona, masa materii w przestrzeni, daje mo¿liwo¶æ do zmiany stanu fizycznego tego ¶rodowiska a co za tym idzie, przyczynia siê do aktywacji procesów ewolucji.
Konstrukcja geometryczna materii, która powstaje z czworo¶cianów po³±czonych wierzcho³kami, posiada formê przestrzenna o szczególnym charakterze i kszta³cie. Objêto¶æ czworo¶cianów w utworzonej przez nich przestrzeni, zajmuje jedynie 1/6 ca³ej objêto¶ci tej przestrzeni. Jej kszta³t ukazuje naturalnie wygenerowane w trakcie powstawania przestrzeni, o¶mio¶ciany regularne, które w klasyfikacji bry³ platoñskich, s± na drugiej pozycji.
Te o¶mio¶ciany powstaj± jako formy wtórne, ich krawêdzie i ¶ciany, s± krawêdziami i ¶cianami czworo¶cianów, bry³, które tê przestrzeñ tworz±. Istniej±ce po utworzeniu przestrzeni formy o kszta³cie o¶mio¶cianów wype³niaj± swoj± objêto¶ci±, wolne miejsca w utworzonej przez czworo¶ciany przestrzeni.

Z wszystkich piêciu bry³ platoñskich, tylko sze¶cian posiada cechy, które pozwalaj± mu wype³niæ ca³± przestrzeñ. Jednorodnej wielko¶ci sze¶ciany, po³±czone ¶cianami wype³ni± przestrzeñ, same z kolei nie bêd± powielaæ w³asnej przestrzeni.
Efekt powstawania bry³y wtórnej w postaci o¶mio¶cianów, podczas tworzenia przestrzeni z³o¿onej z czworo¶cianów, to swoistego rodzaju tworzenie siê formy geometrycznej, która wype³ni przestrzeñ w taki sposób, jak sze¶cian.
Taka forma przestrzenna, jest zbiorem trzech bry³, dwóch czworo¶cianów i o¶mio¶cianu, przy czy jeden z czworo¶cianów jest obrócony wierzcho³kiem do do³u.
Powstawanie materii w przestrzeni form geometrycznych o takiej konstrukcji, pozwala na szerokie mo¿liwo¶ci twórcze w zakresie, ¿ycia ewolucyjnego wszech¶wiata.

Jak istotna dla ewolucji i ¿ycia cz³owieka jest ta forma ¶wiadczy, pozycja siedz±cego Buddy, która wskazuje na taka formê przestrzenn± Gdy proporcjonalnie bêdziemy powiêkszali wskazywan± figurê, to w zakresie odpowiadaj±cym parametrami cz³owiekowi, postaæ siedz±cego Buddy, wype³ni jej przestrzeñ.

Gdyby konstrukcja geometryczna materii w przestrzeni by³a zbudowana z sze¶cianów, to jej predyspozycje do powstawania nowych form by³yby ograniczone. Ograniczenia wynika³yby z prostej i jednorodnej budowy sze¶cianu. Bry³a, która powstaje w przestrzeni czworo¶cianów, a któr± nazwa³em, jednostk± przestrzeni wszech¶wiata, jest w tym wzglêdzie bardzo obfitym zbiorem geometrycznym.
Wystêpuj± w konstrukcji tej bry³y, k±ty proste, zwarte i rozwarte a dwie z jej dwunastu zewnêtrznych ¶cian, posiadaj± k±t wewnêtrzny rozwarty. Wszystkie jej ¶ciany s± trójk±tami równobocznymi, niesymetrycznie usytuowanymi na powierzchni bry³y, która spe³nia cechy, powielarnej jednostki przestrzeni wszech¶wiata.
Ta bry³a posiada trzynast± ¶cianê w postaci trójk±ta równobocznego, któr± uzyskuje wraz z konstrukcj± pierwotnego czworo¶cianu. Drugi obrócony czworo¶cian i o¶mio¶cian, s± formami wtórnymi powstaj±cej przestrzeni geometrycznej materii.

Tak± przestrzenn± bry³ê w formie czworo¶cianu opisa³ Platon, wskazuj±c na jej cechy jako ca³ostki, która z kolei w postaci zbioru form geometrycznych tworzy niepodzieln± materiê.
Ta materia wed³ug Platona nie jest w postaci cia³a sta³ego, tylko w postaci form geometrycznych.

Trafno¶æ sformu³owania opisu przestrzeni i jej konstrukcji, jest u Platona bezwzglêdnie najwy¿szej miary. Precyzyjnie okre¶li³ konstrukcjê przestrzeni wszech¶wiata na etapie, gdy jego ¶rodowisko fizyczne jest przygotowane, do zainicjowania procesu ewolucji.
Tak± przestrzeñ w zakresie jej tworzenia, zarówno, z jakiego materia³u i w jakiej postaci, opisa³em w postach dotycz±cych budowy wszech¶wiata. Nadmieniê, ¿e z opisem bry³ platoñskich zetkn±³em siê pierwszy raz, kilka tygodni temu.

Je¶li mamy do czynienia z materi±, nawet w pocz±tkowym stadium jej tworzenia (ewolucji), to zapewne posiada ona jak±¶ masê. W jaki sposób program ewolucji dzia³a poprzez powielanie siê pierwocin materii w zwi±zku z oddzia³ywaniem masy?
Jaki zwi±zek mo¿e mieæ tworzenie siê podstawowych, pierwotnych struktur materii w odniesieniu do piêciu bry³ platoñskich z mas± tej¿e materii? czy bry³y geometryczne jako pierwociny materii posiadaj± jak±¶ masê i w jaki sposób oddzia³uje ona na inne elementy (bry³y?)?

„Je¿eli mamy do czynienia z materi±, nawet w pocz±tkowym stadium jej tworzenia (ewolucji), to zapewne posiada ona jak±¶ masê.”

Ka¿da materia posiada masê w³asn±, materia zbudowana z ca³ostek wskazywanych przez Platona równie¿. Platon nie opisuje procesu, w jakim powstaj± czworo¶ciany, równie¿ nie okre¶la charakteru o¶mio¶cianu jako formy wtórnej, wskazuje jedynie na istnienie takich form w budowie pierwotnej materii.
W procesie powstawania materii musz± zaistnieæ warunki fizyczne, które zabezpiecz± po¿±dan± formê, jej budowy krystalicznej. Ka¿da istniej±ca postaæ materialna, wyewoluowana we wszech¶wiecie posiada konstrukcjê krystaliczn±. W jednych przypadkach dostrzegaln± w innych nie. W tych nierozpoznanych, struktury krystaliczne s± zbyt ma³e, st±d nie s± widoczne.

Materia i jej budowa szczególnie ta, jak± wskazuje Platon, musi spe³niaæ cechy form krystalicznych i dla niej w³a¶ciwej masy w³asnej. W tym miejscu niezbêdne jest usystematyzowanie informacji zwi±zanych z tworzeniem lub ewolucj± materii, jak równie¿ jej masy.
Wszech¶wiat posiada dwa rodzaje ¶rodowiska fizycznego; ¶rodowisko bierne i ¶rodowisko podlegaj±ce procesowi ewolucji.

Bierne ¶rodowisko fizyczne, przestrzeni wszech¶wiata.

Rodzaj bierny jest ¶rodowiskiem, które posiada przestrzeñ wype³nion± tak± materi± i w takiej formie jej budowy, jak± wskazuje Platon,

Cyt. „materia zbudowana jest z ca³ostek i nie jest podzielna, a ca³ostki te maj± charakter idealny.”

Materia niepodzielna wystêpuje w ¶rodowisku fizycznym, które nie zmienia swojego stanu. Forma budowy materii, której przestrzeñ sk³ada siê z idealnych ca³ostek, (mikro zbiorów) oznacza, ¿e jest ona jednorodna.
¦rodowisko fizyczne, które posiada identyczne cechy z tymi wskazanymi przez Platona, opisa³em w budowie wszech¶wiata, gdy jeszcze nie zna³em opisów bry³ Platoñskich.
W stosunku do form geometrycznych, jakie opisa³ Platon i wskazania rodzaju materii, ¶rodowisko bierne, zgodne ze wskazaniami Platona w pe³ni odpowiada cechom, które tam wykaza³em. Posiada ono, formê budowy materii w postaci czworo¶cianów i o¶mio¶cianów foremnych. Wskazany w mojej teorii stan fizyczny przestrzeni wszech¶wiata, jest ¶rodowiskiem, które nie ulega degradacji lub zmianom w ca³ym czasie ewolucji wszech¶wiata.

Idealny charakter ca³ostek – czworo¶cianów mo¿e byæ zapewniony, tylko, gdy formacja jest zbudowana z identycznych sk³adowych. Takie identyczne elementy sk³adowe materii, tworz± materiê jednorodn± w ca³ej przestrzeni wszech¶wiata. Masa tych sk³adowych tworzy masê ca³ej materii ¶rodowiska biernego. W dalszej kolejno¶ci zdarzeñ, podczas procesu ewolucji wszech¶wiata, niewielki procent masy ¶rodowiska biernego, wystarczy do powstania ca³ej materii ewolucyjnej wszech¶wiata.
Czworo¶cian jako ca³ostka wskazywana przez Platona posiada masê wynikaj±c± z masy cz±stek sk³adowych, które s± rozlokowane na jego wierzcho³kach. Odpowiednio rozmieszczone w przestrzeni cz±stki sk³adowe, s³u¿± jako budulec. Ten budulec musi posiadaæ odpowiedni± postaæ. Ta postaæ, powinna byæ kulista a masa poszczególnej kulki taka, by pole magnetyczne, które ona wytworzy, ustali³o odleg³o¶æ miêdzy wszystkimi kulkami w przestrzeni. Kulki s± wierzcho³kami form geometrycznych, jednorodna wielko¶æ kulek, utworzy identyczn± postaæ wszystkich bry³.
Bry³±, jaka powstanie jest czworo¶cian foremny, jest on po³±czony z s±siaduj±cymi z nim czworo¶cianami wierzcho³kami. Bry³y czworo¶cianów nie wype³niaj± swoj± objêto¶ci± ca³ej przestrzeni, jaka powstanie. Objêto¶æ czworo¶cianów, to u³amek objêto¶ci ca³ej przestrzeni a pozosta³± woln± przestrzeñ, wype³niaj± o¶mio¶ciany i odwrócone czworo¶ciany.
Platon ukazuje bierne ¶rodowisko fizyczne, które jest obszarem odpowiednio wyposa¿onym. Na tym polu w odpowiednich miejscach bêdzie inicjowany proces ewolucji wszech¶wiata Takie ¶rodowisko jest ¼ród³em materii i wzorcem geometrycznym, dla wszelkich objawów ¿ycia, jakie powstan± w procesie ewolucji.

¦rodowisko fizyczne podlegaj±ce procesowi ewolucji.

¦rodowisko fizyczne, które okre¶li³em jako, podlegaj±ce procesowi ewolucji, powstanie w momencie wprowadzenia w przestrzeñ ¶rodowiska biernego, czynnika aktywuj±cego. Miejsca we wszech¶wiecie, gdzie przebiegaj± procesy ewolucji, posiadaj± szczególny charakter, „podwójnego ¶rodowiska fizycznego”. Istnieje tu nigdy nie zmieniaj±ca, swej formy geometrycznej, materia zbudowana z ca³ostek okre¶lonych przez Platona i materia, z której ewoluuj± siê wszelkie formy ¿ycia wszech¶wiata. W tych formach odnajdziemy kszta³ty budowy geometrycznej, zgodne z bry³ami platoñskimi.
Jak z tego wynika, ¿ycie mo¿e zaistnieæ tylko w tym miejscu wszech¶wiata, gdzie do ¶rodowiska biernego, dodany zostanie czynnik powoduj±cy jego zmianê.

“Jak± rolê, pe³ni± bry³y platoñskie w ca³okszta³cie ¦wiêtej Geometrii”?.

Bry³y platoñskie wskazuj± nam podstawowe formy geometryczne, które w dalszej ewolucji materii, bêd± wnosi³y wzorzec jej krystalicznej budowy. Zakres form, którym cz³owiek przyda³ miano „¶wiêtej geometrii”, zale¿y od tego, czy materia lub forma, która oddzia³uje na cz³owieka posiada korzystny wp³yw na jego samopoczucie, lub jego potrzeby.
Okre¶lanych mianem „¶wiêtej geometrii”, jest wiele ró¿nych rzeczy. Wszystkie posiadaj± wspólny mianownik; jest nim kszta³t geometryczny zbli¿ony do formy, jak± posiadaj± bry³y platoñskie. W materii ten kszta³t, objawia siê w jej krystalicznej budowie w innych przypadkach, bêdzie to forma, która powsta³a z przyczyn naturalnych lub zosta³a wykonana przez cz³owieka.
Wniosek nasuwa siê sam, wszystko, co zachowuje w swojej budowie formy zbli¿one do tych, jakie opisa³ Platon, posiada cechy w³asne, korzystnie wp³ywaj±ce na cz³owieka.
W tym miejscu nale¿y wskazaæ istotna kwestiê, rodzaj „materia³u”, z jakiego powstaj± takie, korzystnie oddzia³ywaj±ce rzeczy. Istniej± cztery podstawowe materia³y; d¼wiêk, ¶wiat³o, ska³a, lub materia o¿ywiona. Ka¿da z tych rzeczy, musi w swej budowie zawieraæ formy geometryczne, zbli¿one lub identyczne, ze wskazywanymi przez Platona. Od nasycenia materia³u odpowiedni± ilo¶ci±, wzorcowych form, bêdzie uzale¿niona jako¶æ wp³ywu.

„¦wiêta Geometria jak zd±¿y³em zauwa¿yæ jest podstaw± budowy struktury materii, jak± rolê pe³ni± w tym temacie tzw. "bry³y platoñskie"?

Poza ju¿ opisanymi, wzorcowymi formami budowy materii, które zdominowa³y bierne ¶rodowisko fizyczne wszech¶wiata, to w otaczaj±cej nas naturze, generalnie wystêpuj± formy bardziej z³o¿one a co za tym idzie, mniej odpowiadaj±ce w swej budowie ¶wiêtej geometrii. By wzorcowe kszta³ty, zachowa³y swój wp³yw w procesie ewolucji materii, musz± istnieæ naturalne mechanizmy powielaj±ce.

Magnetyczny klej.

Ca³a materia wszech¶wiata jest wzajemnie po³±czona przestrzennymi polami magnetycznymi. Ten magnetyczny mechanizm, odpowiada za precyzyjne po³o¿enie zbiorów materii wzglêdem siebie. Jego oddzia³ywanie objawia siê, zarówno na planie biernego ¶rodowiska fizycznego wszech¶wiata, jak równie¿ w zakresie wzajemnego po³o¿enia galaktyk.
Niezmiernie istotn± cech± fizyczn± magnetyzmu, jest absolutna precyzja. Pozwala ona, dok³adnie ustawiæ wzglêdem siebie, wszystkie wierzcho³ki bry³ w krystalicznej budowie materii i wyregulowaæ kosmiczny zegar. Ca³ostki wskazywane przez Platona, równie¿ s± zespolone magnetycznie.
Forma czworo¶cianu regularnego, jest przestrzeni± idealn± geometrycznie. Jej powielanie, jest powielaniem wzorca a proporcjonalne powiêkszanie, ewolucj± zachowuj±c± wzorzec. Taki mechanizm pozwala zachowaæ pierwotne cechy materii, we wszystkich formach ¿ycia, jakie wyewoluuj± siê w procesie ewolucji wszech¶wiata. Na ziemi, czworo¶cian jest podstawow± form± krystalicznej budowy krzemianów. Te z kolei dominuj± w skorupie ziemi i z tej przyczyny, na ziemi zosta³a zainicjowana ewolucja biologii. W postaci „prochu”, drobin krzemianowych, forma czworo¶cianu, przenosi siê do ¶rodowiska fizycznego gliny. Z tego ¶rodowiska, jest ju¿ prosta droga do cia³a biologicznego.
W ¶rodowisku ¿ycia biologicznego, czworo¶ciany krzemianowe stabilizuj± ewolucjê biologii w oparciu o podstawowe wzorce geometryczne.

Jaka bry³a platoñska pojawi³a siê jako pierwsza w procesie "organizowania" wszech¶wiata?

Proces organizowania przestrzeni wszech¶wiata, nale¿y odró¿niæ od procesu ewolucji materii wszech¶wiata. W pierwszej kolejno¶ci by³a zbudowana przestrzeñ wszech¶wiata. Konstrukcja tej przestrzeni, jest oparta na formach geometrycznych. Bry³a czworo¶cianu foremnego, Platon tê bry³ê nazwa³ „tetraedr”, jest podstawow± bry³± konstrukcyjn± tej przestrzeni. Przestrzeñ wype³niona czworo¶cianami, które ³±cz± siê wzajemnie tylko swymi wierzcho³kami w naturalny sposób, generuje inne formy przestrzenne. W postaci pierwszej, czyli bez ³±czenia siê dwóch lub wiêkszej ilo¶ci bry³ wystêpuje o¶mio¶cian foremny, Platon nazywa tê bry³ê „oktaedr”. Te dwie bry³y s± we wskazaniu Platona numerami 1 i 2, trafno¶æ jego oceny w kwestii budowy materii, by³a precyzyjna.
Platon twierdzi³, ¿e materia zbudowana jest z bry³ foremnych. Twierdzi³ równie¿, ¿e ta foremna jej struktura nie jest cia³em sta³ym, tylko samymi figurami geometrycznymi.
Przestrzeñ, któr± tu opisujê, to zbiór takich figur foremnych, o jakich mówi³ Platon. Bry³y te posiadaj± tak ma³e zagêszczenie materii i s±, tak ma³ej wielko¶ci, ¿e nie mog± byæ postrzegane jako sta³a materia.
Szczególn± cech± takiej konstrukcji przestrzennej, jest ró¿norodno¶æ. Lustrzane odbicie czterech trójk±tów równobocznych, które wspólnie, tworz± wiêkszy w kolejno¶ci trójk±t równoboczny, jest symetryczne. Lustrzane odbicie, bry³ przestrzennych, których podstawami s± te trójk±ty, nie jest symetryczne.
Taka niesymetryczna przestrzeñ geometryczna, posiadaj±ca symetryczn± podstawê, daje mo¿liwo¶æ do rozwoju wielorakich form przestrzennych a z drugiej strony zabezpiecza powtarzalno¶æ rodzaju.
Przestrzeñ geometryczna wszech¶wiata w postaci takiej budowy, jest optymalnym miejscem do ewolucji materii. W kolejnych etapach proporcjonalnego powiêkszania bry³ geometrycznych, bêdzie ona uzyskiwa³a coraz wiêksz± gêsto¶æ, a¿ osi±gnie stan cia³a sta³ego. W kolejnych etapach ewolucji z takiego cia³a sta³ego w procesie ewolucji biologii, powstanie przyroda. Ostatnim procesem ewolucji jest powstawanie form o coraz mniejszym zagêszczeniu. Tak ewoluuje materia eteryczna, cia³a duchowe.

Andrzej Struski
http://www.andrzejstruski.com/articles_8_Swieta-geometria-a-rola-.html
Zapisane

Wierzê w sens eksploracji i poznawania ¿ycia, kolekcjonowania wra¿eñ, wiedzy i do¶wiadczeñ. Tylko otwarty i swobodny umys³ jest w stanie odnowiæ ¶wiat
Strony: 1   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

ganggob apelkaoubkonrad692 yourlifetoday classicdayz wyscigi-smierci